<p>Hallo allemaal,<br /><br />ik moet dit even van mij af schrijven en misschien dat iemand zich hier in herkent.<br /><br />Ik ben 18 weken zwanger en dolgelukkig met mijn zwangerschap.<br />Voor deze zwangerschap ben ik eerder zwanger geweest wat met 6 weken is beëindigd met een miskraam. 4 weken na de miskraam was ik al weer opnieuw zwanger.<br /><br />Nu is het zo dat ik werk in een chemische fabriek. De kans dat ik in contact kan komen met chemicaliën is reëel en dit komt dagelijks voor. Deze chemicaliën zijn oa kankerverwekkend, kunnen geboorte afwijkingen veroorzaken, etc. . Daarom heb ik toen ik zwanger was (1e zwangerschap) meteen met mijn baas en leidinggevende afspraken gemaakt voor aangepast werk. Daarom doe ik nu kantoorwerk en komt ik niet meer in de fabriek. Toen ik vrij snel daarna de miskraam kreeg heb ik dit ook besproken met mijn baas en leidinggevende, en afgesproken dat ik mijn werkzaamheden binnen voort blijf zetten omdat ik toch zo snel mogelijk weer opnieuw zwanger wou worden. Ondertussen was er ook al een vervanger voor mijn werkzaamheden in de fabriek geregeld. Allemaal prima geregeld dus! <br /><br />Nu is er echter 1 collega die het hier NIET mee eens is. Ik werk al 6,5 jaar samen met deze man en kon het altijd goed met hem vinden. Hij is mijn directe collega en zou normaal dus dagelijks met hem in contact komen. <br />Hij kan niet begrijpen dat ik binnen zit en niet mijn werkzaamheden buiten voort blijf zetten tot in een later stadium. Het komt voor dat ik hem weken aan een stuk niet spreek. Als ik hem tegen kom (voor bijv. een meeting) zegt hij geen woord tegen mij, en als er al iets gezegd wordt is het altijd heel kortaf. <br />Ook heb ik van een andere collega te horen gekregen dat zijn vriendin wél door is blijven werken toen zij zwanger was (van een vorige relatie) en dat hij dus vind dat ik dat ook moet doen. <br />Zelf heeft hij geen kinderen. <br />Zeker in de periode na de miskraam tot ik het bekend maakte dat ik weer opnieuw zwanger was (12 weken) werd er extra bot tegen mij gedaan "want ik was toch niet zwanger dus ik kon best de fabriek in". In deze periode was er ook een andere collega (die veel samen werkt met betreffende collega) die ook zo bot tegen mij deed. Het was dus echt 2 tegen 1 toen.<br /><br />Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet. Ik heb het al eerder aan mijn leiding gevende doorgegeven dat er zo raar tegen mij gedaan word en hij zou nog wel eens gaan praten, maar hier heb ik eigenlijk ook nooit meer iets over gehoord. Ik zou wel graag een gesprek met betreffende collega aan gaan maar ik weet niet of ik dit aandurf. Ik ben bang dat ik of heel boos wordt of in tranen uitbarst ofzo. </p>