Zwanger, baby's, al die vragen: ik word er gek van!!

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Vanaf het moment dat mijn man en ik getrouwd zijn (inmiddels 5 jaar), kregen wij al geregeld de vraag wanneer de kids komen. Ik vond dat al nooit zo netjes: alsof dat de reden was waarom wij trouwden! Ik was toen 24 en er waren zelfs heuse weddenschappen afgesloten dat ik binnen het jaar zwanger zou zijn. Wel is het zo dat ik van kinds af aan al wist dat ik kinderen wilde en ik had altijd het idee zo rond mijn 27e is een mooie leeftijd. Maar toen eenmaal die 27 naderde bleek ik  er nog niet aan  toe te zijn. Inmiddels, drie jaar  later,  ben ik dat wel (denk ik) maar lukt het nog niet erg (ronde 7). Vorig jaar september begon mijn kinderwens serieuze vormen aan te nemen en sinds december gebruiken we geen voorbehoedsmiddelen meer.

Nu is het zo dat, nu je er zo mee bezig bent, je overal 'zwanger' en 'baby's' tegenkomt: op tv, in de bladen, gesprekken op verjaardagen etc. En maar balen dat het nog niet gelukt is...

Maar het ergste vind ik de bemoeienissen van anderen. Laatst nog, toen vroeg iemand me of wij kinderen wilden. Ik antwoorde enkel met ja hoor. Bij het horen van mijn leeftijd (30) begon ze gelijk met dat ik dan niet meer zolang moest wachten, want wie weet lukt het niet en dat ben je ineens zo oud enzo. Ik dacht, mens je moest eens weten, maar waarom denken die mensen zelf niet na en bedenken ze niet zelf dat we  misschien al wel bezig zijn en dat het idd niet 1,2,3, lukt. Maar ja, dat ga ik haar natuurlijk niet aan haar neus hangen.

Ik weet heus wel dat niet iedereen zo tactisch is, maar de laatste tijd krijg ik zoveel vragen wanneer wij nou eens aan kinderen beginnen, niet normaal.

Hoe gaan jullie hier nou mee om?

Groetjes,

Tammy

hoi,

inderdaad erg vervelend, wij zijn ruim een jaar getrouwd en allebei 30 en dan gaat de omgeving toch ook vragen stellen.... in mei hebben wij een miskraam gehad, maar dit hebben wij stilgehouden (was een vroege miskraam) een vriendin van mij heeft wel een baby en als ik die dan op schoot heb dan zijn de opmerkingen niet van de lucht. "staat je goed een baby" "willen jullie nog geen kinderen" maar ze vragen ook doodleuk aan die vriendin of ik nog niet met kinderen bezig ben...in het begin kon ik mij er boos om maken, tegenwoordig zeg ik dat wij zeker wel een kinderwens hebben maar dat je dat niet kunt "plannen" en dat het maar moet lukken en dat weet je nooit. Misschien niet helemaal aardig maar de meeste mensen beseffen dan wat ze eigenlijk vragen en gaan gauw over op een ander onderwerp.

Wellicht is negeren nog de beste optie.

groetjes

ZO HERKENBAAR!

Gek wordt ik ervan. Laatst was ik op een verjaardag toen werd het me 3 keer gevraagd. Een oude vriend van mijn man was er ook en die vroeg het recht op de man af.

Over tact gesproken. Er wordt niet nagedacht dat dat niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Een wat ouder koppel in onze kennissenkring zijn ongewild kinderloos een vriendin van mij kan wegens een ziekte nooit aan kinderen beginnen. Het doet pijn als iemand dat dat zo tactloos vraagt! Graag zou ik ze dan de deksel op de neus willen geven en zeggen, nou bij ons lukt het niet we zijn onvruchtbaar! Nu is dit dus het laatst waar ik mee wil spotten, maar gewoon om dat soort mensen eens op hun plaats te zetten en dat zij maar eens in een ongemakkelijke situatie ronddraaien!

Wij zijn in ronde 6 en vraag me regelmatig af of het wel zal lukken bij ons.............. En zo'n mensen doen er fijn een schepje bovenop

Ik kan ze missen als kiespijn..

Groetjes
talke

eg wel herkenbaar!!

bij mij op het werk sta ik op nummer 1 om zwanger te worden!! elke dag vraagt wel iemand het!!! nou ben je al zwanger of ben je al gestopt! of moet je wat vertellen?? nou ik zeg niks laat ze maar in hun sop gaar koken

You go girls; inderdaad ik snap niet dat mensen niet wat tactischer zijn en dat het aan je vreet!
Zelf begin ik er steeds meer vragen over te krijgen, maar weet ze goed af te wimpelen. Maar toen waren we ook nog niet bezig en zeiden wij; we zien kinderen nog als FEESTVERLICHTING; een feest als ze komen,,,,maar verlichting als ze gaan.
dan werd er even gelachen en dat tjoepte ik op een ander onderwerp. Maar nu we echt voor t echie gaan, dan reageer je denk ik toch anders, maar zeg altijd och we hebben nog alle tijd (ben 24),maar als je al wat ouder bent.
Maar het is inderdaad erg herkenbaar!!
succes ladies!!xx
suus(zuus)

hihihihhihhihhhihihih

Goeie die van feestverlichting, die houden we erin

groetjes
talke

oh hoe herkenbaar!
wij hebben een vrij groot team (werk) met allemaal jonge mensen. nu hebben ze er een sport van gemaakt om op een zo geheimzinnge manier mogelijk aan te geven dat je zwanger bent, bijvoorbeeld door een foto van een echo op te hangen. Rara wie nu weer. Door die geintjes hebben ze al 6 x gedacht dat ik het was. Ik heb ze maar eens duidelijk gemaakt dat ik daar nooit zo geheimzinnig over zou doen en meteen mijn naam erbij zou zetten.
en sommige collega's zijn helemaal bot.
ik had een paar maand geleden de buikgriep en was dus 2 dagen ziek. We waren toen nog helemaal niet met kindern bezig. Kom ik weer op het werk vraagt mijn collega wat ik had. ik zeg dus gewoon buikpijn, overgeven. Oh ben je zwanger of zo. Ik ben toen uit mijn slof geschoten............... wie weet zijn wij al hel lang bezig en wil het niet, heb je daar wel eens aan gedacht? ze heeft het mij nooit meer gevraagd.

groetjes Daan

inderdaad herkenbaar ja. Als je de 30 bent gepasseerd (ik ben 34, niet getrouwd), schijnt het een soort openingsvraag te zijn. Zeker als anderen net kinderen hebben ofzo
MIjn familie doet het nog niet zo heel erg (wel of we nu eindeljik eens gaan trouwen.....), maar mijn schoonvader vraagt het wel soms heel direct. Hi jbedoelt het echter niet kwaad want hij weet vna zijn eigen dochter dat het wel eens langer kan duren.
Maar bij anderen heb ik inderdaad ook de neiging om te zeggen van: ja, misschien lukt het wel niet, daar al aan gedacht? We hebben wel wat vrienden verteld dat we "'bezig"" zijn. Mijn moeder vermoedt het denk ik wel (ze kwam erachter dat ik met de pil was gestopt), maar ze vragt het niet recthstreeks.
inmiddels zjin wij in ronde 6 en flink aan het klussen.

Terug
Bovenaan