<p>Dag lieve dames, </p><p>Ik zit met een heel groot probleem. Even de situatie schetsen. Mijn man en ik zijn 9 jaar samen. Een relatie met ups en downs, maar de laatste 5j ging het goed. We hebben 4 jaar gevochten voor een kindje (ik heb in totaal 4 miskramen en 4 operaties gehad, we zaten in een fertiliteitstraject). Uiteindelijk zijn we getrouwd en hadden we, naar mijn gevoel, alle miserie achter ons gelaten. Ik werd toen kort na onze trouw zwanger via IVF en ons meisje kwam er 1,5j geleden. Onze wereld was compleet. Maar toen begon de miserie pas echt. We verhuisden naar een huis van mijn schoonvader naast mijn man zijn werk, waar hij ook met mijn schoonpapa samen werkt (ze hebben een zaak samen), omdat ons huis te klein werd. Pittig detail: zijn relatie met zijn pa is de hel: hij krijgt constant op zijn kop en wordt gekleineerd, terwijl hij ontzettend opkijkt naar zijn vader en niets liever wil dan bevestiging.. ons nieuwe huis is een prachtig oud herenhuis, maar met heel veel werk aan. Dat was heavy. Ons dochtertje was vaak ziek, we sliepen weinig, en de verbouwingen gingen van start. We verhuisden naar een appt (ook van mijn schoonpa, in hetzelfde huis als hij) en het werd nog moeilijker: superklein, op elkaar, lockdowns en thuiswerk, en ons dochtertje sliep met ons op dezelfde kamer en was opnieuw vaak ziek, we sliepen amper. Ik was doodongelukkig. Toch werd ik miraculeus genoeg natuurlijk zwanger, ondanks amper sex en weinig liefde in onze relatie, omdat we beide op waren, en op ons tandvlees zaten. </p><p>Mijn man reageerde verschrikkelijk op het nieuws: hij wou het niet, ik moest het wegdoen, zei dat hij me niet graag zag aangezien hij geen tweede kind met me wou, een abortus was de enige optie. Ik brak. Hadden we zoveel jaren en miskramen doorstaan om dit mirakeltje op te geven? Dacht hij nu echt dat abortus in mijn woordenboek stond, na alles wat we hadden meegemaakt?? Toen is het van kwaad naar erger gegaan: ik werd heel erg afstandelijk, nors, kort, en gaf hem niets meer: geen liefde, begrip, of seks. Hij werd gefrustreerder en gefrustreerder, stortte zich op de verbouwing, zijn vrienden, en uitgaan. Hij draaide bij maqr ik wou het niet horen. Er was iets kapot. </p><p>Hij is toen een nacht thuisgekomen en heeft me tijdens de zoveelste ruzie geschopt, toen ik 7 weken zwanger was en ons dochtertje op mijn arm had. We hadden quasi dagelijks ruzie, maar gingen door, elk op onze eigen manier. We besloten er toch aan te werken, verhuisden van het appt naar ons nieuwe huis en gingen naar een therapeut. De problemen bleven echter: geen fysieke of mentale genegenheid, mijn man bleef vluchten in vrienden en uitgaan. </p><p>Op een nacht heb ik iets vreselijks gedaan: ik heb in zijn gsm gekeken. Wat ik toen vond brak mij in duizend stukken: een conversatie met een hoer, waar hij naartoe was geweest. De gortigste praat met foto's en alles erop en eraan. Ik confronteerde hem ermee, toen 20 weken zwanger. Hij brak: het was 2 keer gebeurd, voor ik zwanger was, wist niet meer wanneer, maar onderhield contact als hij geil was. Hij gaf toe dat hij een zwaar probleem heeft. Wil er aan werken, wil zich laten opnemen, wil er alles aan doen. Kotste letterlijk 2x in de gootsteen van zichzelf. Stak het ook wel op mij en de affectie die ik hem niet gaf, en zijn vader, die hij onbewust imiteert zodat hij zich bevestigd voelt (mijn schoonpa gaat ook naar hoeren, foetert hele dagen is zelf één brok frustratie door de identieke relatie met zijn vader). </p><p>Ik blijf verweesd achter. Voel me zo vernederd. Bedrogen. Belogen. Woest dat hij onze kinderen dit aandoet. Ik sta met mijn rug tegen de muur. 2 kinderen alleen opvoeden, waaronder 1 baby, is niet de toekomst die ik voor ogen had voor mijn kids. Een gebroken toekomst in een gebroken gezin. </p><p>Iemand hier ervaring mee? </p><p>Het is een hele bende.....</p><p> </p>