zuigen op de duim

Ik heb overigens zelf heel lang geduimd (tot ik een jaar of 8 was) en mijn gebit heeft er totaal geen schade aan ondervonden. Als het zo erg zou zijn als het CB soms beweerd zou ik zelf recht naar voren uitstekende tanden moeten hebben en geloof me die heb ik niet. Zelfs geen overbite.


Helemaal met je eens hoor!!
 
Hallo,

Zorg er in iedergeval voor dat hij stopt met duimen voor de volwassen tanten komen, Ik heb namelijk tot mijn 9de geduimdt en ik heb van mijn 12 tot mijn 17de met een beugel gelopen. geloof me niet leuk. Maar maak je niet teveel zorgen. Veel baby's duimen.

Veel groetjes Dottepot
 
Hoi,

Ik vind het wel grappig. Mijn man en ik komen uit een gezin van 4 kinderen. Bij ons hebben de kinderen geduimd en bij man man hebben de kinderen een speen gekregen. De broers en zus van mijn man hebben allemaal een of meerdere beugels gehad. Mijn broerjes en zus hebben geen van allen een beugel gehad.
Mijn zoontje begint ook te duimen en ik ben daar wel blij mee. Ik vind duimen leuker staan bij kinderen dan een speen. En duimen lijkt me toch handiger. Ik hoor namelijk veel vrouwen "klagen" dat ze er 's-nachts veel uit moeten om de speen weer in de mond te doen.
Het lijkt me wel handiger om de speen af te leren dan duimen.

Succes
 
Het advies van mijn tandarts is dat duimen en speen niet uitmaken, het is allebei vanaf een bepaald moment goed om te minderen. Het schijnt zelfs zo te zijn dat een speen slechter is dan duimen.

Bij ons thuis was het al heel vroeg duidelijk dat we allebei een beugel moesten en niet door het duimen maar door te kleine kaken dus mochten wij duimen tot we een beugel moesten.

De tandarts zegt dat het pas oppassen wordt als er vervormingen van de kaak ontstaan (geloof ik) en die zal dat vast aangeven.

Ik hoopte op een duimer omdat ik het ook was, maar we hebben een verwoed speenzuiger. Hij krijgt hem niet altijd, wel in bed en in de wagen, maar verder niet of hij moet gevallen zijn...

Niet druk over maken dus!

Groetjes, Miriam
 
hallo,
wij hebben een kleine meid van ruim 1.5 rond hobbelen,we hebben haar ongeveertot de 2e maand despeen gegeven i.v.m zuig behoefte en opeens0
merkten we dat ze zelf haar duimpje pakte en dit hebben we maar zo gelaten nou pakt ze hem ook niet overdreven vaak alleen als ze moe is en met het inslapen en ik heb het aan mijn tandarts gevraagd en het kan niet echt veel kwaad en   ik ben van mening dat ze er echt wel af komen hoor ik heb vroeger ook gen speen gehad en ik heb ook een mooi en gaaf gebit!!!!

veel suc6
 
Terug
Bovenaan