zucht. Steeds niet (meer) willen eten

A

Anoniem

Guest
Hoi lady's

Tsja, hopeloos wordt je ervan:
roy weigert al zo'n 2 weken zijn avondeten.
En trouwens ook nogsteeds fruit... balen is dat!
Eerder was ie er zo gek op. Ik heb hem nu wat
multivitamine-kauwtabletjes gekocht (voor kinderen v.a. 1 jaar)
want hij krijgt zo natuurlijk errug weinig vitamines binnen.
Aangezien hij dus ook geen groentes etc. binnen krijgt...

Wat we hem ook voorschotelen 's avonds: zelfs zijn lievelingshapje, hij weigert en spuugt het eerste hapje uit, of schudt hard ''nee'' of smijt gewoon de lepel op de grond (incl. eten erop)
Het zal wel een fase zijn, HOPEN WE !!
maar leuk is anders..
Tussendoortjes krijgt ie juist 's middags niet meer, zijn boterham tussen de middag gaat wel goed. Hij is heel druk dus je zal toch verwachten dat meneertje wel hongerig is!!!!
Het toetje gaat overigens wel met gemak op!!!
En aangezien ik wil dat hij toch íets binnen krijgt, geef ik hem die wel...

PS ook zelf laten eten met de vork/lepel werkt niet, het maakt allemaal niets uit.. dat bestek prikt ie alleen maar in mij (!)of in het eten maar er komt niets in zijn mond, ook hulp van mij wil hij dan niet. Kortom: hij wil gewoon geen avondeten....

Hoe is het met de eetgewoontjes van jullie kleintjes momenteel??

Hoi happy,

stijn heeft de eetlust van een gezonde bouwvakker. Vooral zware kost zoals hutspot gaat supervlug naar binnen. Hij is, net als mij, geen broodeter maar een warmeter. Gisteren had ik lasagne met spinazie en kabeljauw en aubergine gemaakt en de andere drie mannen bliefden het niet en Stijn en ik hebben samen een schotel voor vijf personen leeggegeten.

Stijn eet wel a la rapley. Veel met zijn handen dus en niet gepureerd ofzo. Toetjes eet hij wel met een lepel. Fruit is ook super, dus geen klagen.

Groetjes van Marloes, en Roy, wel goed eten hoor want mamma maakt zich zorgen!!!

Hoi,

Maaike lijkt net als Stijn te zijn. Ze eet ook als een bootwerker en zelfs als ze wat ziek is dan gaat alles er nog in. Gisteren was ze best beroerd omdat ze erg verkouden is maar we aten bij mijn ouders mee en haar hele bord eten ging op en toen ze zag dat mijn vader nog wat bietjes uit de pan haalde wilde mevrouw er ook nog wat. Ze heeft dus meer dan gewoon gegeten. En je ziet het totaal niet aan haar want ze is mooi in formaat zoals ze vrijdag bij het cb ook hebben aangegeven.

Eigenlijk eet ze ook alles. We hebben nog niets gevonden dat ze niet eet. Zelfs dingen die de kinderen vaak minder lekker vinden, spruitjes en tuinbonen gaan er bij haar gewillig in.

Succes met je slechte eter.

Groetjes
Inge

Hoi Happy,

Tja, dat is niet fijn als je kindje niet wil eten.
Over het algemeen is Sven een mega eter, die eet soms nog meer dan ik! (ik ben dan ook geen warme eter).
Maar soms heeft hij ook periodes dat hij de helft laat staan of in protest gaat bij het fruit.
Ik denk dat het bij hem door de tandjes komt. Dan doet eten gewoon pijn. Een toetje is dan zacht en kan hij zo doorslikken dus dat gaat er bij hem ook altijd in.
'Men'   zegt ook dat je het toetje gewoon moet blijven geven ook al eten ze hun warme eten niet op. Je mag dat blijkbaar volgens de pedagogen niet als straf gebruiken.
Ik zou het gewoon nog even afwachten. Kan het zijn dat hij een nare ervaring heeft gehad met eten? Bijv. spugen of verslikken? Misschien dat hij het daardoor niet meer durft?
Mocht je echt bezorgd zijn, overleg dan eens met de huisarts of het CB?

Succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi Happy,

Een toetje moet je inderdaad gewoon blijven geven. Want zien wij het vaak als beloning, het is gewoon een belangrijk onderdeel van de maaltijd, en dus mag je het niet af gaan pakken. Maar wel vervelend dat je mannetje zo slecht eet. Het schijnt er wel bij te horen als ze 1 zijn maar het is niet fijn. Gelukkig eet Marissa nog steeds goed, zowel warm als brood. Ik hoop dat jouw mannetje ook snel weer gaat eten en wat je altijd kan proberen is zo'n fruitmoesje door wat vla of zo mengen. Misschien eet hij dat wel op. Succes!!

groetjes Linda

hoi hoi,

Mart hier eet fruit, brood enz.

mar vooral met het avond eten laat ie de laatste tijd veel staan, of hij heeft het aan de hond :S
ik geef hem zijn toetje ook altijd, dat wil hij wel eten, en dan zijn we allebei blij.

bij Mart het slechte eten denk ik door meer dingen, hij krijgt tandjes erbij (ppff de 7 en 8ste komen eindelijk door)hij kreeg er namelijk 8 tegelijk, en hij heeft net zijn BMR prikjes gehad, en ik denk ook dat het een fase is.

de kleintje gaan nu erg goed aan geven wat ze wel en niet willen, en als hij dan niet wil dwing ik hem niet, en leg ik me neer bij zijn keuze.

groetjes simone

mv Mart en ?

Hallo,

Vinz eet hier de laatste weken met name zijn groenten slecht....wat ik ook probeer hij haalt het gewoon weer uit z'n mond....   De rest lust meneer wel, maarja ik vind de groente het belangrijkst... Ik blijf het hem (met engelen geduld) wel elke avond aanbieden, hij krijgt ook niet extra van de dingen die hij wel eet. Vind het echt niet leuk, maar heb ook geen oplossing.
Een toetje moet je wel geven idd, heb dat bij mijn dochter een keer op cb nagevraagd, het toetje is een belangrijk deel van de melkproducten die ze binnen krijgen en dat hebben ze nodig.
Gelukkig is hij dol op fruit en ik geef hem de vitame d druppels met extra vitamine A voor de weerstand.
Probeer er zo relaxt mogelijk onder te blijven en maak er geen strijd van.....levert echt aleen maar frustraties op. Ik weet door mijn werk (ben groepleidster bij gehandicapte jongeren)dat eten een heel mooi machtsmiddel is voor kinderen en dat ze dat al heel jong proberen in te zetten, een gewoonte is zo gecreerd en bijna niet meer af te leren.....

Op zich gaan kinderen vanzelf eten als ze het echt nodig hebben, een dreumes heeft een behoorlijke vetreserve. Ik   zeg altijd dat Vinz (is behoorlijk rond) nog makkelijk een maand van zichzelf kan eten..haha

Succes ermee!
Groetejs Marije

Hoi Happy,

Wat vervelend zeg! Je kan wel alles proberen, maar misschien ook een idee om het aan het consultatiebureau te vragen?
En Feline wil soms ook niet eten, maar ik geef dan wel eens brood dat eet ze wel.

En ik wist niet dat het rapley methode heet, maar Feline eet ook vaak gewoon met haar handen, want met een vork of lepel lukt het haar niet zo goed.
Vandaag heeft ze voor het eerst met een lepel vla gegeten en dat ging echt zo goed! Wel af en toe een beetje scheef zodat de vla over de tafel en stoel ging, maar goed...

Succes en ik hoop dat hij snel weer eetlust heeft!

groetjes Maris

Terug
Bovenaan