Zwanger en bloedingen

<p>Hallo,</p><p>ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben.. </p><p>ben nu 6 weken zwanger dit is afgelopen weekend vastgesteld bij de 1e echo.  Deze kregen we doordat is best veel bloed verlies.. geduurde de dag heb ik een soort menstruatie achtingen krampen. </p><p>Eerst had ik alleen een beetje bruine/roze afscheiding maar nu verlies ik ook best wel een beetje bloed het drupt de gehele dag wel een beetje door.. </p><p> </p><p>hebben meer mensen hier last van of ervaringen mee?</p>

Hoi, ik heb dit ook gehad. De verloskundige gaf in eerste instantie aan dat de kansen 50/50 zijn. Het kan goed gaan, het kan fout gaan. 
Omdat de bloedingen niet ophielden heb ik een echo gekregen, waarbij vastgesteld werd dat er met hrt vruchtje (nog) niets aan de hand was, wel had i keen hematoom in mijn baarmoeder en stons mijn baarmoedermond naar buiten. Dit beiden kon de oorzaak zijn van de bloedingen.. Ik heb tot week 13 bloedingen gehad, zenuwslopend, ook al weet je dat het goed zit... 
De krampen kunnen ook 2 dingen zijn.. Je lichaam die de vrucht afstoot, maar diezelfde krampen heb je ook omdat je baarmoeder gaat groeien. 

Het is heel verelend, maar ik kan niet alleen maar een positief antwoord geven want bloedingen zijn niet altijd positief, dat is echt afwachten. Ik hoop wel dat ik je met mijn verhaal een beetje kan geruststellen dat het niet altijd iets slechts betekend want ik ben ondertussen 19 weken zwanger! 

Hallo,
Bij alledrie mijn zwangerschappen heb ik bloedverlies gehad, de middelste is helaas geëindigd in een miskraam met zeven weken. Ik merkte zelf al dat het anders was omdat ik ook stolseltjes verloor en ook letterlijk dubbel lag van de krampen.
Bij mijn eerste en derde zwangerschap heb ik de krampen gehad en ook meerdere malen bloedverlies, tot ongeveer 12 weken best wel veel maar daarna ook nog regelmatig gedurende de hele zwangerschappen, volgens de verloskundige gewoon een heel gevoelige baarmoeder en die ongesteldheids krampen heb ik ook mijn hele zwangerschappen gehouden. Nu twee prachtige gezonde kindjes. 
Groetjes. 

Hoi,
ik heb in mijn 7e en 8e week ook licht bloedverlies gehad.  Ook een extra echo gehad en er was niks aan de hand. Nu ben ik alweer 20 weken zwanger.
Zolang je geen stolsels verliest is er niet zoveel aan de hand. En als je toch wat extra zekerheid wilt mag je altijd de vk bellen voor een extra echo of controle.
Liefs,

Hier ook met regelmaat wat bloedverlies gehad in de eerste 12 weken. Bij mij kwam het wrs doordat ik een lisexcisie (behandeling baarmoederhals) had gehad een half jaar voor de zwangerschap. De ene keer was het bruine afscheiding maar ook weleens helderrood bloed.
Erg zenuwslopend! Ik heb elke keer een echo gehad om te checken en na 12 weken hielden de bloedingen op. Je baarmoeder groeit hard in het begin en dat kan zorgen voor krampen en soms dus ook bloedverlies.
Soms is het helaas wel mis..  dat heb ik ook een x ervaren bij 7 weken. Ik merkte dit ook doordat alle kwaaltjes (vooral de pijnlijke borsten) als sneeuw voor de zon waren verdwenen.. maar bloedingen komen dus zeker vaker voor! Toi toi!

Helaas ging het bij ons ook mis.. gister spontaan zonder enige pijn vlinke stolsels.. dat was het dan alle hoop vervlogen.. nu machteloos afwachten op wat de echo vanmiddag zal laten zien.. 

Ah meid wat enorm verdrietig...! Wat kwam er uit de echo?
Ik weet hoe je je voelt...en leef met je mee.
Misschien toch een beetje geruststellende gedachte voor je (weet natuurlijk niet of jullie al lang aan het proberen waren): nadat het bij mij mis ging na 7 weken was ik de maand erna meteen weer zwanger. Die kleine ligt nu heerlijk te pitten (is 12 weken). 
Houd moed! Je lichaam weet in ieder geval hoe het eerste stuk moet! Nu nog stap 2 :) gaat goedkomen!

Het was allemaal erg twijfelachtig.. in eerste instantie leek zelf het hartje nog te kloppen maar tot ons grote verdriet was dit helaas niet zo.. 
t lichaam was volop in voorbereiding en ik verloor ook al veel stolsels.. het vruchtje zit tot heden nog erg zenuw slopend.. 
heb jij hier ook ervaringen mee? 
Van harte gefeliciteerd (nog) met de geboorte van jullie kleine wondertje! ?

wij raakten ongepland zwanger maar het verdriet is intens groot.. hoe snel je aan het idee van een kleintje kan wennen plannen en dromen.. we hebben het er vaak over gepraat in de toekomst met een jaar of twee.. nu weten we ons even geen raad.. we zijn erg gehecht aan het idee.. 
groetjes, Kirsten 

Terug
Bovenaan