Zwanger en alleen

Ik ben van mening dat de vader er recht op heeft om geinformeerd te worden. Hoe hij er dan mee omgaat, geen idee, maar het verzwijgen lijkt me echt een slecht idee. Het is ook zijn kind, net zo goed als dat het jouw kind is. Daarnaast zou ik zelf ook willen dat mijn kind de kans krijgt om zijn vader te leren kennen. De vader heeft er net zo veel recht op om het kind te zien als jij. Dat je het niet ziet zitten een klein babytje bij hem achter te laten, snap ik, maar wellicht zijn er ook andere opties. Of wellicht is hij ook bereid af en toe bij jou te slapen om met de baby ook snachts te helpen. Ga het gesprek aan met hem en kijk naar wat jouw en zijn wensen zijn. Daarna kan je dan kijken hoe jullie het dan invullen samen.
Toen ik zwanger was, hebben wij het juist wel al aan onze ouders&zussen verteld. Juist omdat, mócht het mis gaan, dat je er dan niet alleen voor staat en er mensen zijn die je kunnen steunen. De andere mensen pas na 12 weken geinformeerd.
 
Nou ik heb het hem net verteld omdat ik niemand anders had om het te vertellen. Hij vind dat ik het weg moet halen, omdat een baby recht heeft op 2 ouders.. en toen vroeg ik hem wat hij er van vond als ik het zou houden, zou je dan langs komen. Nou denk het niet..

?
 
Dat zal vast heel verdrietig voor je zijn, en je voelt je vast erg alleen?

Je hoeft sowieso helemaal niets he? Je beslist zelf wat je wilt. En voordat je dit wist wilde je het zelf graag houden en volgens mij ook geen bemoeienis van deze persoon. Dus wat dat betreft kan je gewoon de weg inslaan die je zelf al wilde.

Het zou wel fijn zijn als je hierover met iemand zou kunnen praten. Is er niet een begripvol warm persoon om dit mee te delen?

Ik kan me voorstellen dat de “vader” is geschrokken van het nieuws en dat het moet zakken. Een eerste reactie is dan wellicht weghalen. Dat is misschien heel makkelijk gezegd omdat hij het niet voelt en niet zwanger is. Ik heb sowieso het idee dat mannen dat wat makkelijker zeggen. Misschien dat zijn mening verandert als het ingezonken is en hij weet dat je het sowieso houdt. (Als je dat zelf wilt). Ik heb dat hier op het forum vaker gelezen en in het programma vier handen op 1 buik ook gezien. Maar ik begrijp dat het voor jou nu heel kwetsend kan zijn. Ik hoop dat je weer terug kunt komen bij het gevoel dat jij dit zelf graag (alleen) wilde.
 
Je hebt je "plicht" gedaan door het hem te vertellen. Je wil het kindje houden zei je al. Het is uiteraard rot om het zo te horen. Maar ik zou zeggen ga er voor. Zoek steun in je omgeving en praat erover. Je hebt het in je en je wordt vast een goede moeder. 
 
Verdrietig is niet het juiste woord denk ik misschien meer onbegrip.. hij zei dat het doelbewust over komt, terwijl dit niet het geval was dat maakt het gewoon erg naar. Hij wist dat ik niet aan de pil was en we deden het niet veilig. Rond de ovulatie deed ik testen en hadden we op die momenten geen sex. Blijkbaar is het niet goed gegaan, wat ik natuurlijk wel weet dat het niet 100% garant is, en dat heb ik hem doelbewust toen gezegd. Ik heb gezegd dat ik niet wist dat ik ging doen, omdat ik bang was dat ik zei dat als ik het hield hij boos zal worden.. op de vraag of ik een abortus moest doen zei hij Ja natuurlijk.. ik heb hem gezegd dat ik over 3 weken na de eerste echo wel contact met hem zocht in wat ik ga doen, wat voor mij natuurlijk wel duidelijk is maar ik niet duidelijk aan hem heb gecommuniceerd..
 
Ik moet zeggen dat ik het wel lastig vind om over te praten.. ik wacht liever tot de 8 weken en als het oke is vertel ik het thuis.. ik vind het wel fijn dat ik hier op wat forums kan mee lezen! Maar op de 1 of andere manier erg bang dat het niet goed komt en het misgaat omdat ik onbewust stress. Ik heb ook nog fibromyalgie dus ik ben sowieso onbewust al wat gestresst..
 
Dan vooral tegen niemand zeggen totdat je dat zelf wilt. Het idee om met iemand te praten is gebaseerd op het feit dat ik dat heel fijn vind. Maar ieder mens is (gelukkig) anders. En als jij liever dit dichtbij jezelf houdt dan is dat helemaal prima natuurlijk:) het gaat erom wat jij nodig hebt nu.
 
Terug
Bovenaan