Zwaar

<p>Hey iedereen , ben nu 24+1 zwanger.</p><p>kheb het al enorm zwaar en moeilijk met werken , schouder , rug , voeten , harde buik , alles doet pijn na een werkdagje. Mijn humeur is ook alles behalve goed. Nog zwangere vrouwen hier last van? Ik ben totaal nog niet ver en moet zeker nog tot 36weken werken , ik weet niet hoe ik dit moet volhouden :(! <br /><br /></p><p> </p>

Zo herkenbaar. Ik had precies alles wat jij opnoemt, al vanaf 12 weken. Na een dag werken kon ik nog amper wat doen en snachts moest mijn man helpen naar de wc te lopen zo'n pijn...
Wat voor werk doe je?
Ik werkte vooral staand 7 uur lang zonder pauzes en heb toen rond dezelfde week als jij gezegd dat het gewoon echt niet meer ging en ben de ziektewet in gegaan. Voordeel was dat ik in vaste dienst was. Ben daarna niet meer teruggegaan, omdat er erg lullig werd gereageerd, maar meeste werknemers begrijpen dit echt wel.
Misschien kun je vragen of ze een alternatief hebben, zoals op kantoor of wat vaker pauze?
Denk echt aan jezelf en je baby'tje want dat is echt het belangrijkst, ook voor je herstel na de zwangerschap! Je hebt echt nog even te gaan, maak het jezelf niet te moeilijk.
Heel veel succes!

Ik werk int ziekenhuis , als centrale sterilisatie medewerker. Ook een staande job. Ik heb in die 8uurs wel 3 keer pauze (2 keer een kwartier en 1 keer een halfuur). Maar is toch nog enorm zwaar. 
Ze zeggen ook dat je veel moet afgeven van zwangerschapsverlof als je er eerder instapt... hoelang ben jij na de zwangerschap nog thuis geweest dan? Daarom wil ik het zolang mogelijk volhouden... maar ik weet alleen niet hoe. 

Je hebt na de bevalling altijd recht op 10 weken verlof. Dat verandert niet als je eerder moet stoppen met werken! Dus pas goed op jezelf. De ene baan is nu eenmaal fysiek zwaarder dan de andere. 

Dat is inderdaad wel heavy ook al heb je een paar pauzes, zoveel moeten staan en lopen kan gewoon al snel teveel zijn als zwangere, voor sommigen weer helemaal niet.
Als je de ziektewet in gaat ben je automatisch 6 weken van te voren met zwangerschaps verlof. Dat betekend dat je nog 10 weken na hebt. Ik heb toen ook nog vrije dagen opgenomen daarna.

Normaal heb je 4-6 weken voor je verlof en 10 -12 weken na je verlof. Als je in de ziektewet komt moet je 6 weken voor je verlof en heb je nog 10 weken na je verlof. Als het echt niet meer gaat kan je altijd in overleg met je werkgever eerder stoppen met werken. Dat hoort dan niet bij je verlof maar dan ga je gewoon volledig de ziektewet in tot je verlof 

Hier 30 weken en ik  kamp er ook al even mee. 
Veel last van mn bekken en rug  .
Dit is in 2e zwangerschap en heb dubbel  zoveel last als bij de 1e  en zelfs toen had ik al veel last.
Ik ben vanaf vorige week de helft minder  gaan werken  en mocht  het nog niet gaan stop ik er helemaal mee  .
Luister naar je lichaam en ga misschien sowieso met 34 weken met verlof   dan maar 2 weken minder lang erna . 
Maar je moet nog een hele bevalling doen 
En het zou sonde zijn als jij door  bikkelt en in je verlof verplicht plat moet doordat je te ver bent door gegaan . 

Terug
Bovenaan