Zwanger... al vertellen of niet..?

hallo,
Gefeliciteerd met je  zwangerschap.
Inmiddels ben ik 31 weken zwanger maar toen ik net zwanger was bedacht ik. Ik vertel het aan de mensen die mij dierbaar zijn en met wie ik, mocht het mis gaan, het verdriet zou willen delen. Je hebt toch de behoefte om het nieuws te delen en op deze manier heb ik het  gedaan.  

Geniet ervan, Knof  

Hoi,

Wij zijn zwanger via IVF/ICSI, dus bij ons wist iedereen het een paar dagen na de test. De test hadden wij op 21 december. Dus dat was meteen een mooi kerstkadootje. En iedereen wist natuurlijk dat wij met de behandeling bezig waren. Ondertussen weet
iedereen het eigenlijk.

Maar het is voor iedereen persoonlijk.

Groetjes
Nicole

hoi

ik heb het alleen aan naaste familie en vrienden verteld omdat ik in een klein dorp woon en het niet nodig vind dat als het mis gaat iedereen het weet.Ik heb al 3 mks gehad en 1 gezonde zoon en ben nu 8 wk zwanger.na de eerste echo over 1 wk nu hoop ik dat alles goed is en ga het verder vertellen.dat zal dan ook wel nodig zijn want mijn schoonmoeder kan zich niet zo goed stil houden.

Hoi

Ik heb het ook vrij snel aan iedereen verteld. Het heeft bij ons bijna 2 jaar geduurd voor ik zwanger was, Iedereen in de omgeving wist dan ook dat we bezig waren.
Toen de test eindelijk positief bleek te zijn, kon ik het wel van de daken afschreeuwen.
We hebben het dan ook meteen verteld aan ouders, schoonouders, broers en zussen.
Ik heb het ook vrij snel tegen een paar collega's verteld, omdat ze altijd zo meegeleefd hebben. Ook vrienden waren al snel op de hoogte.
Maar dit is voor iedereen erg persoonlijk.
Ik kon het gewoonweg niet voor me houden. En sommige hadden het al aan me gezien.

Groetjes Carol

En als je ontzettend ziek bent dan is het wel fijn als je omgeving er rekening mee kan houden. Mijn baas wist het daarom ook vrij snel...en die zorgt dat ik af en toe 'thuis moet werken' als ik er even helemaal doorheen zit. Ik zit nu in de 8e week, maar pas al diverse broeken niet meer. Dan valt het niet tot de 16e week geheim te houden.

hallo,

Wij hebben het wel snel verteld tegen familie en vrienden. Net wat Miep zegt, de mensen die je ook wilt vertellen wanneer het mis gaat.

Verder heb ik het vanaf 13 weken verteld aan omgeving, werk etc. Helaas heb ik 2 x een vroeggeboorte gehad. Met 19 weken en 16 weken. Dan ben je alsnog verplicht om dat tegen iedereen te vertellen.

Net wat je gevoel je ingeeft!
Groetjes  Sandra
(30 weken)

Hoi,
Wij hadden na het testen zoiets van, we houden het even stil, maar toen ik mijn ouders zag wist ik dat ik het niet voor me kon houden. We hadden voor de familie wel even zoeis van, we willen nu wachten tot we de gevarenzone voorbij zijn, maar na 3 weken gezwegen te hebben hadden we zoiets van, we gaan het de familie vertellen, want of je nu vroeg moet vertellen dat het mis is gegaan, of laat ( zoals wij moesten vertellen met 22 weken dat ons kindje waarschijnlijk geen kans van leven had) maakt niet uit. Uiteindelijk is het allemaal maar goed geweest, want ik heb een verschrikkelijk nieuwschierige overbuurvrouw die het al aan het rondbazuinen was, omdat ze de wagen van moedersvoormoeders dacht gezien te hebben. Die was al wel 1 keer geweest..... Dus gelukkig heeft mijn familie het uit onze mond gehoord. Dat mens heeft gewoon voor de ramen geplakt gezeten om het te kunnen zien, weant die bus kan bij ons het erf oprijden. Gatver wat heb ik een hekel aan dat soort mensen!!!!

Hoi,
Bij ons weten het alleen onze ouders en verder niemand. ik wacht eerst de uitslag van de nekplooimeting af en dat zal ongeveer met 16 weken wel bekend zijn. Als de uitslag goed is maak ik het pas bekend. Ben namelijk bijna 38 en deze zwangerschap was eigenlijk een groot wonder in mijn ogen aangezien ik 2 ifv-zwangerschappen heb gehad.
Bij de eerste zwangerschap hebben we tot 12 weken gewacht om het bekend te maken.De tweede zwangerschap hebben we vrij snel verteld omdat we zo gelukkig waren en het moeilijk verborgen kan worden gehouden als je van een tweeling zwanger bent.
Groetjes moeder van 3 kinderen.

Terug
Bovenaan