Zwanger, baby's, al die vragen: ik word er gek van!!

Erg goed gedaad hoor Daan; had haar gezicht wel eens willen zien!!
had zaterdag bruiloft van mn neef en meid die ik met vrijgezellenavond daar had leren kennen (was vrouw van collega van mn neef) vroeg ons; 'is jullie dochtertje er niet bij!?'haha ze dacht dat we al een kleintje hadden. Dat vondt ik dan weer ERG leuk dat mensen dat van je denken!!
xx zuus

Jullie zijn niet de enige hierin, hier nog zo eentje. Wij wonen in een klein dorp, en als je al gewoon bij de huisarts in de wachtkamer zit, gaat de volgende dag al de ronde dat je zwanger bent (want je bent toch al getrouwd...)
Bij mij is dat dus al regelmatig gebeurd, en dat mensen ook gewoon naar me toe kwamen om me te feliciteren....  In het begin vond ik dat heel erg, omdat mijn man een erfelijke ziekte heeft, waardoor wij niet zeker wisten of we wel aan kinderen moetsen beginnen.  
Maar ja, sommige mensen weten gewoon niet beter!!!

Sasja

Nou, dat ik niet de enige ben die hiermee zit is wel duidelijk, wat een reacties. Sasja, die mensen zijn wel echt heel hondsbrutaal om je te feliciteren als je gewoon bij de dokter zit!! Belachelijk zeg.

Bij ons weet niemand in de omgeving dat we 'bezig' zijn. Juist om nog meer vragen als "En is het al gelukt?" te voorkomen en ook omdat we het leuk vinden zomaar uit het niets te vertellen als het eenmaal zover is. Mijn zus heeft inmiddels al twee kindjes, dus ik krijg geregeld de vraag wanneer zij een neefje of nichtje gaan krijgen. Toen we nog niet bezig waren, zei ik  altijd dat ik er voorlopig nog niet aan moest denken, maar inmiddels is dat antwoord gewijzigd in zoiets als "eerst moet het huis af zijn" en "onze tijd komt nog wel". Dus een beetje oplettende vriend/kennis/familielid zou iets kunnen vermoeden.

Wat ik eerder schreef over dat je overal zwanger en baby's tegenkomt, bleek zojuist maar weer. Ik zat lekker de leesmap te lezen (Margriet) en ja hoor: in de relatieproblemenrubriek een stel dat onenigheid had omdat hij al jaren roept dat hij over een paar jaar pas aan kinderen wil beginnen, terwijl zij het liefst gisteren nog zwanger raakte. Blader ik verder, kom ik een uitgebreide modereportage tegen getiteld "chic en zwierig voor die speciale 9 maanden. Erg fijn, maar niet heus.

Nou, dit was weer even mijn klaagzang. Thanx for listening.

Grtjs,

Tammy

hoi,

Wat een herkenbare verhalen!!!!! Ik reageer de laatste tijd ook wel eens, met: als het zover is zijn jullie de eerste die het weten! Ik moet toegeven dat we het dat meteen aan veel mensen al moeten vertellen

Ik ergerde me er in het begin steendood aan, ben namelijk bang dat het niet lukt, waarom weet ik niet, heb ik al voordat we er ook maar over nadachten. Ik denk een soort faalangst. Ik moet zeggen dat ik nu laconieker ben en wel een antwoord klaar heb. Ik zit ook maar in ronde 2, en ik denk dat het wel weer anders wordt als we langer bezig zijn zonder dat het lukt....

ik heb nog wel een verhaal van vrienden. Zij waren op een bruiloft en daar had het stel een kinderwagen gekregen, met een pop erin. Konden ze vast oefenen. Die vrienden waren helemaal verontwaardigd. Stel dat het niet lukt, dat kijken ze de hele tijd tegen die kinderwagen aan......

Uit alle verhalen blijkt maar weer hoe bot en onnadenkend mensen kunnen zijn!!
groetjes,

hahah ik zeg altijd als het zover is ben je de laatste die het hoort!! vinden ze niet leuk

In onze vriendenkring waren wij zo ongeveer de laatsten die een kindje kregen ....... 2 stellen hadden zelfs al 3 kinderen. Maar wij hebben gelukkig nooit te maken gekregen met vervelende vragen. Wel eens van andere mensen, maar daar reageerde ik altijd op met "willen wel, maar wanneer ...... geen idee nog".

Nu is ons dochtertje ruim 2 jaar en de vrienden vragen nog steeds niets. Maar andere mensen zie je soms denken ........ wordt het niet eens tijd voor de volgende. GGRRRR.

Groeten, mam van Laura

ha ha coortje, dat is een goede opmerking zo van: je bent de laatste die het hoort als het zover is. Ga ik ook eens uitproberen!
boekie

Terug
Bovenaan