zus ziet mij liever nog niet zwanger worden

Hallo Annet,

Ik word hier treurig om. Maar dit geeft aan dat zij eigenlijk een probleem heeft waarschijnlijk met je oudersen e.a. familieleden omdat zij vind dat alle aandacht naar jou ex-probleem ging en zij dus tekort kwam.
Als ze denkt door zwanger te zijn een oplossing te hebben heeft ze het mis want zodra ze bevallen is gaat die aandacht al heel snel over naar de baby en zo hoort het ook. Mijn advies is haar te vertellen dat je jou leven niet naar haar gaat inrichten en dat ze dit anders om ook niet meer moet doen. Je weet nooit wanneer je elkaar enorm nodig hebt voor steun en verdriet. En in dit geval hoort ze er te zijn voor jouw strijd om zwanger te worden en niet bang te zijn weer terrein te verliezen bij de rest want dat is haar onzekerheid.
Ik zou zeggen praat nog een keer met haar, misschien heeft ze zich harder uitgedrukt als dat ze bedoelde omdat ze zich bedreigd voelde.

Succes Nathalie

lieve annette

sorry dat ik het zeg maar ik vind je zus een egoist
zij zegt dat ze in jouw schaduw heeft gestaan door je borderline
net alsof jij daar iets aan kan doen!
net alsof je daar plezier in had en daarom aandacht kreeg!
ik kan ook heel lang doorgaan
mijn zus weet niet dat ik bezig ben, ze is 3 jaar ouder, maar we zijn heel verschillend, ook al hebben we een goede band
zij zou het niet goedkeuren omdat ze me te jong vindt enz enzmaar goed
het is mijn keuze
en het is jouw keuze en als jij er gelukkig mee bent, dan heeft zij er niets mee te maken
zij heeft het recht niet om de aandacht op te eisen
net alsof ze alleen zwanger is zodat ze aandacht krijgt, kom nou
trek je er niets van aan
want ik weet zeker dat er een heleboel mensen wel blij zijn als je aantelt
ik zeker wel!
dikke knuffel en laat je niet kisten he

hoi hoi

wat een ego he ongeloofelijk!!! alsof zij kan beslissen waarneer jij zwanger wordt!! nou niks van aantrekken hoor maar ik weet dat het waarschijnlijk wel heel hard aankomt!! nou mijn zus is 25 en ikke 21 en die weet dat we er mee bezig zijn en die is hardstikke blij dat ze tante wordt mischien!!!! gewoon laten kletsten hoor!!

veel klusplezier

Hoi Annette,
Dat je zus zoiets zegt zeg!
Borderline is niet niks en aan de ene kant snap ik wel een beetje wat je zus bedoelt, maar daar kan jij verder ook niks aan doen/veranderen. Er zal wel een heel verleden achter schuilen wat zij misschien niet heeft verwerkt.
Ik snap daarom niet dat ze zoiets zegt. Denken ala.
Wat kun je hier nou mee. Jij wil ook en dat moet ze je gunnen. Praat het toch uit, want dit zal denk ik anders altijd tussen jullie instaan of doe het via een brief.
Veel sterkte en hoop dat je snel zwanger mag zijn

he meid...

wat een vervelend verhaal,bha...
wat een lef om het dan ook nog toetegeven..
maar blijf sterk in je schoenen staan...wij zijn er altijd om mee tepraten!!!

xxxtam80

Hallo,

Goh meis, wat rot voor je zeg en dat van je zuster sjonge, dat maakt de situatie er niet beter op!!!
Vindt het raar dat ze het ook nog toegeeft dat ze al haar aandacht wil, zou ook erg boos zijn hoor!!!
Maar laat je niet op de kop zitten hoor en ga lekker verder met jullie plan, en wat anderen daarvan vinden dat moeten ze zelf weten!!! Heel veel sterkte ermee en wij vinden het wel top als je zwanger raakt ZEKERS TE WETEN  !!!!!

Liefs Sandy

sjonge, wat een boel reacties. heel fijn, meiden! voel me hierdoor echt wel gesterkt. heb het er vanavond met vriendlief weer over gehad en hij is echt heel erg boos. ik heb gezegd te willen wachten of deze ronde al dan niet succesvol was (hoop natuurlijk heel erg van wel) en dat we dan wel zien hoe we dit varkentje gaan wassen. moet er gewoon nu nog even niets mee doen, kan alleen maar heftige discussie worden omdat het mij nu nog emotioneel maakt.
dus, wordt vervolgt!
en nogmaals bedankt voor jullie lieve berichtjes
xxx

Heel veel sterkte!
Ik weet niet zo goed hoe ik mijn gevoel moet omschrijven. Heb geprobeerd mij in jou te verplaatsen al ik in die situatie zou zitten. Ik zou boos zijn maar ook intens verdrietig.
Ben benieuwt hoe je het de komende tijd gaat aanpakken.
Ik zou zeggen; meid geniet van jou zwangerschap als het raak is. En sta niet teveel bij je zus stil. x

Terug
Bovenaan