Zwanger & Bang!

Sinds zondag weet ik officieel dat ik zwanger ben. Na 7 dagen overtijd te zijn besloot ik zondag op de valreep een test bij de drogist te gaan halen. Deze gaf 2 streepjes aan, een dikke en een wat vagere...

Volledig in paniek op dat moment, dit kwam toch wel even onverwachts zeg! Ik gebruik nu 2 maanden geen pil meer, en heb misschien 4 keer gemeenschap gehad sinds mijn laatste menstruatie! Maandagmorgen om 10 uur bij Etos een nieuwe test gehaald; 2 dikke vette strepen!

Vanmorgen bij de huisarts geweest! Heel spannend, m'n vriend went er maar moeilijk aan. Inmiddels zou ik zo'n 5 weken en 1 dag zwanger moeten zijn! Direct bloed laten prikken, uitslag eind volgende week!

Vanmorgen ook gebeld met de verloskundige, daar kan ik volgende week donderdag terecht!

Ik ben op dit moment ongelooflijk gespannen, moet continu 'huilen' en voel me naar. Ben wel ongelooflijk blij dat het zo snel is, maar ook ontzettend bang dat dingen niet goed verlopen!

Vanavond vertel ik 't aan mijn moeder en stiefvader, morgen zullen de schoonouders het te horen krijgen.. Best spannend, gezien ik 24 ben en nog studeer!

Verder heb ik wat lichte krampjes in de onderbuik, verder gelukkig helemaal niets!

Is het normaal zo bang te zijn? Wat zijn jullie ervaringen?

Hoi Hoi

Ten eerste van harte met je zwangerschap.Dat je bang bent kan ik mij wel voorstellen want er komt heel veel op je af.Onzekerheden pijntjes die je niet kunt plaatsten.Ik ben nu 37wk zwanger van de tweede maar wordt nu ook weer bang niet voor de bevalling maar dat er nog iets mis kan gaan.In het begin ook veel angst gekend tussendoor niet maar nu wel weer.Dus hier iemand die al wel weet wat het is maar angst heb ik nu ook wel wat.Probeer wel zoveel mogelijk te genieten al lijkt het nu zo lang het gaat best snel.
Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe.En als je een echo hebt gehad wordt het wat werkelijker dus misschien dat je angst dat verdwijnt.
Vergeet niet te genieten het is het mooiste wat je kan overkomen.

Groetjes Anita

Hoi Anita,

Dank je wel voor je reactie!
Altijd fijn om te weten dat mijn angst niet 'abnormaal' is!

Heel veel succes met de bevalling gewenst!

Weet je het geslacht al wel?

Groetjes, Suzanne

Het is heel herkenbaar. Ik was na 8 maanden zwanger van de eerste. Ik wilde het zo graag en toen ik een positieve test in handen had, werd ik zo onzeker. Het is dan zo echt ineens. Er is geen weg terug meer. Gelukkig heb je nog tijd genoeg om te wennen aan het idee! Neem die tijd dan ook.
Ik hoop dat je een fijne zwangerschap hebt.
Succes.

hallo,

ben nu net zwanger van de derde(5wkn en 2dgn) en vind het nog net zo spannend als bij de eerst!

Ik had idd bij allebei de vorige keren dat ik erg gerustgesteld was nadat ik de eerste echo(10-12 weken) had gehad. Dan weet je toch dat het op zijn plek zit, om het zo maar te zeggen. Als je erg nerveus bent, kun je vragen die echo al rond de 8 weken te krijgen, dan kun je al zien dat het hartje klopt en ben je misschien minder nerveus.

Waarom vertel je dit al zo vroeg aan iedereen?
Misschien handig om eerst rustig zelf an het idee te wennen en als je wat rustiger/zekerder bent het bericht te delen.
Dan sta je nl wat steviger in je schoenen.

Succes, groetjes,

Hoi,

Ik heb dat ook hoor, zo onzeker. Ben steeds bang dat er iets mis gaat. Ik heb vandaag mn derde echo en ben steeds alleen maar op t moment dat de arts zegt dat het er allemaal goed uitziet en ik het hartje zie kloppen niet ongerust. Zodra ik daar weer naar buiten stap begint de ongerustheid weer.
Ik ben trouwens ongeveer 8 weken zwanger nu.
Ook ben ik een beetje onzeker over wat mijn omgeving er van gaat vinden. Ik ben namelijk 21 en over 2 maanden klaar met mijn opleiding. Ik heb dus nog geen vaste baan. Mijn vriend wel dus op zich is het niet heel schokkend, maar toch.
Ik wacht ook nog even met het vertellen. Moet eerst zelf eraan wennen.

Succes!

@Sophie; Ik heb volgende week een afspraak bij de vk, dus ben benieuwd naar de echo-datum! Bij 8 weken zou fijn zijn, dan heb je toch een soort van geruststelling. Ik vertel het zeker niet aan iedereen, maar ik vind mijn familie wel ontzettend belangrijk en ik vind het ook wel fijn om mijn angsten e.d. te kunnen delen!

@m88; Vandaag je 3e echo en je bent 8 weken zwanger?
Ik begrijp je angst, maar daar moet je je eigenlijk niet door laten leiden hé! Dat verandert toch niets en het maakt het alleen maar minder leuk!
21 is best jong, maar je hebt dadelijk wel een opleiding! Ook ik heb geen baan, ik studeer op dit moment zelfs nog! Ik zie het probleem niet, er zijn altijd oplossingen; opvang, deeltijdwerk etc...!

Inmiddels is mijn moeder op de hoogte en is dolblij!

Hoi,

Ik heb vanmiddag weer een echo gehad. Het is helemaal goed! Er was ooit een tweeling, maar met de ene is het al vroeg misgegaan. vandaar dat ik nog oud bloed verloor. Met de ander is het prima!
Ben echt heel blij. Ben alleen zo moe! en last van mn buik! Echt pijn doet t. Ik doe er maar een warme kruik op steeds.
Ik mag volgende week nog een keer komen voor een echo. Ben zo blij met mijn huisarts, ik denk dat ie t zelf nogal leuk vind om echo's te maken ofzo.
Die week erna maak ik een afspraak met een verloskundige.
Fijn dat je moeder zo blij is! Ben erg benieuwd hoe mijn familie reageert.
Laat je weten hoe je echo volgende week is?

Groetjes

Terug
Bovenaan