Zwanger en alleen

Hoi dames,
Zijn hier dames die zwanger zijn en alleen staand?
Ik blijk zwanger te zijn na een korte "periode".. geen idee wat ik nu zou moeten doen..

Contact met hem opnemen of wachten tot de gevaren weken voorbij zijn.. of juist helemaal niets vertellen(egoïstisch i know).. ik heb het nog niemand verteld want het is nog pril.. stel je voor dat het mis gaat dan heb ik het in iedergeval niet verteld..

Iemand advies?

Liefs.
 
Lastige situatie, hoeveel weken ben je nu?.

Ik weet niet hoe serieus deze relatie was? Denk als het aardig serieus is geweest en de kans bestond dat je zwanger zou raken, het mischien beter wel na de gevaren weken kan vertellen.

En eigenlijk allereerst, wat wil je er zelf mee?. Wil je het houden of ?. Zou je het alleen willen opvoeden etc.
 
Ik ben nu 5 weken, dus heel pril. Het was niet serieus we hadden geen relatie. We hebben 2 maanden gedate. Hij zei altijd dat hij nog geen kinderen waren en die veel te duur waren.

Mocht alles goed gaan wil ik het uiteraard houden, maar ik sta in twijfel om het hem te vertellen als het wel zo ver is. Wil ik mijn kind dan delen met iemand die het niet wil? Kan egoïstisch zijn van mezelf, maar ik wil uiteraard ook geen problemen als hij er wel achter zou komen ookal woont hij niet in de buurt.. misschien eens goed over nadenken.
 
Gebruiker10377299 schreef:
Ik ben nu 5 weken, dus heel pril. Het was niet serieus we hadden geen relatie. We hebben 2 maanden gedate. Hij zei altijd dat hij nog geen kinderen waren en die veel te duur waren.
Mocht alles goed gaan wil ik het uiteraard houden, maar ik sta in twijfel om het hem te vertellen als het wel zo ver is. Wil ik mijn kind dan delen met iemand die het niet wil? Kan egoïstisch zijn van mezelf, maar ik wil uiteraard ook geen problemen als hij er wel achter zou komen ookal woont hij niet in de buurt.. misschien eens goed over nadenken.




Ja, lastig…
1. Je kan het hem vertellen en zeggen dat je niks van hem verwacht qua zorg of iets, maar dat je wel vind dat hij het moet weten en ook duidelijk zijn dat je het houd.
2. Het hem niet vertellen en een BAM worden..
Heb je eventueel vriendinnen of familie? Waarin je wat steun kan vinden of ??
 
Het gaat in dit geval niet meer alleen om jou, maar ook om je kindje. Ik zou je ex/date in ieder geval in de gelegenheid stellen die vaderrol te vervullen. Wie weet wil hij dat uiteindelijk wel. Dat zou toch fantastisch zijn voor je kindje?
 
Je hebt daar ook een punt.. hij zou uiteraard zijn kind mogen ontmoeten, maar ik zou het zeker niet afgeven voor een weekendje onder een bepaalde leeftijd..
 
Nee dat zou ik ook niet doen. Het is ook voor de baby niet gezond om de moeder te moeten missen blijkt uit wetenschappelijk onderzoek. Zelfs niet 1 nacht. Er zijn hele hechtingsprocessen/schema’s voor hoe je dat goed kunt opbouwen. De vader is voor zo’n baby nog een wildvreemde. Die moet eerst nog begrijpen dat die man een vader is en dat kost veel tijd. Dus in het begin meerdere malen per week even een uurtje met de baby bijvoorbeeld (terwijl jij er ook bent; en wellicht zou hij de vaste oppas kunnen worden voor de oppasmomenten en ipv kinderopvang?). Vaak en kort is volgens mij voldoende. Maar verdiep je hier tzt in hoe dit het beste kan gebeuren voor je kindje. (Via online informatie of via een deskundige)
 
Terug
Bovenaan