Zwanger en alleen

Hoi Jeanine.

Wat vreselijk zeg!!

Helaas heb ik iets soortgelijks meegemaakt. Toen ik zwanger was van mijn eerste kind ging die L*L van een ex van mij ook vreemd. Gelukkig heb ik later wel een hele lieve man ontmoet, en we hebben nu samen een dochtertje en nog eentje onderweg.

Maar ik had natuurlijk niet al meer kinderen en de vreselijke ervaring van een overleden kindje.

Krijg je wel genoeg hulp en steun vanuit familie?

Heel veel sterkte toegewenst.
 
Hoi Jeanine,

Ik heb nog geen oudere kinderen maar sta er op dit moment ook alleen voor. ben 10w en 5d zwanger nu.
Wil je heel veel sterkte wensen!
Krijg je wel hulp uit je omgeving?

Liefs Floor
 
jeetje meiden, wat een ellende voor jullie....zat het voor jullie zwangerschap al niet goed? of was het een complete verrassing?? hoe dan ook echt flink shit, hebben jullie wel familie om op terug te vallen??

heel veel sterkte, zou willen dat ik iets voor jullie kon doen..
 
Lieve Allemaal,
Hier nog iemand die het alleen moet doen ik ben op dit moment 14 weken zwanger (van de eerste) en ... hou nog heel veel van de vader van mijn kindje.... Wel veel steun van mijn familie maar kan met niemand echt goed over mijn gevoelens praten.. bij ons is er nog "hoop" hij was niet vreemd gegaan ofzo hij koos juist voor zijn 2 kinderen (uit een eerdere relatie ik stelde hem niet voor de keuze of iets hoor maar het liep ergens niet helemaal lekker) en ik ben dus per ongeluk in verwachting geraakt.. heel complex allemaal. Voorlopig doe ik het allemaal alleen (met steun van vrienden en familie) maar ik mis de pappa van mijn kindje echt heel heel erg...
 
hoi ik ben ook alleen en zwanger mij ex zei gewoon dood leuk ik ga je meer zien als een goeie vriendin, fijn is dat als 36wk bent, ken je heel je boeltje bij elkaar pakken en vertrekken, maar hij verwacht wel dat tie het elke dag ken gaan zien!! maar tot nu toe heb ik niks gehoordt ja verhalen,maar meide zulke mannen zijn we niet eens waardt...
 
Hoi allemaal,
ik las jullie verhalen en zag dat er al een tijdje niemand gereageerd heeft, dus ik dacht ga ik maar reageren.
Ik ben nu 10 wkn zwanger en heb al 2 tienerdochters uit een eerdere relatie, deze zwangerschap kwam al een complete verrassing en brak door de anticonceptie middelen heen.
De vader van het kindje weet het maar wil er niks mee te maken hebben en ook niet meer met mij als ik geen abortus doe.
Hij heeft zijn familie waar ik erg close mee was verboden met mij om te gaan zolang ik geen abortus doe anders is hij niet meer hun zoon of broer, dus die zijn ook weggevallen iets wat ik wel kan begrijpen het is voor hun ook een lastige situatie, maar het doet wel zeer het was ook mijn familie dacht ik.
Dus ik sta er alleen voor het lastige daarvan is ook nog dat hij bij mij in de straat woont, dus ik kan ook niet om hem heen waardoor het verwerkingsproces nog moeilijker is. Verhuizen is voor mij geen optie ik heb deze woning vanaf november vorig jaar toen was de bouw klaar al mijn centjes zitten erin en het is verder een heerlijk huis.
Ondanks dat ik bewust gekozen heb om dit te gaan doen, doet het wel zeer en de ene dag gaat beter dan de andere.
Mijn familie en vrienden steunen me wel en staan achter me, maar het blijft wel een verwerkingsproces terwijl je je ook moet voorbereiden op de komst van de kleine.
Soms zijn er dagen waarop ik me mislukt voel omdat er voor mijn kindje geen papa zal hebben.
Ook durf ik niet goed over mijn gevoel te praten want ik ben niet zielig ik kies zelf voor deze baby en weet wat de consequentie daarvan zijn ten aanzien van de vader en zijn familie maar na de echo ik kon het gewoon niet meer laten weghalen.Toch voelt het soms ook oneerlijk we waren er samen bij en ik draai er alleen voor op. Ik realiseer me ook dat als ik toch voor een abortus was gegaan ik waarschijnlijk dan ook alleen voor had gestaan , hij zegt van niet maar geeft ook de reactie van ik was mee gegaan naar de abortus kliniek daarna hadden we elkaar waarschijnlijk niet veel gezien maar hij wist zeker dat we er na een jaar om hadden kunnen lachen ....... hoe dan ?
 
Terug
Bovenaan