Zoveel onnodige onwetendheid!

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Het valt me op dat hier zo ontzettend veel meisjes/vrouwen vragen posten die mijns inziens toch echt een beetje onnodig zijn.
Met internet, vrouwenbladen, boekwinkels die stijf staan van de boeken over zwanger worden en zwanger zijn, mag je van bepaalde zaken toch wel op de hoogte zijn als je zwanger wilt worden of bent. Of wordt iedereen hier opeens per ongeluk zwanger en komt dan totaal onwetend hier z'n vragen stellen ofzo?
Ik wil niemand voor het hoofd stoten (maar dat zal ik onbedoeld toch wel doen denk ik) maar vragen als:
mag je nog franse kaas eten tijdens de zwangerschap, mag ik nog een poesje hebben, is een zwangerschaps test wel betrouwbaar, kun je drinken/roken tijdens de zwangerschap, mag je sex hebben tijdens de zwangerschap...
daar zakt echt m'n broek van af. Typ een keer ZWANGER in bij google, en alle informatie staat in miljoenensites voor je op een rijtje. Zeker dit soort standaard weetjes.

Eigenlijk zou ik verwachten dat als je zwanger probeert te worden, dat je je al enigszins informeert over de consequenties hiervan. Maar blijkbaar is dat een hele rare veronderstelling.

Nou, ik vind het prima als hier weer heeeeeeel veel boze reacties op komen, maar dat neem ik dan maar even voor lief. Deze post is ook meer bedoeld als tip voor alle onzekere en onwetenden: surf eens wat rond, koop een boek, lees eens een blaadjes ofzoiets, dat scheelt een hoop kopzorg om niets en een hoop forum ruis.

Gegroet, Joanne.

over ruis gesproken!!!!!!

wat moet jij hier dan als je het allemaal zo goed weet?!
dit is juist bedoeld om vragen te stellen of advies te vragen.
en natuurlijk elkaar te steunen

dusse rot lekker op naar die google van je

Ja, ik ben het wel met bovenstaande anoniem eens, al had het van mij wel iets aardiger gemogen...

Dit forum is er om dit soort vragen te stellen, elkaar te informeren over de zwangerschap en "lotgenoten" te ontmoeten.

Ik vraag me af wat jij dan wel een geschikte vraag vindt voor dit forum, want je kunt bijna alles op internet vinden!

gr. Monique

Ik sluit me volledig aan bij Joanne, mede omdat een aantal moeders - in spe hier elkaar nog wel eens gek zitten te maken in de trant van; 'als ik geen franse kaas mag, mag ik dan wel blauwschimmelkaas, en hoe zit het dan met creme fraiche etcie etcie etcie.
Enne, meningen geven staat vrij op dit forum, dus niemand hoeft op te rotten.
Groet,
Alexa

Je kunt inderdaad bladen, boeken e.d. kopen, op internet surfen voor informatie maar soms is het fijn om het bevestigd te krijgen van iemand die hetzelfde mee maakt als jij. Voor de 1e keer zwanger zijn is toch heel spannend en je kunt je flink onzeker voelen. Wil helemaal niet zeggen dat je je niet voorbereid hebt op deze zwangerschap.

Misschien dat er inderdaad wel eens overbodige vragen worden gesteld maar laat iedereen dat voor zichzelf uitmaken. Als je je er aan stoort dan kijk je toch niet op deze site.

Groetjes.
Beertje

Ik erger me verder niet hoor aan alle vragen die hier gesteld worden, maar ben het wel een beetje eens met Joanne.

Vaak denk ik ow jee alweer een vraag over kattenbakken, sporten, sex etc, en die berichten sla ik al meteen over met lezen. Maar goed wil hierbij wel zeggen dat als iemand het nodig vind om ze te stellen, lekker doen....
Maar er komen hier inderdaad ontzettend veel dezelfde vragen voor, vooral vragen naar de bekende weg, dan vraag ik me ook af van jeetje zoiets weet je toch als je zwanger bent.

Ook al die vragen van degene die "zwanger willen worden", snap echt hun onzekerheid wel en dat ze heel graag willen, maar iedere keer hetzelfde verhaa, wij kunnen daar toch geen juist antwoord op geven. Heb zelf ook bijna 2 jaar op Forum "zwanger worden" gezeten dacht er niet aan om mijn onzekerheden hier weer eens uit de doeken te doen, want wist zelf wel hoe het allemaal zat, dat hoefde een ander mij niet te vertellen.

Maar goed zoals ik al eerder vermeld, ja veel berichten sla ik gewoon over met lezen...

tja, daar is het een forum voor hè?!

Ik verbaas me inderdaad ook wel eens over de vragen. Heb het idee dat sommige mensen onder een steen hebben geleefd al die tijd, maar ja, een vraag is alleen een domme vraag als je 'm niet stelt.

Kreeg gisteren trouwens een leuke vraag van een ex collega. 'als je zwanger bent heb je toch trek in augurken?'......... een volwassen vrouw...

Maar ja, ik vind dat iedereen moet kunnen vragen wat ie wil. Hoewel ik er soms wel om moet lachen zal ik toch een serieus antwoord geven als ik er zin in heb. Sommige dingen zijn heel logisch, maar je kan ze pas weten als iemand het je verteld.

Tja, als je de vragen (hoe onnozel ze soms ook zijn) vervelend begint te vinden wordt het misschien tijd dat je naar een ander forum vertrekt?

Terug
Bovenaan