A
Anoniem
Guest
hoi allemaal,
Ik vraag me af wat kindjes van +/- 13 maanden al 'moeten kunnen'
- bijvoorbeeld zelf uit een bekertje drinken (onze zoon drinkt nog uit een fles)
- zelf warm eten opeten met lepeltje of vorkje
- woordjes zeggen
- evenwicht bewaren (dus los staan zonder vasthouden)
- grote dingen eten (appelschijfjes, stukje vlees, broodje, stukje komkommer)
Dit zijn eigenlijk allemaal dingetjes die onze zoon nog niet kan, maar waarvan ik het idee heb dat het CB het wel graag zou willen zien!
Natuurlijk maak ik me geen zorgen en boeit het me niet zo wat ze daar allemaal willen maar... het is ons eerste kindje dus ik zou wel eens willen weten of hij echt een beetje traag is....
hij kan wel.... hiep hiep hoera (armpjes omhoog), en klap eens in de handjes...
Bij lekker eten HMMM zeggen en springen als we zeggen 'springen'
En veel geluidjets maken en nadoen (tong uitsteken, tong klakken, slissen)
en natuurlijk nog veel meer hoor!! Alleen bovenstaande dingen lukken maar niet! (vooral het bekertje drinken waar ze al op hamerden bij 6 maanden!!!! is gewoon geen succes, een antilek beker of een beker met rietje snapt hij niet en wil hij ook niet.
Toch zou ik wel een beetje van zijn fles af willen (maar ook geen tuitbeker)
We hebben ook al met yoghurt geprobeerd maar het is vooral dat hij de rand van de beker veel lekkerder vindt dan de inhoud!
Ik hoor jullie adviezen of ervaringen wel!
Ik vraag me af wat kindjes van +/- 13 maanden al 'moeten kunnen'
- bijvoorbeeld zelf uit een bekertje drinken (onze zoon drinkt nog uit een fles)
- zelf warm eten opeten met lepeltje of vorkje
- woordjes zeggen
- evenwicht bewaren (dus los staan zonder vasthouden)
- grote dingen eten (appelschijfjes, stukje vlees, broodje, stukje komkommer)
Dit zijn eigenlijk allemaal dingetjes die onze zoon nog niet kan, maar waarvan ik het idee heb dat het CB het wel graag zou willen zien!
Natuurlijk maak ik me geen zorgen en boeit het me niet zo wat ze daar allemaal willen maar... het is ons eerste kindje dus ik zou wel eens willen weten of hij echt een beetje traag is....
hij kan wel.... hiep hiep hoera (armpjes omhoog), en klap eens in de handjes...
Bij lekker eten HMMM zeggen en springen als we zeggen 'springen'
En veel geluidjets maken en nadoen (tong uitsteken, tong klakken, slissen)
en natuurlijk nog veel meer hoor!! Alleen bovenstaande dingen lukken maar niet! (vooral het bekertje drinken waar ze al op hamerden bij 6 maanden!!!! is gewoon geen succes, een antilek beker of een beker met rietje snapt hij niet en wil hij ook niet.
Toch zou ik wel een beetje van zijn fles af willen (maar ook geen tuitbeker)
We hebben ook al met yoghurt geprobeerd maar het is vooral dat hij de rand van de beker veel lekkerder vindt dan de inhoud!
Ik hoor jullie adviezen of ervaringen wel!