zwaar zijn

A

Anoniem

Guest
hee meiden,
onze dochter is nu 2 jaar geworden in oktober! van die zwangerschap ben ik bijna 30 kilo gegroeid!verschrikkelijk vond ik het. hield al het vocht vast, last van hoge bloeddruk dus mocht niks doen, niet eens stofzuigen en wel gewoon eten dus ja dan weet je het wel.
Heb na 2 jaar nu 22 kilo eraf gekregen maar ben nog aan de zware kant, rond 90 kilo.ben gewoon ook bang als ik niet zwanger blijk dat het ook door overgewicht kan komen. en schaam me er voor om straks eventueel elke week weer op de weegschaal te staan bij verlosk. ik zou zo dankbaar zijn als ik zwanger ben begrijp me niet verkeerd maar hoop dat er een aantal meiden zijn die toch begrijpen wat ik bedoel!
liefs

het is zeker lastig en niet prettig dat begrijp ik heel goed
ik woog aan het einde van mijn zwangerschap 95 kilo en dat vond ik al behoorlijk
ik had alleen de geluk bij het ongeluk dat ik een eetstoornis opliep na de tijd en ik dus van 95 kilo naar 60 ben gezakt in anderhalf jaar
snap heel goed waar je vandaan komt en waar je tegen op kijkt
en ik hoop dat het geluk van een kleine dit weg kan nemen want schamen hoef je na mijn idee niet als je goed eet en gezond eet

Heej Neomi,

Bij mijn vorige zwangerschap woog ik 94kg toen ik erachter kwam dat ik in verwachting was.
Op de dag dat ik naar de verloskundige moest, ging ik smorgens na het opstaan eerst naar het toilet en dan pas naakt naar de weegschaal. Dan heb je echt een 'kaal' gewicht.
Zo hoefde ik bij de verloskundige iig niet op de weegschaal, maar moest natuurlijk wel mn gewicht doorgeven.
Op het eind van mijn zwangerschap woog ik net 101.1kg.

Ik heb begrepen dat vanaf januari 2010 je niet thuis (boven) mag bevallen als je boven de 100kg weegt ivm de arbo wet voor de ambulanciers (mocht dat nodig zijn). Dus dan heb je indicatie geloof ik om in het ZH te bevallen.
Wil je echt thuis bevallen moet je een bed in de woonkamer neer zetten als je boven de 100kg weegt.
Dat is waar ik mee zat. Ik wil eigenlijk gewoon thuis bevallen, maarja ik weeg nu rond de 86, en wie zegt dat ik bij een volgende zwangerschap geen 7 maar 15 kg aankom?

Ik denk dat een verloskundige je er niet vervelend op aan kijkt, zeker niet als je de situatie uitlegt waardoor je aangekomen bent.
En ja idd overgewicht minder vruchtbaarheid veroorzaken, maar je hebt al een kleine, dus waarom zou je dan nu ineens minder vruchtbaar zijn?
Hoelang ben je bezig?

Gr. yvon

ja ik ga dan ook eventueel wel weer naar dezelfde verlosk dus ze heeft me vast wel onthouden haha
het was in 2008 ook al zo dat je boven de 100 kg niet meer boven mocht bevallen maar omdat ik met hoge bloeddruk zag moest ik sowieso al in ziekenhuis bevallen wat ik geen probleem vond hoor alles was super voor elkaar! nu maar hopen dat ik deze zwangerschap geen last krijg van hoge bloeddruk en vocht vasthouden dan kan ik miscchien ook maar 7 kg aankomen haha zou ik fijn vinden maar allerbelangrijkste is de baby en als ik daar weer 30 kilo(slik slik) voor aan moet komen het zij zo!
bedankt dames
liefs

Hoi Neomi85,
Ik moet even reageren, want ik heb dat "probleem" ook. Ik weeg rond de 100 kilo en wij gaan ook voor een derde.
Ik ben eigenlijk mijn hele leven al zwaarder geweest als wat normaal is. En zeker bij mijn laatste zwangerschap woog ik rond de 90 kilo. En toen ben ik ook wel zwanger geraakt en het is een super leuke knul geworden, van nu 8 jaar.
Dus als het nu niet wil denk ik dat het daar ook aan ligt. En het schijnt ook dat je meer kans op complicaties hebt. En daar ben ik ook wel bang voor.
Bij mij is het ook gekomen doordat ik zwaar overspannen geweest ben. Ik kon mijn huishouden niet doen, maar wel eten en wat bij de koffie, enz. En nu wil ik het er weer af, maar dat is zo moeilijk!!!
Maar verder zit ik nu wel goed in mijn vel en dat vind ik nu ook veel belangrijker. Dan maar wat voller en goed te pas zijn, dan overspannen en niet gezellig voor de rest van het gezin.
Dus kom op meid. Je bent niet de enige en wij gaan het ook redden!!!!

Veel liefs,

Hey Neomi,
ik moet even reageren want ik heb dat "probleem" ook. Ik weeg nu rond de 100 kilo en wij willen voor een derde gaan.
Bij mijn vorige zwangerschap woog ik 90 kilo en dat is een gezellige, gezonde knul geworden van nu 8 jaar.
Ik ben zo zwaar geworden door erg overspannen te zijn geweest. Ik kon het huishouden niet doen, maar wel eten en wat bij de koffie.
Ik heb ook medicijnen en daar groei je ook van.
En wat ik nu het belangrijkste vind is dat ik nu goed in mijn vel zit, dan maar een paar kilo-tjes meer. Dat is beter als slecht te pas zijn en niet goed voor je gezin kunnen zorgen.
Dus meid kom op en wij gaan het ook redden!!!
Veel liefs,

wel fijn om te weten dat ik niet dat "probleem"als enige heb dus...wist ook wel maar fijn om jullie verhalen ook te horen!ja ik heb gewoon aanleg ervoor, ik snoep haast niet en chips vind ik niks aan alleen ben dikke brood eter haha maar ja kilo erbij is makkelijker dan kilo's eraf helaas! we gaan gewoon meer bewegen deze zwangerschap hopelijk en gezond eten en drinken!

liefsss

Terug
Bovenaan