Zwanger & emetfobie?

<p>Hallo allemaal.</p><p>Ik ben inmiddels nu 4 weken zwanger.</p><p>Heb nog geen last van zwamgerschap kwaaltjes behalve menstruatie achtig pijn zware borsten en moeheid. Heb ook beetje reukvermogen maar moet er nooit van kokhalzen of word er nket echt misselijk van nog. Word wel misselijk als ik heel veel snoep of chips heb gegeten endan is het ook zo over. Word ook neit misselijk wakker. Ben alleen heel bang om over te geven en ze zeggem dat het naar de 6de week juist fe overgeven en misselijkheid begint. Vind misselijlheid nog te bestrijden met gember of citroen als het maar niet te erg word alleen overgeven js een van me grootste angsten zit ook in de nacht te trillen uit angst of de misselijkheid gaat komen of ik ga overgeven. Hoeveel kans is er dat ik na 6de week ga overgeven en elke dag vlaggen misselijk ben? Voel op dit moment nog niks behalve als ik veel vet eet of snoep.. ben er zo bang voor </p>

Hoi!
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! De misselijkheid en het overgeven komt niet bij iedere zwangere vrouw voor. Ik heb bijvoorbeeld helemaal niet overgegeven (terwijl ik er wel heel gevoelig voor ben). Ik denk dat het sowieso belangrijk is om zo gezond en gevarieerd mogelijk te eten en dus ook te proberen met het snoep en de chips wat "voorzichtig" te zijn. Dit zijn natuurlijk wel producten die ook buiten een zwangerschap voor misselijkheid kunnen zorgen! 
Ik had vroeger ook een extreme angst voor het overgeven, maar ik ben er gelukkig vanaf. Ik doe ademhalingsoefeningen wanneer ik wel moet overgeven of er tegenaan zit qua misselijkheid. Deze maken mij rustiger, waardoor de angst bij mij over is gegaan! 
Heel veel succes!

Heel fijn om dit te lezen! Ik merk dat ik pas echt misselijk ben wanneer ik erover stress oh wanneer komt t en ohh komt het eraan ofniet. Heb een nicht die elke dag overgeeft en is zwanger namelijk djs ben spannend. Wil je voorme duimen dat bij mij ook geeb misselijkheid en overgeven zorgt? Beetje misselijkheid kan tuurlijk niet kwaad als het maar niet extreem is..

Ik heb denk ik 1x overgegeven in mijn hele zwangerschap. En ik denk dat dat kwam omdat ik wakker werd met buikpijn midden in de nacht. Verder ook als ik regelmatig een tussendoortje nam eigenlijk niet misselijk geweest. Ik denk dat hoe meer je er mee bezig bent hoe beroerder je je voelt. Dus om je moed in te praten misselijkheid hoeft niet! 

Ik was er de eerste weken ook bang voor en idd regelmatig aan het opletten of ik me al misselijk voelde. Totdat mijn vriend zei... je bent toch nooit gevoelig voor misselijkheid en overgeven? Waarom zou dat dan nu wel zo zijn? Daarna kon ik het loslaten en idd de hele zwangerschap en tijdens mijn bevalling niet over hoeven geven. Mijn moeder had dat trouwens ook niet, dat schijnt ook al te schelen.

Ik ben nu 11 weken en nog geen 1 keer over hoeven te geven. Ik ben ook geen moment misselijk geweest. Het kan dus wel, geniet van je zwangerschap en probeer de angst zo veel mogelijk aan de kant te zetten. Ik ben ook bekend met emetofobie dus ik weet heel goed hoe je je voelt. Ik ben vooral erg bang dat ik er straks tegenaan loop als mijn kindje ziek wordt...  

[quote quote=10273153]Ik was er de eerste weken ook bang voor en idd regelmatig aan het opletten of ik me al misselijk voelde. Totdat mijn vriend zei… je bent toch nooit gevoelig voor misselijkheid en overgeven? Waarom zou dat dan nu wel zo zijn? Daarna kon ik het loslaten en idd de hele zwangerschap en tijdens mijn bevalling niet over hoeven geven. Mijn moeder had dat trouwens ook niet, dat schijnt ook al te schelen.[/quote]
Mijn moeder had t idd ook noet alleen af en toe misselijkheid voor evetjes. Ooh wat fijn!!! Zit er zo erg mee he heb geen eetlust ben 3 kilp afgevallen stress me enorm endsn heb ik spms diarree door stress terwijk ik geen misselijkhheod niks heb xit in me 5de week pas.. en ze zeggen komt de 6de weel aan dus ben zooo bang me nicht heeft t ook zy hsd vanaf week 6 tot 10 elke dag over geven en misselijo daarom ben ik zo bang :( heb alvast mijn misseliklheid medicijnen gereserveetd en gember capsules haha wat deed je dan zodat je niet misselijk werd of ging overheven

Terug
Bovenaan