Zwanger & emetfobie?

[quote quote=10273170]Ik ben nu 11 weken en nog geen 1 keer over hoeven te geven. Ik ben ook geen moment misselijk geweest. Het kan dus wel, geniet van je zwangerschap en probeer de angst zo veel mogelijk aan de kant te zetten. Ik ben ook bekend met emetofobie dus ik weet heel goed hoe je je voelt. Ik ben vooral erg bang dat ik er straks tegenaan loop als mijn kindje ziek wordt…[/quote]
Idd dat heb ik djs ook.. maar mij gaat het nu om de eerste 3 maanden hoe het straks gaat met misselijkheid en overgeven. Ik stress me zo erg zit elke dag af te wachten van wanneer komt het nou? Oojal ben ik het niet stress me so erg dat ik dan wel misselijk word. Heb alvast me medicijnen en gember al aan de kant gezet hoeveel kans heb ik dat die van mij ooak als die van jou gaat? Heb ke der wat voor gedaan

Gefeliciteerd dat je zwanger bent.
ik snap dat je bang bent voor het overgeven. Probeer inderdaad gezond te eten en als het komt komt het. Je kan er weinig tegen doen. Eventueel overleggen met de huisarts of verloskundige als het zo ver is. Sterkte. 

Ik weet niet wanneer je naar de verloskundige moet, maar bespreek dit ook.
Ik houd er ook absoluut niet van, maar kan het wel loslaten. Ben nu 35 weken zwanger, de eerste 18 weken misselijk geweest en nu de laatste weken komt het savonds weer terug. Ik heb ook nog geen een keer overgegeven, terwijl mijn moeder wel veel overgaf.
Als ik vroeger overgaf... Ademhalingsoefeningen helpen heel goed! En ook de gedachte dat het tijdelijk is en dat je je vaak daarna wat beter voelt! 
Succes!

Ik heb geen idee wat de kansen zijn. Maar ik heb er niks toe gedaan. Ik werd een beetje misselijk als ik te lang niks at dus had altijd wel een mueslireep ofzo bij. Verder niks bijzonders.

[quote quote=10273229]Gefeliciteerd dat je zwanger bent. ik snap dat je bang bent voor het overgeven. Probeer inderdaad gezond te eten en als het komt komt het. Je kan er weinig tegen doen. Eventueel overleggen met de huisarts of verloskundige als het zo ver is. Sterkte.[/quote]
Heb al mijn maatregelen genomen haha heb op de kast doosjes van gember capsules alvast liggen :D ga nu de week 5 in en gelukkig voel ik nog geen misselijoheid ook niet in de ochtend! Behalve moeheid en duizelig wanneer ik.opsta

Je kan er geen zinnig woord over zeggen! De een wordt zo misselijk dat ze naar het ziekenhuis moet en de ander is nooit misselijk! De meeste (80% geloof ik) vrouwen zijn wel misselijk en sommigen moeten ook wel eens overgeven maar dat extreme misselijk komt gelukkig heel weinig voor!
Ik was er ook heel bang voor en kan nog steeds bang zijn. Ben nu 8.5 week en als ik heel eerlijk ben, valt het voor mij echt mee! Soms heb ik een dag dat al het eten me echt tegenstaat en dat ik heel de dag zo een beetje misselijk ben maar er zijn ook genoeg dagen dat ik er weinig tot geen last van heb. Maarja, dat ben ik. En dat zegt niets over jou!
Goed dat je alvast bedacht hebt wat je kan doen tegen de misselijkheid en verder zou ik zeggen: wacht het af. Als het komt, dan komt het echt en dan zal het misschien niet meevallen. Dan heb je op dat moment genoeg zorgen. En dan is ook elke dag er 1 en ben je elke dag dichter bij niet meer misselijk zijn. Als het niet komt, is het echt zonde als je nu heel veel stress hebt van iets wat super meevalt! Ik had ook stressdiaree hoor, dus ik snap je helemaal, maar probeer positief te denken. Dat is het beste!

[quote quote=10273468]Je kan er geen zinnig woord over zeggen! De een wordt zo misselijk dat ze naar het ziekenhuis moet en de ander is nooit misselijk! De meeste (80% geloof ik) vrouwen zijn wel misselijk en sommigen moeten ook wel eens overgeven maar dat extreme misselijk komt gelukkig heel weinig voor! Ik was er ook heel bang voor en kan nog steeds bang zijn. Ben nu 8.5 week en als ik heel eerlijk ben, valt het voor mij echt mee! Soms heb ik een dag dat al het eten me echt tegenstaat en dat ik heel de dag zo een beetje misselijk ben maar er zijn ook genoeg dagen dat ik er weinig tot geen last van heb. Maarja, dat ben ik. En dat zegt niets over jou! Goed dat je alvast bedacht hebt wat je kan doen tegen de misselijkheid en verder zou ik zeggen: wacht het af. Als het komt, dan komt het echt en dan zal het misschien niet meevallen. Dan heb je op dat moment genoeg zorgen. En dan is ook elke dag er 1 en ben je elke dag dichter bij niet meer misselijk zijn. Als het niet komt, is het echt zonde als je nu heel veel stress hebt van iets wat super meevalt! Ik had ook stressdiaree hoor, dus ik snap je helemaal, maar probeer positief te denken. Dat is het beste![/quote]
Ja dat heb ik ook gehad! Zo ranzig vond ik het. Maargoed ik hoop dat hey zo blijft eb ik het niet hoef te meemaken en micht ik toch misselijk zijj dat het teminste niet overheersend is prima te bestreden is dan vind ik het ook prima haha

Terug
Bovenaan