zoveel twijfel....

helemaal gelijk hoor dat je haar zonder luier hebt gedaan....hopelijk si het goed gegaan.

Ik zat vandaag ook te twijfelen omdat Tess naar de psz moest en daar ook nog eens feest had (dus erg druk en daardoor voor haar moeilijker om aan het plassen te denken) maar het is helemaal goed gegaan.

Liefs sandra

Ook hier geldt weer, consequent zijn. Dus geen luier, naders weet je kindje ook niet waar het aan toe is. Dat de oppas dat niet wil, is haar probleem. Ik zou eerst kijken of je goede afspraken met haar kan maken en anders idd geen luiers meer meegeven.

Ik vind het wel opvallend om te lezen dat er bij kdv's en oppassen zo verschillend op wordt gereageerd. Bij mij was het zo dat het KDV er zelf over begon en dat hij zeker mede dankzij hun inzet al zinnelijk is. Ik was er wel al wat mee bezig maar had het idee om er pas echt mee te   beginnen als hij drie jaar was,

Annemieke

Bedankt voor jullie positieve woorden.
Wat kan je twijfelen he, soms dan, als mama!!!

Maar het is helemaal goed gekomen!!!!!!!!!!

Onze dochter mocht meteen een kaartje uitkiezen (nadat ik weg was) en iedere keer als ze iets op de wc gedaan had, mocht ze een sticker erop plakken. Ze heeft wel 6 stickers verdiend en is de hele dag droog gebleven, dus geen ongelukjes!!!!
Super trots zijn we. Het was de eerste keer buitenshuis, zonder papa of mama en dan volop spelen met andere kids. Maar ze is het niet vergeten om aan te geven, ook buiten niet. Gelukkig is de oppas bijgedraaid en er zijn meerdere kindjes bezig met zindelijk worden, dus had ze meteen alle 6 de kids maar om beurten op de wc gezet, (degene die  wilde). Onze dochter heeft zelfs een poepje/drukje gedaan.

Verder denk ik dat ze niet verwacht had dat onze dochter echt zindelijk was in 1 week tijd. Omdat ze er toen (week geleden) nog helemaal niet mee bezig was. Dat klopt, ze heeft het in 1 week tijd geleerd. Ze had bij haar ook nog nooit op de wc gezeten en dan nu ineens de hele dag door naar de wc en geen luier! Ze was toch ook heel trots op onze dochter, dus is alles positief afgelopen.
Pffffff...toch goed gedaan als mama!

Afgelopen week is ze ook al 2x 's ochtends met een droge luier wakker geworden na een nacht. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren, maar komt allemaal wel. Ben al zo trots en blij dat ze overdag zo snel zindelijk is. Met grote dank aan mijn moeder die er zo volaan voor ging!

In inderdaad ben benieuwd hoe die bank er over een aantal maanden uitziet .
Maar goed, dat is niet mijn zorg.

Groetjes, M7806

Terug
Bovenaan