Zwaar

Herkenbaar! Ik ben nu zwanger van mn 2e kindje, morgen 26 weken. En ik vind t loodzwaar! Mn 1e zwangerschap was al afzien, alleen maar misselijk en spugen tot t eind. Veel last van maagzuur. En later nog bekkeninstabiliteit en zwangerschaps diabetes erbij.. En als afsluiter een enorme pittige en snelle bevalling.
Maar nu... Ppff..  bekkeninstabiliteit begon al met 15 weken. Wederom enorm misselijk geweest met veel spugen (dat is gelukkig nu minder) maar ook last van de handen, krachtverlies. Veel hoofdpijn, wederom veel last van maagzuur. Enorme buikpijn en bandenpijn, veel harde buiken. En door alles slaap ik heel slecht. Ik werk in de zorg, maar momenteel niet haalbaar. Werk al ruim 3 weken halve dagen. En sinds gister in se ziektewet. Geen idee of ik nog weer terug aan t werk kan.. Ik hoop dat mn lichaam een beetje tot rust komt nu en dan zien we t wel.. 
En ondanks alles geniet ik gelukkig nog wel van t getrappel in mn buik. Ik kan niet wachten tot ik de kleine eindelijk in mn armen heb! 

Hoi hoi,
Een beetje een late reactie maar hopelijk nog nuttig. Ik werk ook in de zorg en heb rond mijn 24e week hele harde buiken en zeer veel rugklachten gehad. Een zwangerschapskussen (van de HEMA) heeft me toen door de nachten gehaald en paracetamol door de dag. Uiteindelijk na anderhalve week hielden de rugklachten weer op en de harde buiken veranderden in een vrolijk schoppend kindje in m'n buik.
Hopelijk zijn de klachten bij jou ook maar tijdelijk! Met m'n werkgever kon ik goed afspraken maken om af en toe even te kunnen zitten/liggen wanneer ik veel last had van m'n rug. Ik werk in de zorg dus de fysieke belasting is en was soms erg zwaar.
Succes!

Heel herkenbaar dit. Ik ben met 28 weken al volledig gestopt ik hield het niet meer vol had veel harde buiken was moe geen energie. Lopen ging moeizaam. Dus zelf besloten eerder te stoppen teamleidster deed totaal niet moeilijk. Zou eigenlijk nu pas met verlof gaan ben nu 34 weken dus tip praat met je teamleider als ze geen rekening met je houden door aangepast werk bijvoorbeeld of minder uren te werken dan kan je beter eerder stoppen dan te lang ermee doorlopen. 

Terug
Bovenaan