zucht......een matige zaadkwaliteit. Gynaecoloog here we come!

A

Anoniem

Guest
Nou ja, het staat er al he?!
De beweeglijkheid van de zaadcellen is niet optimaal. Het is dus maar de vraag of ze op eigen kracht bij mijn eitjes kunnen komen...

Pfff had echt op een leuker antwoord gehoopt.
Maar er is nog geen man overboord....Eerst maar eens horen wat de gyn te zeggen heeft en anders zijn er genoeg andere opties om zwanger te worden.

Ga denk ik eerst dit maar eens even rustig laten bezinken. Is toch wel even moeilijk.
Nou lieve lieverds,
Heel veel dikke kussen Annet

He sjit Annet... dat had je nou net niet willen horen natuurlijk. Balen zeg.
Ik heb wel gehoord dat het slikken van zink erg goed is voor z'n zwemmertjes.
Ik zou zeggen: probeer het es!

Sterkte meis. Je weet dat je hier altijd kan komen uithuilen.

Liefs,

TeHa

Zo, heb nu ook de gyn meteen gebeld.
We mogen op 22 dcember komen voor een eerste afspraak.
Duurt nog wel lang, maar wach we wachten al een jaar. Kan dat
maandje er ook nog wel bij. Ik heb trouwens ook rond die datum
mijn nod, haha we gaan natuurlijk proberen om op die eerste echo
een leuk wezentje tegen te komen. hihi

Nou ja, misschien moet ik dat maar wel even uit mijn hoofd zetten....
Goed, de afspraak staat, nu is het afwachten.
Wie wil me iets vertellen over wat er dan allemaal gebeurt?
En misschie zijn er meiden die ditzelfde probleem zijn tegengekomen??

Dikke kus Annet

Hoi Annet,
wat een rotbericht zeg, niet wat je had gehoopt natuurlijk. Maar geef inderdaad de moed niet op, volgens mij moet dit te verhelpen zijn. Kan het ook niet nog nawerking van de operatie van je man zijn? (ik denk maar gewoon hardop).

Ook ik heb ergens op het forum wel eens gelezen dat in dit geval als de man zink gaat slikken dit echt heeel erg kan helpen. Proberen kan geen kwaad toch!!

succes meid vandaag en gelukkig bijna weekend.

Liefs,
Danielle

Whow, whow whow, lees ik eerst je andere berichtje (van eerder vandaag maar wel boven deze) en nu dit.
Jeetje meisje toch!
Wat kan je (man) daar aan doen? Is er iets wat je kan doen?
Eerlijk gezegd had ik stiekem al gepland dat jij en ik en de meiden hierboven (lieve TH is ook aan de beurt!) gezamelijk naar het zwanger forum gaan komende cyclus...
Heeeeeel veeeeeeel Liefs

Hoi Annet,

Wat klote he, ook wij hebben kort geleden te horen gekregen dat het zaad van mijn man van minder kwaliteit is. Weet alleen niet of het minder zaadjes zijn en/of dat ze slecht zwemmen.
Ben ook al bij de Gyn geweest. Hij begon met een echo en een inwendig onderzoek. Ik zag erg op tegen dat inwendig onderzoek maar dat is me echt alles mee gevallen.
Bij het woord eendebek denk je direct aan een mega groot gevaarte maar eigenlijk is het tien keer niks. Als je je goed ontspant voel je er niks van.
Alles zag er toen goed uit.
Rond mijn eisprong moest ik terug komen voor een zogenaamde samenlevingstest.
De avond voor de afspraak moesten we vrijen met elkaar en hij haalt op de dag van de afspraak wat slijm weg.
Hij bekijkt dan of je slijm er goed uit ziet en hij kijkt of hij nog zaadjes ziet leven.
Dit was bij ons niet het geval. (dit hoeft echter nog niet zoveel te betekenen)
Met de echo die dag, zag hij dat mijn ei er nog zat.
Ik moest twee dagen later terug komen voor hetzelfde testje.
Mijn ei was gesprongen en dit keer zag hij wel een aantal levende zaadjes.
Mijn man moet nu over twee weken voor een uitgebreid sperma onderzoek!

Ik weet natuurlijk niet of het overal hetzelfde gaat, maar dit is een beetje mijn verhaal.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, en ik denk aan je want we zitten in hetzelfde schuitje!
Hoe is je man eronder?

Groetjes Fennie

Hoi meiden

Pffff het begint nu allemaal een beetje op me in te   werken, en ik word nu toch wel een beetje verdrietig. Mijn hele leven hoop ik al dat het bij mij makkelijker zou gaan dan bij mijn ouders. Maar helaas gaan wij nu toch ook definitief de mmm in.

Ik had zo gehoopt dat wij gewoon zwanger zouden raken zonder toeters en bellen, maar ik vrees dat we nu toch ook een beetje hulp nodig gaan hebben. Ik weet natuurlijk wel dat het echt nog niet eens zo erg is. Ik bedoel, ze zijn niet allemaal dood ofzo......

En Fennie: Bedankt voor je verhaal, ik kan nu toch het meest met echte ervaringen...
We mogen op 22 december voor het eerst naar de gyn, maar ik heb nog geen flauw idee wat ze allemaal wil gaan doen. Met een klein beetje pech ben ik dan trouwens ook nog eens ongesteld, dus dan kan er ook gewoon niet zo veel. Ik zou idd wel graag contact met je houden, nu we idd in hetzelfde schuitje blijken te zitten.

Deze maand gaan we iig alles uit de kast halen: Ovulatietesten, tempen, kussen onder mijn kont, zinkpillen, en op z'n hondjes dan maar.
Mijn man is er gelukkig heel nuchter onder. Die is ook nooit met de situatie van zijn ouders bezig geweest en is van nature ook al wat rustiger en geduldiger dan ik.
Is ook wel lekker want hij houdt de moed erin voor ons allebei.

Eigenlijk zou ik nu zo'n beetje naar het "als het langer duurt" forum kunnen, maar ik denk dat ik nog maar even lekker hier blijf. Misschien plaats ik daar ook nog wat, maar denk het niet....

Nou meiden, ik ga maar lekker naar mijn bedje. Morgen zal ik me vast alweer een stuk beter voelen.
Hele dikke knuffels Annet

Hoi Annet,

Hoop dat je lekker geslapen hebt vannacht. Balen dat je pas de 22e terecht kan bij de gyn maar in ieder geval krijg je nu hulp en hoef je niet meer aan te modderen en af te wachten omdt je nu snel meer duidelijkheid zult hebben. (ik bedoel als ik het bericht hierboven lees dat ze meteen gaan kijken nadat je sex hebt gehad hoe het ervoor staat!).
Moed houden hoor!!
Ik vond het leuk om dat half uur met je mee te leven! Toch fijn he, al die lotgenoten in dit land!
Ik zelf heb inmiddels nog steeds geen positieve ovulatietest gevonden. Vanmiddag nogmaals testen maar geloof er niet meer in ofzo. Dag 13 wel wat donkerder maar niet donker genoeg en gisteren heel licht. Heb  nog twee testen in huis voor vandaag en morgen (dag 17 en 18) en dan zien we wel volgende maand.

Doei,
knuffel van Ineke

Terug
Bovenaan