zwanger door pil heen

A

Anoniem

Guest
Daar sta je dan met de test in je handen omdat je in de stop week niet ongesteld wordt en ja hoor ondanks de pil zwanger.

Ik heb reeds 2 prachtige meiden en wil in principe geen 3e kindje maar nu sta ik wel voor een hele moeilijke keuze houden of niet??????

Ik weet het niet zo goed vooral omdat ik al 2 gezonde kinderen heb en heel bang ben dat je nu bijv. een kindje zou krijgen dat gehandicapt is daarnaast ben ik in mijn relatie door een diep dal gegaan en gaat het nu sinds 3 maanden weer een stuk beter.
Ik wilde me verhaal toch even kwijt sorry

Hoi!

Ik kan me de schok voorstellen. Ons kindje (nu 1 mnd oud) was ook niet gepland. We wilden wel over een jaar weer graag een kindje, maar dat kindje werd ons toch iets eerder bezorgd. Toch is ons kindje meer dan welkom..we genieten erg van haar en zien nu ook wel de voordelen dat onze twee meiden (de ander is 1 1/2) zo dicht op elkaar zitten.

Maar hou alsjeblieft dit kindje! Bedenk dat dit kindje wel een heel speciale bedoeling op deze aarde heeft als het kindje dwars door de pil toch komt!
Je went vanzelf aan het idee!
Ik hoop echt vanuit mijn hart dat je het kindje laat komen!!!!!!!

Sterkte!
Maartje

Ook ik moet even reageren.
Ik ben nu ook zwanger ondanks de pil. En daarbij hebben wij vorig jaar een kindje verloren bij een zwangerschap van 25 weken. Wat een verdriet. Nu niet bezig met een zwangerschap, misschien was ons gezinnetje toch wel compleet, word ik toch zwanger. Weet je, soms hoef je dingen niet zelf te beslissen, zelf te regelen. we denken dat we zzelf alles kunnen regelen, plannen, organiseren. En den kunnen we ook wel veel, maar wat kinderen plannen betreft staan we toch met de rug tegen de muur.
En wordt het soms voor ons bepaald.
Wij zijn heel erg blij met dit nieuwe kindje, ook al waren we er niet mee bezig. Vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent reken je toch al verder; wanneer ben ik uitgeteld etc.
Wel is het heel erg belangrijk dat je er samen met je amn goed over kan praten. dat je samen op een lijn zit.
Ik kan me voorstellen dat je je overrompeld voelt, maar het is toch ook heel bijzonder dat jullie nog een kindje gegeven wordt?  
Praat erover met je man, en bedenk dat dit kindje ook recht heeft op een bestaan.
bij   ons was gelukkig niet aan de orde om het te laten weghalen omdat wij daar vanuit ons geloof niet mee uit de voeten kunnen.
Sterkte, en ik hoop dat je voor het unieke nieuwe kleine leven kiest.!
lieve groet,
Anne-Fieke

hoi evita,

sorry maar ik moet toch even reageren.
ik begrijp helemaal waar de angst vandaan komt of dit kindje wel goed is omdat je al twee gezonde kinderen heb. ikzelf heb al een dochter van 4 en ben zwanger van onze tweede gezien mijn leeftijd heb ik een aantal testen laten doen omdat ik het tegenover mijn kindje en mijn dochter het niet eerlijk zou vinden als de een de zorg over moet nemen van de ander daar hebben zij niet voor gekozen.

dus testen is een optie als je dit zeker wilt weten en je besluit dit kindje te houden. dit laatste is geheel JOUW/JULLIE keuze en niet van ons dames die hier zijn om je te ondersteunen en te adviseren waar nodig. denk goed na overleg met je man dan komen julllie samen er echt wel uit. met hem moet je verder leven niet met ons.

veel sucses en ik weet zeker dat je de juiste keus zult maken.

Trust

Die angst zie je bij veel mesnen. Je hebt al eens twee keer geluk gehad met eengezond kind, dus je dekt er geen 'recht' meer op te hebben.   De angst dat je kindje niet gezond zou zijn omdat je al twee gezonde kinderen hebt moet geen reden zijn om een zwangerschap af te breken.

Ik kan me je schok wel voorstellen, je denkt dat je gezinnetje compleet is, tegenwoordig heb je de keuze om te kiezen om niet nog een kind te krijgen. Toch kan je dit ook zien als een cadeautje. Een kindje dat je gegeven wordt door een speling van het lot. Ik denk dat je uiteindelijk ook veel van dit kindje zal houden als je besluit het te laten komen. Maar het is jullie keuze, maar besef wel het is een keuze voor je hele leven, want ook als je het afbreekt blijft het je hele leven bij.

Succes met je keuze.

Miep

laat het niet weghalen daar kom je nooit overheen je zult je dan altijd afvragen wat het geworden zou zijn en hoe oud het nu zou zijn kinderen hebben is een kostbaar geschenk je vind er zoveel van jezelf en je partner in terug en je kunt nu wel 2 gezonde kinderen hebben maar een kind kan ook zomaar op een dag  uit je leven gerukt worden door een ongeval of ziekte ik zou er goed over nadenken we hebben er zelf 3 en verwachten de 4 de en t, is zeker gepland want dat is de meest gestelde vraag dan weer aan ons we genieten met volle teugen van ze natuurlijk is het ook druk en verloopt niet elke dag vlekkeloos maar ik kan ze niet meer wegdenken ze horen gewoon bij ons en dat is met jullie kindje ook zo het wil bij jullie horen en ju;lie warmte en liefde krijgen denk goed na doe het jezelf niet aan om het weg te laten halen

Haai!

Ik ben ook zwanger geraakt dwars door de pil heen, en een gescheurde condoom , wat helemaal niet de bedoeling was. Jammer genoeg sta ik er wel alleen voor, maar mijn ouders en klasgenoten gaan me zeker goed steunen!

Ik heb ook voor de twijfeling gestaan van houden of niet houden. Nachten wakker gelegen, veel met mijn ouders gepraat en met huisarts. En ik ben tot me besluit gekomen om er 100% voor te gaan, laat de spruit maar komen!

Het is jouw eigen keuze, maar natuurlijk hoop ik dat je de kleine gaat houden.

Liefs,
Gerdina (17 jaar)

gerdinaah ik weet niet of je dit leest maar met alle respect voor jou en je ouders ik vind dat je een goede keus hebt gemaakt en erg dapper je zult een jonge moeder worden en het zal niet makkelijk voor je wezen wees sterk en ga er maar voor meid ik wens je veel sucses voor de toekomst

Terug
Bovenaan