Zwanger 2e en uit elkaar

Wat een vreselijke situatie. Ik kan echt begrijpen hoe je je voelt omdat je al zo geprikkeld voelt door alles wat er gebeurt is. Vrouwen kunnen alles wel aan. Jij dus ook! Ik hoop echt dat je een netwerk hebt die je kan ondersteunen met de kids. Het komt goed met je❤️

@AAY het enige wat ik daarmee probeer te zeggen is dat hij ook via bijvoorbeeld Tinder een nieuwe vriendin had kunnen zoeken, hij heeft er echter voor gekozen om betekenisloze seks te hebben en niet om een emotionele connectie met iemand aan te gaan. Ik vind wel degelijk dat daar een nuance in zit. Vreemdgaan is niet oke en levert een hoop schade op. Echter in de situatie waarin zij hebben gezeten kan ik het enigzins wel begrijpen, al is het natuurlijk niet oké, hij had van zijn kant misschien ook kunnen zoeken naar een mogelijkheid om de relatie te repareren. Waarom hij hiervoor heeft gekozen, daar zal hij zijn eigen beweegreden in hebben en dat is iets voor de topicstarter en haar man om eventueel uit te zoeken.

De belangrijkste vraag die je jezelf kunt stellen is: wat wil IK nu echt? Het draait om jou. Als jij gelukkig en sterk bent, zijn jouw kindjes dat ook.

Nog een vraag die je jezelf kunt stellen: stel dat mijn kind dit zou doormaken, wat zou ik hem/haar dan adviseren?

Succes!

Wordt je nog ooit gelukkig met hem en kan je hem dan ook weer vertrouwen dat dit niet weer gebeurd?Daarnaast…Kinderen voelen situaties haarfijn aan…dus als het thuis alleen maar stress en frustratie is, krijgen zij dat mee en dat is niet goed voor hun.
Dus als dat de situatie is..blijf dan niet bij elkaar onder het mom van ‘voor de kinderen’ .
Het is jouw besluit, jouw keuze.Ik wens je sterkte en succes

Dankjewel allemaal. Jullie zijn schatten. 
Momenteel wonen we apart en ben ik een beetje de kat uit de boom aan het kijken hoe hij het nu verder aanpakt voor zichzelf. Mijn enigste zorg nu is immers dat ik een stabiele vader wil voor mijn kinderen. Voor de rest weet ik niet of ik nog aan de relatie wil/kan werken en of ik hem nog graag zie. Hij moet een heel andere man worden daarvoor, en ik terug een heel andere vrouw. Ik weet niet of dat überhaupt nog kan, na dergelijke vertrouwensbreuk. 
Ik ga akkoord dat een hoer iets anders is dan Tinder of een affaire, maar het liegen en verzwijgen is voor mij haast nog erger. 
Tuurlijk begrijp ik vanwaar het komt, ik was immers even gefrustreerd en ongelukkig als hij. Maar ik probeerde mijn geluk te vinden in uitstapjes met familie en vriendinnen en onze dochter, terwijl hij naar mijn mening enkel maar aan zichzelf heeft gedacht, zonder enige vorm van empathie of respect naar mij toe, zeker gezien het feit dat ik zwanger ben. 
Ik weet niet of ik hem dat ooit kan vergeven. 
Het hangt allemaal van hem af.
We zijn dertigers, wat gaan we nog niet allemaal meemaken, als hij in elke moeilijke situatie vlucht naar destructief gedrag en egoïstische me-time die fout is op zoveel verschillende vlakken, wat zal dat dan binnen 10j zijn, of 20.... . 

Daar heb je ook gelijk in!
En ik denk dat je zelf ook je antwoord geeft, want hij zou nu een totale omslag kunnen maken naar een "andere man", maar inderdaad, wat als de zon even niet meer schijnt, wat gebeurt er dan?

Ik zou nu van de fysieke afstand gebruik maken om te herstellen van alle ellende, een fijn netwerk opbouwen (zodat je er straks niet alleen voor staat) en te genieten van je zwangerschap en je andere kindje, je hebt genoeg rijkdom om je heen!
Hij moet zelf kijken of hij daar op een positieve manier in mee wil draaien, niet op hem gaan zitten wachten.

Ik vind persoonlijk dat je wel heel veel bij hem neerlegt, wat hij heeft gedaan is absoluut niet goed te praten en dat zal ik ook zeker niet doen. Maar aan de andere kant heb jij ook een aandeel hierin, jij stopte met liefde etc geven en dat is voor hem waarschijnlijk net zo frustrerend als dat jij vind wat hij gedaan heeft.
Als je met hem verder wilt, en hij met jou en jullie kunnen je eroverheen zetten wat hij heeft gedaan zul je ook moeten kijken naar hoe jij kunt veranderen wat je deed. Anders is de kans ook groot dat je weer in het zelfde schuitje komt. Actie reactie.

Terug
Bovenaan