Zwanger en bevallen met alleen een basisverzekering

<p>Hallo, wij zijn ongepland zwanger geraakt. Ongepland, maar wel welkom.</p><p>Ik heb vrijdag contact opgenomen met mijn zorgverzekeraar. Tot vorig jaar kon ik alle aanvullende pakketten gedurende het jaar erbij nemen. Sinds januari geld dat niet meer voor alle pakketten. Helaas valt het pakket voor gezinsuitbreiding ook niet meer gedurende het jaar erbij genomen te worden.</p><p>Nu heb ik dus alleen een basis +tandverzekering. Ik krijg dus niets vergoed als het gaat om de zwangerschap en bevalling, zoals kraamzorg, ziekenhuiskosten. Zelfs de verloskamer moet uit eigen zak betaald worden.</p><p>Wie heeft hier ook mee te maken (gehad)? En hoeveel heeft het je gekost?</p><p> </p>

Hier hetzelfde! Alhoewel de kraamzorg wel is vergoed. Ik wil graag aan ziekenhuis bevalling en ik reken erop dat ik mijn eigen risico van 380 euro moet gaan betalen. Ik leg daar nu al wat voor opzij. Fijne zwangerschap gewenst! 

Wij hebben het zelfde probleem, ik was niet er van op de hoogte dat het was veranderd ik vond het juist zo makkelijk van de verzekeraar zodat we niet onnodig  hoeven te betalen zijn ander half jaar bezig geweest om zwanger te raken. 
Nu ben ik wel medisch dus word het wel vergoed. Ik zal de kraam zorg moeten betalen voor een deel. 

Als je bevalt in het ziekenhuis word er inderdaad een bedrag gevraagd van iets in de 300€. 
Kraampakket die zelf moet betalen nou dat is de k ik 35a40€
en kraamzorg voor een deel 4,30 per uur max 10 dgn. 
Thuisbevalling Zit gewoon in de basisverzekering. 

Ik was wel aanvullend verzekerd, maar ik kan je wel een beetje vertellen hoeveel het kost. Moesten de zorgkosten voor de belastingen op een rij zetten en dan krijg je alles te zien. Ik moest in het ziekenhuis bevallen en moest een nachtje blijven dit kost rond de €1.800.-  Kraamzorg zat rond €1.600,-. Best veel geld. Ik hoefde gelijk maar een kleine bijdrage te betalen voor de kraamzorg. 
Het beste is idd geld opzij te leggen. Zo kom je niet voor verrassingen te staan.

Ik had ook alleen basisverzekering en tandarts. Het heeft mij een kraampakket en de bijdrage voor kraamzorg gekost. De bijdrage voor kraamzorg moet vaak alsnog bij een aanvullende verzekering. Thuisbevalling is gratis, ik was in het ziekenhuis en wilde die 380 euro zelf betalen, maar toen werd de bevalling medisch en dus gratis. Verloskundige is gratis, bloedprikken en echo's zijn gratis. 
Als er tijdens je zwangerschap weinig aan de hand is dan valt het qua geld dus mee. Vond ik

Ik weet niet waar je verzekerd bent, maar ok heb ook alleen een basisverzekering en ben uitgerekend in september.  Kan ook niks meer veranderen dus. Maar ik krijg de kraamzorg vergoed, alleen eigen bijdrage van 4.30 per uur betalen. Thuis bevallen is gratis net zoals de echo's en naar de verloskundige.  Moet wel zelf kraampakket aanschaffen maar dat is iets van 30 euro. Als ik in het ziekenhuis wil bevallen kost me dat alleen m'n eigen risico en als het medisch wordt is het gratis. Ik vind dat zelf nog wel meevallen,  maar weet natuurlijk niet wat jou financiële situatie is. 

Wij hebben ook een basisverzekering en kunnen t pakket niet omzetten. 
Wij betalen een eigen risico bedrag voor ziekenhuisbevalling van 380euro. 
En we moeten kraamzorg betalen a 4.30 eigen bijdrage per uur. 
Wij heben het niet specifiek gehad over een nacht overnachten in het kraamhotel gehad, maar zover ik het begrepen kost dat niets extra. 

Ik vind het allemaal nog meevallen en kies nog steeds voor een ziekenhuis bevalling, voel ik me veel prettiger bij. 

Kun je niet overstappen dan ?
Cz heeft als je zwanger  word dst je eenmalig kan overstappen  naar pakket gezinnen  waar je overal voor verzekerd bent. Bij jullie 3 maatschappij  niet dan ?

Terug
Bovenaan