zwanger 3de wondertje wie ook?

Hallo allemaal,

Ik heb twee dochters van 4 en 2 en ik ben nu dus ook zwanger van de derde. Ik ben zelf een jonge moeder namelijk 26. Bij ons zijn het alledrie bewuste keuzes geweest. Mijn vriend en ik zijn nu 10 jaar samen waarvan we 9 jaar samenwonen. We zijn dus nooit getrouwd en we zijn dat ook niet van plan. Ik ben heel erg blij met deze zwangerschap alhoewel ik behoorlijk veel kwalen heb. Maar dat mag eigenlijk de pret niet drukken. Morgen ben ik alweer 16 weekjes. Nog 4 tot de volgende echo!!

Groeten Nova

Hallo,

Ik ben ook zwanger van de derde. Wij hebben al twee zoontjes van 4 en 2,5. Deze spruit was helemaal gepland en we zijn er heel blij mee.
Ben zeer benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Bij m'n laatste zwangerschap ben ik heel ziek geweest. Nu gaat het juist heel goed. Alleen heel moe. Het maakt ook wel angstig. Zit het wel goed? straks wordt ik toch weer on!
Maar nu het al weer twee weken er is blijven zitten gaat de onzekerheid langzaam weg.

Mo
6w2d

Hoi,
Ik heb 2 zoontjes van 3 en 1.5.
Ben nu 9 weken zwanger van de derde, helmaaal volgens wens lekker kort op elkaar.
Zal wel druk zijn maar ook superleuk.
Donderdag eerste afspraak vk en de 21ste voor de echo. Alles gaat goed maar toch wel weer spannend.
Groetjes Son

Hoi Miep,

Ik ben 39 jaar oud, dus een stuk ouder dan jij! Ik ontmoette mijn man pas op 35 jarige leeftijd (ik had de moed al bijna opgegeven), en sindsdien ze we goed bezig met kindertjes maken!

Soms vind ik me zelf wel oud, maar ik zie ook veel voordelen hoor van het oudere moederschap: ik weet beter wat ik wil, en ook wat ik opgeef, en dat doe ik met liefde.
Een belangrijk nadeel is natuurlijk het verhoogde risico op problemen (down en andere afwijkingen), en daar ga ik ook zeker op testen. Ik ben nu 8,5 week zwanger, dus ik heb nog even voor ik uberhaupt weet hoe de zaken ervoor staan. Heb a.s. vrijdag mijn 1ste echo, dus ben toch wel weer benieuwd! Ben ook behoorlijk misselijk deze weken. Erger dan mijn eerste 2 zwangerschappen...

Groetjes,

Saski

Hoi allemaal,

Ik ben 34 en ook zwanger van mijn derde kindje, ik heb 2 kids van 5.5 en 3.5 (j en m) en ben uitgerekend rond 10 juni.

Mijn man was eigenlijk na 2 kinderen wel  klaar, we waren al een behoorlijke tijd samen  en hij wilde op een gegeven moment toch wel erg graag voor zijn 40e kinderen en dat is dus met de oudste 2 gelukt, maar ik had nog heel sterk een wens voor een derde en uiteindelijk is hij toch ook nog overstag gegaan :) Zelf ben ik dus 34 en mijn man is nu  bijna 43 dus ook  niet zo jong meer. Ik had er al eens eerder een topic over geopend dat ik daar soms best weleens over kan piekeren dat mijn kinderen en zeker straks de jongste  al een redelijk oude vader zullen  hebben,  maar aan de andere kant, je bent zo oud als je je voelt en hij gedraagt zich echt nog wel veel jonger. En je hoort het tegenwoordig toch wel steeds vaker dat mensen pas rond hun  40e aan kinderen beginnen dus echt uitzonderlijk is het ook niet natuurlijk.

Maar we zijn er allemaal erg blij mee dat er nog een hummeltje bijkomt, vooral mijn andere 2 kids verheugen zich er al erg op.   We zijn nog druk bezig met de zolder verbouwen (daar gaat de oudste naartoe) en volgende week gaat mijn dochter zolang even bij haar broer op de kamer zodat we het babykamertje vast kunnen gaan inrichten dan is dat in ieder geval vast klaar.

Wij willen wel graag weten wat het wordt maar met de 20 weken echo was het helaas niet te zien omdat frummel zijn handje tussen de benen hield. Nu hebben we 11 maart een afspraak voor een 3d echo dus nog even geduld hebben.

Succes allemaal met de zwangerschap,

groetjes,
Maron        

Terug
Bovenaan