Zou onze zoon dit al moeten kunnen?

hoi hoi

weet je alle kideneren zijn verschillend,de een is veel sneller met dingen als de andere.

ik heb 6 kids waarvan de jongste echtlui is.

ze kan wel zitten maar vertikt het,aan de hand lopen vindt ze veel leuker.

zelf eten doe ik nog maar niet want dat geeft wel erg veel geknoei.ze drinkt ook nog uit een flesje

en praat nog maar een paar woordjes,papa,mama,oma,dada,1 jaar(omdat we dat elke dag zeiden ).

dus ze is luier als de rest maar ja ze is gewoon slim en laat haar oudere broers en zussen het doen.

liefs sil

Hee mama ´s

Mijn zoontje is 15 maanden. Sinds 10 dec kan hij lopen! Hij ging met 3 maanden het liefste al op je schoot staan en liep al een aantal maanden rondom de salontafel.
Stukjes boterham eet hij met z ´n handjes. Op het KDV proberen ze het wel met een vorkje, maar ik gebruik zelf ook geen vork bij de boterham.
En de warme maaltijd.... ook daar heb je handjes voor! Haha Hij kan het wel met een lepel, al vliegt het af en toe rondom z ´n oren. En een danoontje is ook het lekkerst om je handen in te stoppen en af te likken.

Drinken uit een beker, ho maar en uit een antilek wil ie ook niet. Dus nog steeds de `gewone`fles.

Ach, wat maakt het uit wat het cb zegt. Elke kind heeft z ´n eigen tempo En als hij of zij op een ongeveer gemiddelde zit, het goed gaat  en hij-zij en de ouders het prettig vinden verlopen, dan is het toch prima!

Onze kindjes komen er toch wel!

Fijne feestdagen!
X Els, mama van Quentin

Dag mama's,

onze zoon (nu 14 mnd) kan sinds een aantal weken lopen. Hij was twee weken ziek geweest en op de dag, dat hij echt beter was konden we het kwartje bijna zíen vallen. Van het ene op het andere moment liep hij weg en met de dag kan hij het beter.
Hij oefende overigens al vanaf dat hij 9 mnd. was.
Ik heb begrepen, dat de ontwikkeling van kinderen in sprongen gaat. Bij Lars is dat duidelijk te zien. Sinds hij loopt, leert hij iedere dag nieuwe woordjes bij. Sommige kan hij helemaal zeggen (poes, papa, mama); van andere woordjes zegt hij de beginklank (ba = bal, be = bed).
Hij kan in principe uit een beker drinken, maar heeft nog niet door wanneer hij deze moet kantelen. Dit is overigens prima te oefenen in bad of onder de douche. Gemak dient de mens, dus hij drinkt nog vnl. uit een tuitbeker of door een rietje.
Hij kan zelf zijn lepel in zijn eten 'dopen' en het eten eraf happen, maar helpen met eten gaat een stuk sneller. Meestal laten we hem even zelf modderen met zijn toetje.

Heb dus nog even geduld. Zodra het volgende sprongetje zich aandient, is de ontwikkeling van je kindje niet meer bij te houden. Het gaat al allemaal zó snel!

Groetjes, Marijon

Hallo,

Allereerst laat je niet zo gek maken door het cons. buro !!
Ik moet zeggen bij ons in de dorp geven ze wel tips maar hameren er niet op dat ze perse alleen uit een beker moet kunnen drinken. Ze vinden het wel goed dat ik haar uit een beker laat drinken met mijn hulp anders heb ik de melk overal behalve in haar mond :)
Ieder kind is anders en niet te vergelijken. Bente ( 14 mnd ) mijn dochter loopt nu bijv pas rondjes langs de salontafel terwijl de zoon van mijn vriendin ( 15 mnd ) al liep met 10 mnd. Hij zegt nog geen woord en Bente brabbelt er op los !

Ik merk wel dat Bente met sommige zaken weer sneller is dan mijn neefje van 2 jr  en ik denk dat het komt omdat zij naar kinderopvang gaat en mijn neefje niet. Ik zag bijv al het verschil toen het zoontje van mijn vriendin naar opvang ging, hij heeft heel veel geleerd in een aantal weken en is een stuk socialer geworden.

Ik lees veel en trek mijn eigen plan en tot nu toe werkt het prima en het cons. buro is blij. Een collega zei laatst nog heb jij al eens een man/vrouw van 18 jr gezien die alleen maar drinkt uit een babyfles ?? Nee dus iedereen leert het op zijn tijd ! En die tip hou ik gewoon voor ogen !

Succes !

Groetjes Anja

Terug
Bovenaan