zucht, toch weer heel anders dan ik hoopte en gedacht had.....

Hoi,
wat jammer dat het met zoveel moeite en pijn is gegaan en je nu moet stoppen. Groot gelijk hoor, dat is geen doen zo.
Ik heb het geprobeerd en na 5 dagen kolven zonder resultaat gestopt. Toen kreeg ik ook enorme stuwing. De kraamhulp heeft me toen heel strak ingesnoerd met een badlaken en spelden. Dat luchte op. Daardoor was het niet meer zo pijnlijk.
Verder mocht ik niet douchen zolang het niet over was, want dat stimuleert juist de melk aanmaak. Verder helpen koolbladeren ook. Die stop je dan tussen het badlaken of in je bh. En als de stuwing over is een strakke sportbeha aandoen die  week.
Ik hoop voor je dat het snel over is.
Groetjes Veerle

Hoi Dionne,

Wat jammer dat alles zo tegen zit! Ik kan je besluit helemaal begrijpen, zoveel tegenslagen zou ik ook niet kunnen overwinnen... Ik heb helaas geen goede tips...
Mijn zoontje kreeg de borst niet te pakken, ondanks alle kunstgrepen, houdingen, tepelhoedjes enzo... Dus ik kolf nu alle voedingen, kost aardig wat tijd, ging aanvankelijk goed, maar sinds paar dagen loopt de productie terug en sinds vandaag heb ik stekende pijn in mijn rechter borst. Hopelijk geen ontsteking...

Veel succes,

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17-02-2007)

Hoi. Knap dat je de knoop door hebt gehakt! Je hebt nog twee kindjes meer dus er aan onderdoor gaan is al helemaal geen optie!! Je hebt je best meer dan dat gedaan maar ik begrijp het wel,het voelt toch als een teleurstelling. Ik kolf elke voeding en geeft het in een flesje aan Teun omdat hij 6 weken te vroeg is geboren en pas na 5 dagen mijn bv opgang kwam,toen was hij het flesje gewend en wou hij de borst niet meer. Mijn voeding is nu ineens zo sterk terug gelopen dat ik (de vriezer is bijna leeg) deze week met kv moet gaan bijvoeden. Ik heb er ook wel een traantje om gelaten. Als ik de verhalen hierboven ook doorlees denk ik ook waarom voelt het toch als falen? We hebben het geprobeerd maar helaas! Jezelf gek maken helpt helemaal niet! Ik hoop dat je bostontsteking snel over is en dat je weer lekker kunt genieten van je kindjes!!
Beterschap!! Groetjes Mikkie.

Hoi Dionne,

Wat goed dat je toch die beslissing hebt kunnen nemen  om te stoppen. Ook ik ben na lang wikken en wegen gestopt met de borstvoeding. Ook ik had spruw en een borstontsteking. En ook bij mij moest ik tig keer aanleggen, voordat mijn kleine jongen dronk. Echter bij mij was er geen duidelijke reden waarom het aanleggen zo moeilijk ging, waardoor mijn lactatiekundige er maar op bleef aandringen dat ik door moest gaan en dat ik hem zelf niet goed aanlegde, waardoor ik kloofjes kreeg. Zelfs met haar hulp had ik na het drinken vochtblaasjes op mijn tepels. Dus wat had ze te zeuren over mij! Ik zat er na twee weken helemaal door heen, lichamelijk en geestelijk. Uiteindelijk ben ik toen na heel hard aandringen van mijn man en mijn zus gestopt met de borstvoeding. En op dit moment kan ik alleen maar zeggen dat het de juiste keus is geweest. Ook flesvoeden kun je intiem maken.

Verder heb ik Mother Mates gebruikt. Dit zijn compressen die je gekoeld op je borst legt. Verder schijnen ze een stofje te bevatten dat goed is voor het herstel van je tepels. Ik vond ze erg fijn. Ik heb ze via mijn lactatiekundige gekregen, volgens haar waren ze niet zo verkrijgbaar in de winkel, omdat het nog aardig nieuw was.
Verder heb ik niet veel meer tips dan wat je zelf al noemt. Heel veel succes en sterkte!

Groetjes Leonie

Terug
Bovenaan