Zwanger & overgewicht

<p>Hoi hoi! Ik ben nieuw hier! :) </p><p> </p><p>Sinds augustus ben ik gestopt met de pil en mijn cyclus en meteen weer goed op gang (gelukkig). Nu heb ik best wat overgewicht voor mijn lengte (BMI 31). Iemand hier ervaring mee? Duurde het langer om zwanger te worden? </p><p> Ik ben namelijk best wel onzeker en bang dat het niet gaat lukken door mijn gewicht. (1.58 / 79kg ). </p><p>Iemand ervaring? </p><p> </p><p> </p>
 
Hoi!
Bij mij heeft het nogal wat voeten in de aarde gehad. Ik menstrueerde niet of nauwelijks. Mijn bmi en gewicht was dan ook wel hoger dan die van jou. We hebben wel de stap gezet om naar het ziekenhuis te gaan destijds, echter wilde ze ons niet verder helpen, de streep van BMI was 35. Na vele pogingen om weer af te vallen met extra hulp heb ik een maagverkleining gekregen. Waarna we alsnog hulp nodig waren, maar wel gekregen van het ziekenhuis, omdat het alsnog zelf niet lukte en mijn cyclus wel elke keer komt maar onregelmatig.

Het zegt werkelijk niks.. ik ken ook genoeg mensen met een hoge bmi waarbij t zo makkelijk gaat. Het kan alleen wel invloed hebben.
 
Ik was 90 kg bij 1.71 en was direct zwanger toen we het gingen proberen. Gewicht kan een belemmering zijn maar dat hoeft dus niet. Ik zou gewoon proberen gezond te eten en goed te bewegen en te kijken hoe het loopt!
 
Ik was ongeveer 98 kilo en 172 cm, bij beide zwangerschappen. Ik had een regelmatige cyclus. Bij de eerste duurde het 10 maanden, bij de tweede 1 maand. De eerste zwangerschap was er eentje uit het boekje, niets geen klachten, en maar 6 kilo aangekomen in totaal. De tweede zwangerschap was er eentje met veel klachten, en 14 kilo aangekomen. Twee hele verschillende zwangerschappen.
Het zegt dus helemaal niets.
 
Ik woog ook veel te zwaar. Was al bezig met afvallen bij een diëtist. Direct eerste poging zwanger. Heerlijke zwangerschap. En uiteindelijk 13 kilo aangekomen dus dat was ook keurig ☺️

(Laten we het er op houden dat mijn BMI nog hoger is dan die van jou)
 
Ronde 1, ronde 1 en nu ronde 2. Mijn BMI was ooit vergelijkbaar en is er in de afgelopen jaren nog wat op achteruit gegaan. 
 
Terug
Bovenaan