Zwanger & Bang!

Hoi m88,

Jammer zeg, dat je 2e kindje het niet gehaald heeft! Lijkt me wel echt te gek om een tweeling te krijgen! Ook wel heftig natuurlijk...

Wel onwijs gefeliciteerd dat het helemaal goed zit, dat moet echt een onwijze opluchting zijn! :)

Ik denk ook dat je huisarts het een leuke bezigheid vind inderdaad ;) Nou ja, een geluk voor jou! Een extra echo is altijd leuk toch?

M'n schoonouders reageerde ook ontzettend positief, waren wel ontzettend overdonderd...

Tuurlijk laat ik het even weten!

Groetjes..

Hoi Suzannetje,

Fijn dat je schoonouders zo reageerden!
Even uit nieuwsgierigheid hoor, maar hoe ver ben jij met je opleiding? en hoe ga je dat straks doen op t laatst in de zwangerschap? weet je dat al?
Ga je dan even ertussenuit ofzo?
Ik ben er best wel veel mee bezig hoe wij dat straks gaan doen. Ook financieel enzo

Doei doei

Hoi m88,

Ik ben op dit moment eerste jaars, op de universiteit. Ik heb hiervoor HBO gedaan, vandaar icm mijn leeftijd :)

Ik ga binnenkort een gesprekje aan met de studieadviseur. Ik heb geluk dat ik uitgerekend ben aan het einde van het studiejaar, dus wellicht kan ik de laatste twee tentamens in de herkansingsronde doen van augustus.

Hierna wil ik gewoon verder met m'n tweede jaar, het kindje zou dan in elk geval 1 dag naar een gastouder gaan. Onze buurvrouw doet dat, en wij ontvangen hier een forse vergoeding voor van de belastingdienst, zodat het ons maar 40€ per maand gaat kosten.

Financieel wordt alles natuurlijk anders. Wij zijn gewend om lekker op vakantie te gaan naar verre oorden, nou dat zit er denk ik even niet in!

Hoe gaat dat bij jullie denk je? Woon je al wel samen etc? Wil je parttime aan de slag straks? Wat voor opleiding doe je nu?
Bij ons is het niet zo moeilijk allemaal, wij zijn al 9 jaar samen en hebben een prima eengezinswoning. Mijn vriend gaat 4 dagen werken op werk en 1 dag thuis, als alles goed gaat!

Groetjes!

Hoi Suzannetje,

Ik woon nu ruim drie jaar samen. Mijn vriend heeft al een zoontje van net 6 jaar waar ik ook een ruime helft van de week voor zorg. naar school brengen, zwemles enz.
Dus ik kan me een beetje voorbereiden op wat een kind hebben allemaal inhoud. Wij gaan dus al niet op vakantie wanneer we willen en leven al kindgericht zeg maar.
Ik moet nog 2 maanden stage als fysiotherapeut. daarna ben ik klaar met mijn studie. Ik hoop dat ik aansluitend op mn stage een waarneming kan doen, voordat ik met zwangerschapsverlof ga.
Ik wil graag parttime werken. Dat heb ik altijd al voor ogen gehad. Ik ben het liefst moeder. en ja daarnaast is t wel erg prettig als ik ook wat kan verdienen. dus daarom parttime.
Wij wonen in een appartement. We hebben nu 1 kamer "over". Waar de kleine kan komen te liggen.
Het zal alleen wel krap worden als er ooit een tweede van mij komt. maar dat zien we dan wel.
Ik denk dat ik ook een gastouder verkies boven een kinderopvang. Dat moeten we nog allemaal uitzoeken.
En ik hoop dat we met de kinderbijslag en andere vergoedingen van de belasting een heel eind komen qua kosten.
Knap dat je gewoon doorgaat met je studie!
werk jij ook nog naast je studie? Of hebben jullie net als wij alleen salaris van je vriend en studiebeurs van jou?
Zo doen wij het nu iig.

Groetjes

Zo, das best heftig dan! De zorg voor zo'n kleine! Wel onwijs leuk en gezellig! Tenminste, dat heb ik altijd als m'n nichtje van 7 komt logeren.

Wel fijn dat je net klaar bent met je studie als de baby geboren wordt! Een parttime baan moet toch wel lukken als je als fysio aan de slag wilt?

Een kamer over is niet superveel, maar goed, voorlopig is het meer dan genoeg toch ;)

Gastouderschap vind ik zelf een fijner idee, zeker omdat onze buurvrouw echt een schat is met kinderen! Dat is denk ik ook wel doorslaggevend bij de keuze.

Kinderbijslag is niet echt veel naar ik had begrepen ;) Geloof minder dan 200€ per kwartaal, maar goed, beter dan niets natuurlijk!

M'n studie is m'n alles, ik heb echt heeel hard moeten werken om hier te komen. Dat ga ik niet opgeven en eigenlijk is het wel noodzakelijk om door te gaan in dit vakgebied (Rechten). Ik werk momenteel 16 uur naast m'n studie, dat geld spaar ik allemaal op voor de baby op dit moment. In principe was dat bedoelt voor een vakantie, maar die zit er niet meer in natuurlijk ;) Van m'n stufie leef ik op dit moment, omdat ik best veel krijg!

groetjes...

Oke nou goed dat je werkt naast je studie.
Ik wil de 2 dagen dat ik nu nog vrij ben ook graag een bijbaantje hebben maar kan maar niks vinden.

Ik vind het echt heerlijk om voor t zoontje van mn vriend te zorgen. Ik heb daar zoveel plezier in. Kijk altijd uit naar t weekend als we lekker met zn drietjes zijn. en straks natuurlijk met zn viertjes!
t zoontje van mn vriend is ook zoooooo blij dat ie n broertje of zusje krijgt. Hij is constant mn buik aan t knuffelen en is bezorgd of ik wel dingen eet die "goed zijn voor de baby", en hij is nog maar net 6! zo lief!

Wij hebben het financieel niet echt breed, maar ik vertrouw erop dat we het gewoon gaan redden. Ik moet gewoon proberen niet te hogen eisen te stellen aan kinderwagen enzo.
En vaak koop je ook te veel. dingen die je helemaal niet echt nodig hebt. we hebben ons dus voorgenomen goed op te letten wat we kopen en ik ga zoeken op marktplaats. daar is best veel op te vinden.

Groetjes.

Hi!

Superlief, die kleine! Das echt onwijs schattig zeg! Het is natuurlijk voor zo'n mannetje ook een hele beleving, een nieuw broertje of zusje :)

Het is op dit moment ook onwijs moeilijk een baantje te vinden voor naast de studie, mss is een uitzendbureau iets?

Iedereen red het volgens mij, als je maar wilt! Je past je echt wel aan naar de omstandigheden, daar geloof ik echt in.

Inderdaad, marktplaats! Daar heb ik ook al zitten rondneuzen, staan echt prima dingen op hoor! Sommige dingen worden 2 maal gebruikt en dan niet meer, dus waarom nieuwe kopen?!

Doei doei!

Ja inderdaad. Ik vind 2e hands prima hoor.
Ja uitzendbureau heb ik ook al aan zitten denken. Misschien moet ik er eens binnenlopen.
Maar ik heb gehoord dat dat nogal een gedoe is omdat je dan natuurlijk ook kosten aan hun moet afdragen. en allemaal administratieve rompslomp met zich meebrengt.
Ik hoop dus nog ergens tegenaan te lopen.
Ja we gaan het ook wel redden hoor. dat financiele is alleen wel het enige waar ik me onzeker over voel. Ik weet dat we het redden maar ik zit toch vaak in mn hoofd te rekenen wat we allemaal moeten kopen in de toekomst en of ik nog wel een beetje snel een baan krijg enzo.
Vind het zo jammer dat je je daar zorgen om moet maken. Het leven is zo leuk, alleen dat stomme geld.

Jij had volgende week toch een afspraak voor je eerste echo?
Ik hoor het wel

Terug
Bovenaan