Zoveel onnodige onwetendheid!

Joanne, ik begrijp precies wat je bedoelt, Iedereen die hier meteen dom begint te schreeuwen dat je op moet rotten, zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die die domme vragen stellen. Het is jammer dat hier zo weinig kan gezegd worden op het forum, en er meteen grove taal tegenover komt te staan.
Tuurlijk mag je domme vragen mag, maar dan mag je daar dus ook je vraagtekens bij zetten en daar een berichtje over plaatsten. Ik vond je tekst aller vriendelijkst en zeker niet beledigend, maar hoe lager het voorhoofd, hoe sneller beledigd lijkt het.

Nou ik ben het wel met Joanne eens. Ook ik verbaas me vaak over wat er allemaal gevraagd wordt; dingen die bijna iedereen wel lijken te weten zoals dat je geen schimmelkazen mag eten etc. Nu vind ik het echt niet erg dat niet alle zwangeren dit niet van te voren weten maar inderdaad denk ook ik vaak "Koop een boek!"

Wat ik wel fijn vind aan dit forum is dat je de onzekerheden en vragen die je hebt hier kwijt kunt. Maar dan denk ik meer aan inhoudelijke vragen en niet de meest oppervlakkige vragen die je echt overal terug kunt vinden. Jammer alleen dat dit forum niet ook in een nieuw jasje is gestoken en je nog steeds zo lastig heen en weer moet switchen naar de lijst berichten en de reacties... Hoop dat dat nog veranderd.

Tja....soms komen er inderdaad wel hele domme vragen voorbij,maar die laat ik zelf maar lekker gaan,reageer er maar niet op.Al is iedereen vrij om te vragen.Iedereen denkt dat ie het beter weet,zo moet het wel en zo juist niet...laat iedereen lekker en doe wat jij denkt dat goed is....

Sommige mensen verdiepen zich nou eenmaal helemaal nergens in. Ze weten alleen hoe je een kindje maakt en daar houdt het mee op. Het klinkt negatief, maar ik heb het ook op de partneravond van de zwangerschapsgym gemerkt. Het aantal ontiegelijk domme opmerkingen door met name sommige mannen was niet van de lucht. Aan de ene kant moet je erom lachen, aan de andere kant is het dieptriest en dan is het maar wat goed dat er partneravonden zijn, want straks is er nog 1 die serieus denkt dat het kind door de navel naar buiten komt.

Voor de anoniem een paar berichtjes boven mij die het logisch vindt dat iedereen weet dat je geen schimmelkaas mag eten: koop zelf een boek. Nu maak je je echt belachelijk. Je mag dat namelijk el eten. Alleen geen kaas die gemaakt is van rauwe melk maar die is in Nederland bijna niet te krijgen. Heb ik gelezen in een boek!!!!!!! En Joanna, wat doe jij hier als je alles al weet?

dan kan je ook wel gaan zitten zeiken tegen de dames die de boekjes lezen en de sites. Het komt nl. allemaal op hetzelfde neer dombo.........bij al deze vormen van informatie kun je terecht. Of dat nou dit forum is of een boek van de bieb.

ik ben het ook wel met joanne eens.
maar voor sommige is het schijnbaar echt nodig om zo'n vragen te stellen, terwijl ik het me ook niet altijd kan voorstellen hoor. ik denk soms wel eens; maar goed dat er een forum is voor sommige mensen, want die weten echt niks uit zichtzelf.
groetjes van sandy

ik vind als je zwanger wilt worden moet je je goed voorbereiden.. en dan denk ik dat je al heel veel weet en dat er inderdaad veel vragen hier staan die je eigelijk al had moeten weten! Je gaat toch niet zwanger proberen te worden zonder je goed voorbereid te hebben!

Terug
Bovenaan