zoveel twijfel....

Hoi mama's,

Heb net mijn dochter naar de opvang gebracht.
Even voor de duidelijkheid: ze gaat naar een kleinschalige opvang met professionaliteit van een kdv, maar huiselijke van een gastouder.
Nu zijn we vorige week donderdag begonnen met zindelijkheid, moet zeggen dat mijn moeder er helemaal voor ging, toen we een weekend bij haar waren. Mijn dochter was er ook wel aan toe, maar ik moest zelf ook de rust vinden om er voor te gaan en ook het vertrouwen aan mijn dochter kunnen geven. Daar had ik een paar dagen de tijd voor nodig.

Thuis heb ik het verder doorgezet en het ging prima. Ze kon steeds langer haar plas ophouden en ging het steeds meer zelf aangeven.
De laatste dagen geen ongelukjes gebeurd en als we weg gingen en ze een luier om had, was die thuis gekomen nog droog.

Gisteren voor het eerst buitenshuis ook een onderbroekje aan. Een half uur heen en half uur terug in de auto naar haar andere oma. Ging prima. (heb wel een eerdere tip van het forum gebruikt door een plastic tas en badhanddoek op de auto stoel te leggen).

Daar op visite ging het ook de hele dag goed. Ze heeft met een neefje en nichtje ook veel buiten gespeeld en steeds gaf ze prima aan dat ze moest plassen. (ze heeft ook heel veel gedronken daar, dus vond het heel knap dat ze het zo goed aangaf steeds).

Maar nu heb ik ze vanmorgen dus naar de oppas gebracht met onderbroekje aan en verteld dat het heel goed met zindelijkheid gaat. Geloof dat de oppas verbaasd was en ze voreg ook of ik toch wel luiers in de tas heb gedaan. Ja, dat had ik en ook veel onderbroekjes en 2 of 3 setjes schone kleding. Mijn dochter op voorbereid dat ze bij haar ook op de wc moet plassen en dat moest vragen. Dat ze een sticker als beloning krijgt.
Maar toch had ik een naar gevoel, dat de oppas niet helemaal blij was met deze nieuwe fase van mijn dochter. Ze is pas verhuisd en heeft allemaal nieuwe meubels.
Tja, dat ze daar dan voor kiest is toch haar pakkie aan? Of heb ik het mis?

Ik twijfel zo, of ik nu toch maar een luier aan had moeten doen, haar had moeten zeggen dat ze met zindelijkheid bezig is en of ze mijn dochter af en toe mee wil nemen naar de wc? Maar aan de andere kant denk ik: Zij kiest er voor om kinderen in haar huis op te vangen. Deze fase hoort er toch bij? En als ze kiest om een nieuw kleed en stoffenbank in de speelruimte zetten is toch haar keus? Ik moet mijn dochter toch ook het vertrouwen geven dat ze zonder luier kan?
Maar toch...straks zit mijn dochter op die nieuwe bank en durft niet aan te geven dat ze moet plassen en doet het in haar onderbroek....

Het maalt maar door mijn hoofd...heb ik het nu goed gedaan? Had ik niet....
Wie kan mij gerust stellen  hihi...

Groetjes, M7806

Wat vervelend dat je met zo'n naar gevoel weg bent gegaan bij de opvang.
Je hebt het goed gedaan !!! Tuurlijk geen luier aan, want het gaat toch goed !! Dus nee, geen luier aan en lekker laten plassen op de wc en ongelukjes gebeuren toch...
TJa en net wat je stelt, dan had je oppas geen oppas moeten worden, je weet dat er een fase van zindelijkheid aankomt bij kindjes en dat er dus ongelukjes kunnen gebeuren. Ik ga er eigenlijk vanuit dat ze heel goed weet hoe ze hiermee om moet gaan en zo niet dan mag je haar hier echt over aan spreken....
Ik zou de volgende keer helemaal geen luiers meer meegeven, dan verklein je de kans dat ze toch voor het gemak een luier om gaat doen (spreek uit ervaring met mijn oudste bij de oppas)

Ik vind dat je goed gehandelt hebt door geen luier om te doen, jij geeft je kindje vertrouwen die ze verdient.

Groetjes

ik vind ook, dat zij hiervoor kiest, tja dan krijg je alles, je kunt niet alleen de leuke dingen kiezen. Wat nou als jouw kindje ziek wordt en de bank eronder kotst?? kan gebeuren toch?!

Ik zou me er niet te druk om maken, laat haar dat maar doen.

Wel zou ik erop staan dat ze meewerkt aan jullie zindelijkheidstraining.

Op het kdv wilden ze er ook niet aan, ondanks dat ik aangaf dat Rêve thuis al helemaal zindelijk was. Dus toen heb ik haar ook gewoon in broek en onderbroek gebracht.... ging best goed, ook veel ongelukjes natuurlijk maar ja je hoeft niet te oefenen als je het al kunt of wel dan?!

succes

liefs

Esther, mama van Rêve en Leyla

Ik vind ook dat je goed gehandeld hebt! Het is inderdaad niet jouw probleem dat zij nieuwe meubels heeft. Als professioneel oppas moet ze toch weten dat zindelijkheidstraing altijd gepaard gaat met ongelukjes, dat hoort er nu eenmaal bij. Ik zou wel écht duidelijk aangeven dat je niet wil dat ze nog luiers gebruikt, en dat je van haar verwacht dat ze meewerkt aan de zindelijkheidstraining.

Groetjes,
Myrna

Ik geef je groot gelijk hoor! Maar kan me voorstellen dat je zit te zenuwen op de bank of alles wel goed gaat daar. Aan de andere kant: Ze kan maar beter héél goed meeweken aan je training, hihihi! Voor alle partijen veel voordeliger!
Laat je weten hoe het ging?

Kus, Marieke

Helemaal mee eens!

Erg dom om een stoffen bank te nemen als je kinderen   opvangt. Denk aan: kotsen, kwijlen, knoeien, snotneuzen, doorlekkendedunnepoepluiers etc. Dus nog afgezien van zindelijkheidstraining is zo'n keuze alles behalve praktisch!

Succes met trainen, komt vast goed!

Ellen mv Julian

WHAHAHHA Ellen! wij hebben een creme kleurige stoffen bank....
En die zit geregeld inderdaad onder de kots, (al dan niet van hond, kat, of kiddies...)
limonade vlekken, etensresten, en in iets minder voorkomende mate; Jawel, poep!

Maar dan hebebn wij wel een hoed die in de wasmachine en de droger kan, dus onze bank is veilig voor bezoek.... en spelende kinderen!

Maar Marieke, volgens mij ben jij af en toe ook niet helemaal goed wijs, whahahaha!
Nou, in ieder geval niet zo'n control freak als ik (zwart leren bank by the way).
Maar een afneembare hoes is natuurlijk wel een goed idee, niet aan gedacht. Hoop de oppas wel!

Terug
Bovenaan