Zwanger en Bloedverlies....

Hallo
Ik ben op dit moment 5 wkn en 3 dagen zwanger,ik heb al 2 dagen pijn.Pijn die je kunt vergelijken met menstruatie pijn,pijn in onderbuik,krampen dit gaat de hele dag door.
Ook heb ik bloedverlies,ben gisteren naar de verlodkundige gegaan inwendige onderzoek ze hebben niks kunnen zien,en bij de echo ook niet.
Ze vertelde dat het een hele vroege miskraam kn zijn,of innestelingsbloeding.
Ook zei de verloskundige dat ik me er op moest voorbereiden.
Wie herkent dit???
Dit is mijn tweede zwangerschap eerste moest afgebroken worden omdat het vruvhtje niet levensvatbaar was...
Ik voel me leeg..
 
oh meis wat een beroerd nieuws,

Toen ik je eerste regels las dacht ik ook gelijk aan een innestelingsbloeding.
Heb er zelf geen ervaring met een bloeding tijdens de zwangerschap maar heb er veel over gelezen.

Ik hoop voor je dat het allemaal mee valt en je toch over een maand of 8 je kindje in je armen mag houden.

liefs
 
Ik heb ook geen ervaring. Sorry!
Maar wat erg voor je....
Mag je binnenkort nog eens voor een echo of is het nu afwachten?
Heel veel sterkte, ik hoop ook dat het meevalt en dat het innestelingsbloed is.
Sterkte!
 
met veel moeite laat ik een berichtje achter,helaas ben ik wakker geworden van 1 hele mooie droom.

vanessabo helaas ben ik niet zwanger meer,werd wakker met veel pijn in onderbuik ben na de wc gegaan en plotseling vloeide ik prop stukjes...

Ik voel me ontzettend leeg,na 8 jaar lang 1 grote wens die is in vervulling gegaan maar voor kort,voelde me ontzettend goed,en nu ik heb er geen worden meer voor....

geluksmama ik ga maandag na de huisarts,ik weet niet hoe ik de draad weer moet oppakken,er gaat een hele zware tijd voor me komen...

en ik heb 1 afspraak bij de verloskundige over anderhalf week.

Liefs naz
 
Hoi Naz,

Wat een rot nieuws!!!
Ik heb vorig jaar helaas het zelfde meegemaakt dus weet nu hoe je je voelt.
een tip, praat er met je man/vriend over dat helpt echt bij het verwerken van dit verdriet.

Heel veel sterkte.

Liefs Chantal
 
Meid meid,

Wat zwaar voor je. Ja het is zo moeilijk om je kindje te verliezen. Ik heb ook een keer een miskraam gehad met 5,5 week. Precies dezelfde klachten als jij, bij mij zat er ook niks meer toen ik voor controle kwam. Wat voel je je dan leeg en wat heb je een verdriet. Ik kon wel hele dagen huilen en deed dit ook in het begin. Daarna huilde ik mezelf bijna elke avond in slaap. Ik miste het kindje zo, ik miste het zwanger zijn zo. Ik ben onderwijzeres en bij elk kind in de klas dacht ik: "Zijn moeder heeft wel de zwangerschap uitgedragen!" Ik vond het zo confronterend. Elke kinderwagen, elk kinderstemmetje... zo verschrikkelijk zwaar.
Gelukkig mocht ik 4 maanden later weer zwanger raken, dat verzachtte de pijn en deze zwangerschap mocht ik uitdragen, we hebben een gezonde dochter. Maar elke 20e november denk ik terug aan die miskraam. Nu ik dit van jou lees, krijg ik opnieuw een prop in mijn keel. Het doet zó onbeschrijflijk veel pijn. Je wilt zo graag weer terug naar dat fijne moment dat je je test deed, dat je helemaal gelukkig was. Maar nu is er niks meer, alleen dat intense verdriet. Die leegheid.
Met wie kun je er over praten?? Kun je er met je partner over praten? Ik had een vriendin die ik elk moment van de dag mocht bellen. Dat was heerlijk.

Verwacht niet te veel begrip van mensen die nog nooit een miskraam hebben gehad. Er kunnen soms zulke harde dingen gezegd worden. "Het is maar beter zo!" "Als je verder was geweest was het nog erger geweest!" "Er komt vast wel een nieuwe zwangerschap!" Het kan je zo grieven.

Beleef je verdriet zoals jij het voelt. laat het komen en gaan als golven die je soms helemaal overspoelen en dan weer terug ebben. neem er de tijd voor, bij mij duurde het maanden voordat ik weer een beetje kon gaan relativeren. Zoek ander professionele hulp. Een goede psycholoog kan je vaak zo anders leren kijken naar het probleem.

Ik voel met je mee. En helemaal omdat de eerste zwangerschap ook niet goed is gegaan. Kun je daar iets meer van vertellen? Is dat 8 jaar geleden? Of heeft het 8 jaar geduurd voordat je jullie zwanger raakten...

Meid, een hele dikke knuffel.... heel heel veel sterkte!
 
Ps. als je er aan toe bent kun je een soort van symbool voor je kindje kopen. Wij hebben het samen uitgezocht. Het was zo goed om dat te doen. het staat nog steeds in onze huiskamer. Een vaderhand met een kindje er in. Wij zijn gelovig en geloven dat ons uk dicht bij God de Vader mag zijn. Dat troostte ons heel erg.
 
Terug
Bovenaan