Zwaar in de stress

Hoi mama's

Wie kan mij een beetje gerust stellen want de vk en de ha doen dat niet
Ik ben nu ongeveer 5a6 weken zwanger volgens de testen eindelijk na 7 jaar proberen.
Nu is het zo vanaf zaterdag heb ik licht roze/bruine afscheiding met plassen heb zondag nacht en maandag morgen 1x helder bloed gehad geen pijn ofzo heb ook geen stolsels en is alleen met plassen daarna weer gewoon roze/bruin.
en nu is het dinsdag en heb geen 1x kleur verschil gehad met plassen moet ik me zorgen maken of wat dan ook.
van de vk en ha die zeggen dat ik nog maar 4 weken moet wachten wat me lichaam doet :S
Heeft iemand hier ervaring mee want me gedachtends gaan over al heen behalve de goeie
 
Hoi sereentje.

Ik heb dit bij de zwangerschap van mijn zoon ook gehad dit duurde een week.
De verloskundige heeft altijd gezegd dat als je geen krampen of stolsels verliest je jezelf niet druk hoeft te maken.
Ze hebben mij toen om me gerust te stellen met 7 weken een echo gegeven.
Sterkte met afwachten maar probeer je niet te druk te maken (ookal is dat moeilijk)
 
Ik heb dit bij deze zwangerschap heel erg in het begin gehad. Ik dacht dat ik ongesteld zou worden, maar achteraf bleek het dus een innestelingsbloeding te zijn.
Meid, ik snap dat je je druk maakt, maar op dit moment is er heel weinig wat je kan doen. Het is zoals het is, heel cru gezegd. De tijd zal het moeten leren, maar het is helemaal niet zeker dat je bij bloedverlies ook automatisch een miskraam krijgt. Het kan ook gewoon een gesprongen vaatje zijn of een innestelingsbloeding. Er verandert nu eenmaal veel. De meeste gevallen van bloedverlies lopen goed af. Hou je daaraan vast.

Sterkte
 
Ik begrijp heel goed dat de vk en huisarts je voor je gevoel niet kunnen geruststellen, maar ik denk dat zij dat net zo erg vinden. Je hebt zo'n lange weg achter de rug.
En dan ook nog kleine bloedingen. Helaas kunnen zij niets meer voor je doen op dit moment, het is vreselijk spannend en het is afwachten of het een echt goed vruchtje is wat lekker gaat groeien in je buik.
Daar zegt bloed overigens niet heel veel over. Bloedverlied gebeurt vaker en loopt ook geregeld goed af.

Hoe moeilijk ook, probeer te ontspannen en ga veel afleiding zoeken om deze spannende tijd door te komen. Ik zal voor je duimen.
 
Ook ik heb de eerste weken van mijn zwangerschap een aantal dagen helder bloed verloren. Schok mij toen ook kapot en snap dan ook volledig je onzekerheid. Ook bij ons heeft het 4jaar geduurd om zwanger te raken. Wij mochten ter geruststelling en vanwege onze situatie met 6wk voor eerste echo komen. Gelukkig was er niks aan de hand en kwam het waarschijnlijk een gesprongen vaatje. Inmiddels ben ik 39,5wk zwanger en in afwachting van ons eerste wondertje.

Succes!!
 
Ik denk inderdaad ook dat je het hoe moeilijk ook gewoon af moet wachten het enige wat je kunt doen is vragen om een vroege echo maar dat kan op zijn vroegst met 8 wkn. Tot die tijd is het echt afwachten. En ik weet hoe moeilijk dat is. Sterkte en hoop dat alles goed is.
 
Tovada@ik kreeg de eerste echo al met 6wk,toen was er al een kloppend hartje te zien.
Ik ben dmv IVF zwanger geraakt en dan krijg hè altijd de eerste echo rond 6wk dus is niet helemaal waar wat je zegt dat er pas met 8wk wat te zien is.
 
Het eerste wat ik ook dacht bij het lezen van dit berichtje was een innestelings bloedinkje....Ik ben alleen geen arts dus ik kan je ook geen zekerheid geven hoe graag ik dat ook zou willen, zoals de meiden hier boven ook zeggen; je kan niet anders als afwachten hoe lastig en moeilijk ook; als het een miskraam zouworden, met nadruk op ALS, en dat hoop k uiteraard niet; maar ook dan kun je niets doen om dat tegen te houden, als dat zo is, komt dat toch....
 
Terug
Bovenaan