Zwanger & overgewicht

Ik heb ook een veel te hoog bmi, veel hoger dan die van jou.
Bij de 1e door de pil heen zwanger geraakt. Toen wij een 2e kindje wilde heb ik 3 miskramen gekregen wel allemaal in de 1e ronde raak. Na de 3 miskramen weer gelijk de 1e ronde zwanger en nu nog een heerlijk kindje erbij. Te zwaar zijn heeft dus niet altijd als gevolg dat zwanger worden niet lukt. Ik hoop voor jou dat je snel een positieve test in handen hebt, succes!?
 
Ik had ook een bmi van 31 voor en tijdens mijn zwangerschappen. Ben eigenlijk bij beide zwangerschappen na 1 of 2 rondes zwanger geraakt. Tussen de zwangerschappen ook nog een miskraam gehad, maar na de miskraam ook weer snel zwanger geraakt. Heb nooit last ondervonden van mijn gewicht dus het hoeft zeker geen belemmering te zijn. Tijdens de zwangerschappen niks aangekomen en na de zwangerschappen direct wat kilo's kwijt dus ben nu lichter dan een paar jaar terug.
 
Ik had ook ongeveer hetzelfde bmi als dat jij hebt. Ook ik was bang dat mijn overgewicht invloed zou hebben op het zwanger worden en zeker iedere maand dat het niet lukte, werd ik daar banger voor. Na 6 maanden was ik zwanger en alles lijkt nu super te gaan. Verder gaat alles prima eigenlijk. Ik let er wel redelijk op wat ik naar binnen duw, al ben ik niet zo streng als voor de zwangerschap en ben tot nu toe maar z'n 2 kilo bijgekomen (nu iets meer dan 19 weken zwanger), dus volgens mij best netjes. 
 
Hoi! Ik heb ook een te hoog BMI (32) en was er net als jij bang voor dat het zwanger worden daardoor lang zou duren…
Niets was minder waar want ik was meteen na het verwijderen van mijn spiraaltje zwanger van onze dochter (kerngezond, nu 14maanden). Ik ben tijdens de zwangerschap zo’n 13kg aangekomen, waarvan er nog 5kg aanzitten helaas. Ik was daarom wederom bang dat het langer zou duren, maar ben weer na 1x proberen zwanger…
Overgewicht kan echt wel invloed hebben, maar het is niet áltijd zo dat het er invloed op heeft! Er spelen nog zoveel meer factoren mee!
Hopelijk lukt het bij jullie ook snel, laat je zeker niet ontmoedigen door je BMI (wat sowieso niet altijd een goede graadmeter is!)!
 
Het kan een negatieve invloed hebben, maar hoeft niet per se. Ik ken genoeg mensen om mij heen met een hoger BMI die gewoon zonder problemen zwanger zijn geworden.
Ik heb zelf een BMI van 26 (1.70, 74kg), zit nu in het medisch traject (2,5jr na stoppen pil helaas nog niet zwanger). Het wordt pas een dingetje als je in het medisch traject zit. Bij een BMI boven de 30 is het advies om gewicht te verliezen, bij een BMI van 40 wordt er geen IVF traject gestart. 
 
Terug
Bovenaan