Zwanger door zelfinseminatie thuis

<p>Hallo!</p><p>De titel verraad het al; wie is er door zelfinseminatie zwanger geraakt?</p><p>Wij hebben af- en toe wat problemen om de  'daad' werkelijk te doen als het 'moet'. Toen lazen we dat dit ook kan door zelfinseminatie (spuitje en potje erbij). We hebben dit nu twee keer ingespoten op de vruchtbare dagen (Ovulatietest gedaan). </p><p>Zijn er vrouwen die hier ervaring mee hebben en wat zijn de (succes)verhalen? Is de kans even groot bijvoorbeeld als je het op de 'normale' manier zal doen?</p><p>Alvast bedankt! </p>

Hoi,

Ik ben er 2x succesvol door zwanger geworden. 1 zoon van 3 en op dit moment zwanger van de 2e.
Wij hebben ongeveer een week lang om de dag aan zelfinseminatie gedaan. (Rond de vruchtbare periode gemeten met ovulatie testen die overigens bij mij niet heel duidelijk waren). Bij nr 1, 2e poging en nr 2, 6e poging

@Gebruiker10375288 ook ik probeer sinds een aantal maanden  aan het proberen zwanger te worden middels zelfinseminatie. De druk bij mijn partner is te groot geworden, dus nemen we de druk weg door op de moet dagen het op deze manier te doen. Buiten deze dagen gaat het gewoon goed, maar op de een of andere manier merkt hij het gewoon als het moet en dan lukt het niet.  Ik herken jouw twijfel of het wel mogelijk is met zelfinseminatie..we zijn naar de huisarts geweest met onze twijfel en die gaf aan dat de kansen niet kleiner worden. Je moet het natuurlijk wel op de juiste manier doen. Hoe doe jij het op dit moment? Wij gebruiken urine containers en spuitjes van 10 ml.   
@boysmomforever wat fijn om te lezen dat het jou is gelukt met zelfinseminatie. Heb je nog tips waar we op moeten letten? Zelf ben ik een beetje onzeker over het potje waar het goedje in gaat. Voor zaadonderzoek is bijvoorbeeld een speciaal potje nodig wat goed is voor het zaad. Heb jij hier ook gebruik van gemaakt of gewoon een urine container gebruikt? 

@MillyMae Wij gebruiken ook gewoon een 10ml spuit en een potje (urine container) die we iedere keer omspoelen met heet water en laten drogen. Na het inspuiten blijf ik even 15 minuutjes op mijn rug liggen zodat het er niet gelijk uit komt. Dit doen we dan inderdaad alleen op de vruchtbare dagen. 
Hoeveel maanden ben jij bezig met zi?

Hi beide

Tips
-zorg dat sperma niet koud wordt.. lichaamstemperatuur houden
-ik bleef ook een 10-15 min liggen met onder mijn billen een kussen
-klaarkomen kan helpen t sperma nog verder je lichaam in te krijgen
-meerdere dagen om de dag insemineren

Succes dames, weet dus dat het kan!

[quote quote=10524092]@MillyMae Wij gebruiken ook gewoon een 10ml spuit en een potje (urine container) die we iedere keer omspoelen met heet water en laten drogen. Na het inspuiten blijf ik even 15 minuutjes op mijn rug liggen zodat het er niet gelijk uit komt. Dit doen we dan inderdaad alleen op de vruchtbare dagen. Hoeveel maanden ben jij bezig met zi?[/quote]
Dan hebben we wel dezelfde manier te pakken. De eerste 2 maanden lukte het op de normale manier, maar de laatste maand en ook deze maand is de druk te hoog dus hebben wij besloten om over te gaan op deze manier. Spannend allemaal hoor..
Wel goed om het verhaal van @boysmomforever te lezen. Bedankt voor de tips en gefeliciteerd met de zwangerschap!
Lijkt me leuk om te blijven kletsen @gebruiker10375288

[quote quote=10524104] Dan hebben we wel dezelfde manier te pakken. De eerste 2 maanden lukte het op de normale manier, maar de laatste maand en ook deze maand is de druk te hoog dus hebben wij besloten om over te gaan op deze manier. Spannend allemaal hoor.. Wel goed om het verhaal van @boysmomforever te lezen. Bedankt voor de tips en gefeliciteerd met de zwangerschap! Lijkt me leuk om te blijven kletsen @gebruiker10375288[/quote]
Dat is goed hoor!
Wanneer heb jij dit voor het laatst gedaan? Ik namelijk deze week (gisteren was volgens de ovulatietest de eisprong - stilstaand smiley)

[quote quote=10524099]Hi beide Tips -zorg dat sperma niet koud wordt.. lichaamstemperatuur houden-ik bleef ook een 10-15 min liggen met onder mijn billen een kussen-klaarkomen kan helpen t sperma nog verder je lichaam in te krijgen-meerdere dagen om de dag insemineren Succes dames, weet dus dat het kan![/quote]
Dank je! Wanneer kwamen jouw eerste zwangerschapssymptonen? Pas als je ongesteld moest worden?

Terug
Bovenaan