*zucht* exen.... en hun nieuwe liefdes...

Hoi Jenneke,

Zoals je weet worstel ik ook nog wel eens met de gevoelens die ik heb t.a.v. de nieuwe vriendin van mijn ex, maar gelukkig is zij dan wel weer een blijvertje. Ik kan me heel goed voorstellen wat je doormaakt. Onbegrijpelijk hoe sommige mannen hun eigen leven zo voorop kunnen stellen en al het andere minder belangrijk lijken te vinden.

Je kunt het uiteraard voor je eigen gevoel en emoties  bespreekbaar maken bij een psycholoog of de huisarts en geloof me dat lucht heel erg op (sowieso wel goed om je verhaal eens goed kwijt te kunnen, het heeft mij toen echt geholpen!), maar ik kan je bij voorbaat al zeggen dat zij zullen zeggen dat je je er min of meer bij neer zult moeten leggen, want het is zijn leven en hij mag er mee doen wat hij wil. Dat het wellicht ten koste gaat van Ivar is iets waar je gewoonweg niets aan kunt doen, dan er met hem over blijven praten dat het Ivar wel eens zou kunnen schaden en of dat zijn bedoeling is.

Zoals ik al schreef is de nieuwe vriendin van mijn ex een blijvertje maar ik zelf heb ook twee relaties gehad in de afgelopen 2 jaar. Bij de laatste zijn de kids 2 keer met hem in contact geweest (we hebben 4 maanden een relatie gehad). Eind maart van dit jaar hebben we er een punt onder gezet en ruim een half jaar nadien, in september dus, toen we op de fiets naar een boscafe waren geweest, zei Merijn (4 jaar) van het ene op het andere moment iets over Gosse. Toen ik vroeg hoe hij daar zo ineens op kwam, antwoordde hij, dat hij er gewoon ineens aan moest denken. Zo zie je maar dat het wel indruk op de kids kan maken. Ik ben er echter van overtuigd dat Ivar op dit moment nog een leeftijd heeft, waarop hij  zich er  weinig van zal herinneren, zonder te willen goed praten hoe Edwin met de situatie om gaat hoor. Siebe is natuurlijk net zo oud en hij weet er niks meer van. Ga je zelf ook maar na, wat weet jij nog van de periode dat je 2 jaar was. Maar goed, kleine kindjes worden groter en dat betekent dat Edwin toch zorgvuldiger om zal moeten gaan met hoe hij bepaalde dingen aan gaat pakken, want op zeker moment komt er wel een tijd dat Ivar zich dingen kan herinneren.

Jenneke, probeer dus ondanks al je frustraties een open communicatie met Edwin te houden. Ik zie het in mijn directe omgeving ook gebeuren. Mijn beste vriendin kan heel slecht communiceren met haar ex en dat is een ontzettend lastige, maar vooral frustrerende situatie. Uiteindelijk blijven jullie samen ouders van Ivar en hoe moeilijk ook, je zult met elkaar door één deur moeten blijven gaan wat Ivar betreft.

Heel veel sterkte en je weet me te vinden als het nodig is hè!!

Liefs Fonske

bah bah bah, ik word zo zat van al die emoties dat ik echt wel eens wens dat ik nooit nooit maar dan ook nooit aan deze relatie was begonnen! ook omdat ik me zo ontzettend schuldig voel naar Ivar toe, hij heeft hier niet om gevraagd en nu zit hij met een sombere moeder opgescheept... ik weet dat dit soort dingen met ups en downs gaan, maar ik haat het om zo radeloos te zijn!

ik belde Edwin vanavond even om even met Ivar te kletsen, Edwin had gezegd dat Ivar zijn nieuwe vriendin vandaag zou zien, maar niet het hele weekend. Maar hij verspreekt zich en daarna blijkt dus dat ze er gisteravond al is gekomen toen Ivar op bed lag, dus toen mijn mannetje vanochtend wakker werd, was er dus een compleet vreemde in zijn omgeving. Ppfff en nu blijft ze daar vannacht ook nog (Edwin moest het wel vertellen want ik haal Ivar morgen bij hem op en dan zou ze er nog zijn), wat doet dat nou met zo'n klein mannetje! Gek word ik ervan.

Vorige week een lading boeken uit de bieb gehaald over scheiden, co-ouderschap enz en overal staat (en terecht) dat het zo belangrijk is om een goede communicatie te houden met je ex, maar het is zo vedomde moeilijk!!!!

bah bah bah!

zo dat ben ik weer kwijt, sorry hoor

Terug
Bovenaan