zwanger& 19 jaar

<p style="text-align: right;">ik was 2 dagen overtijd en heb vandaag een test gedaan en daar blijkt uit dat ik zwanger ben, heb al tegen me ouders verteld maar ik weet niet waar ik moet gaan beginnen met regelen qua echo, en ik rook ook nog eens ik ben zelfverzekerd om te stoppen met roken maar ik vind het maar lastig iemand hier tips&tricks</p><p> </p><p>groetjes</p>

Gefeliciteerd! Er komt nu vast veel op je af. Ga even op zoek naar een verloskundige en meld je telefonisch aan bij een praktijk. Ze helpen je door de komende maanden heen en zij regelen echo en checks en alles. De verloskundigen kunnen je al veel meer op weg helpen, ook met verwijzen naar instanties die jonge moeders helpen. 
Daarnaast is het handig om foliumzuur te halen en dagelijks te slikken. Kan je gewoon in de supermarkt of bij Kruidvat krijgen.

Gefeliciteerd! Bij de verolskundige praktijk kunnen ze je ook enigzins helpen met stoppen met roken. Vraag je ouders op hulp, die kunnen jij ook wel wat wegwijs maken en je helpen. 

Hoi,
Spannend allemaal he. Ten eerste gefeliciteerd. 
Kijk in de buurt voor een verloskundige praktijk. Die kijken samen met jou naar een afspraak voor je eerste echo. Vertel hun ook dat je rookt en hopelijk ook wilt stoppen. Als ex roker snap ik heeeeel goed dat het moeilijk is en gaat worden. Ik heb toen symbolisch mijn laatste sigaret opgestoken en daarna alles weggegooit. Ik zit nu op 30 weken en heb het nog steeds moeilijk. 
Succes!

Gefeliciteerd! Is een hele spannende tijd. 
Verloskundige praktijken zijn vaak aangesloten bij stoppen met roken coaches voor zwangeren. En dit word meestal ook vergoed door je zorgverzekering. 
Ben er zelf ook nog mee bezig ben nu 13 weken. En die stoppen met roken coach helpt me enorm. 
Succes! En mocht je er met iemand over willen praten wil ik je best me nummer geven. 

Hai,
ik was 17 toen ik zwanger raakte van mijn zoon die inmiddels al bijna 11 is. Mijn moeder stond echt achter mij en heeft me goed gesteund, dus dat was erg fijn. Verder inderdaad zoals de dames al zeiden, een verloskundigepraktijk uitzoeken en een eerste afspraak maken. Zij helpen je er door heen. Mocht je vragen hebben of contact willen mag je berichten hoor!
Liefs.

wat handig! ik ga morgen meteen bellen hoe en wat en zeker over de coach voor het stoppen met roken, het is indd allemaal spannend zeker omdat ik nog jong ben en nog thuis woon, 

Terug
Bovenaan