Zwanger en concert?

<p>Hi dames,</p><p>Mijn moeder en ik zijn al sinds ik 11 ben een groot fan van een Amerikaanse rock/punkband. In 2009 zijn we samen naar een concert geweest en dat was helemaal geweldig. In de tussentijd is de band vaker in Nederland geweest, maar moesten we de kaartjes vanwege praktische redenen (met pijn in mn hart) verkopen. </p><p>Nu komt de band in juni volgend jaar weer naar Nederland! Mijn moeder en ik willen er dus dolgraag heen en willen niet dat het weer door de neus wordt geboord ;).</p><p>Echter zijn mijn vriend en ik bezig om zwanger te raken. Sinds een ruime jaar ben ik gestopt met anti conceptie en sinds een paar maanden zijn we 'bewust' bezig, maar nog geen resultaat. Omdat ik niet weet wat onze status is in juni volgend jaar, hebben mijn moeder en ik wel kaartjes voor het concert gekocht en een hotel geboekt. Want als ik dan nog steeds niet zwanger ben, wil ik wel zeker weten dat ik naar het concert ga. Mijn moeder weet niet van onze zwangerschapswens, en dat houd ik liever voorlopig nog even zo. Zij is namelijk 3 keer heel kort achter elkaar zwanger geworden, en ze heeft al eens uitgesproken vroeger dat ze daardoor denkt dat dat bij mij ook snel zal gebeuren. Maar ik weet nu dat zwanger worden helemaal niet zo gemakkelijk hoeft te gaan. Maar dat terzijde. </p><p>Nu ben ik toch een beetje aan het kijken dat we wel gewoon naar het concert kunnen. Ik weet niet hoe het is om zwanger te zijn en ik weet niet of het dan verstandig is om naar een concert te gaan. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Dan hoor ik het graag! Ik wil de pogingen tot zwangerschap ook niet tijdelijk stopzetten, omdat ik dus weet dat het best moeizaam (kan) gaan, en ik daar liever ook niet mee wacht. Dus ik zou natuurlijk dolblij zijn als ik zwanger ben. Een zwangerschap (als ik écht niet kan gaan) is dan ook ongeveer de enige reden voor mij om het concert af te zeggen. </p><p>In 2009 was het concert in een concertzaal en hadden we zitplaatsen. Ondanks dat we tijdens het concert alleen maar stonden, hadden we dus wel mogelijkheid om te zitten. Maar het nadeel van het komende concert is dat het buiten is en er geen zitplaatsen zijn. </p>

Ik ben met 26 weken zwangerschap naar een festival geweest. Wel iets anders dan een concert, maar ook zelfde soort sfeer denk ik ;). Ik vond het prima te doen eerlijk gezegd, was erna wel kapot maar dat heb ik ook als ik niet zwanger ben wel na een festival.
Moet er wel bij zeggen dat ik een zwangerschap had 'uit het boekje', zonder ergens last van te hebben tot ongeveer 38 weken. Ik zou je hierover dus eigenlijk nog geen zorgen maken, er voor nu vanuit gaan dat je er gewoon heen gaat, en tegen die tijd kijken hoe je je voelt.
Mocht je tegen die tijd al wat verder zwanger zijn (wat ik uiteraard voor je hoop natuurlijk ;)) begrijpt je moeder ook wel dat het concert helaas hem misschien niet wordt - en met een reden die ze zelf waarschijnlijk ook geweldig vindt. 
Hoop dat je snel een positieve test hebt!

Het hangt zo af van hoe je zwanger bent. Ik lig al vanaf 25 weken op de bank vanwege ernstige bekkeninstabiliteit. Ik zou dus absoluut niet naar een concert kunnen gaan in mijn zwangerschap. Ik hoop natuurlijk dat het voor jou anders is, maar hou er rekening mee dat de mogelijkheid bestaat dat je het inderdaad af zal moeten zeggen. Ik duim voor je!

Ik ben met 5 maanden naar een concert van marco Borsato in de Kuip geweest, we zaten op de tribune op van die kut stoeltjes wat echt vreselijk was om vol te houden, dus heb veel gestaan en af en toe heen en weer gewaggeld. Qua geluid was het op die afstand wel heel goed te doen, dat was waar ik mij het drukst over maakte. 

Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap met 34 weken nog naar een heel lomp/luid concert geweest wat door technische problemen enorm uitliep en dus een uur of 4/5 duurde, de hele tijd gestaan en gesprongen aan de rand van de moshpit, geen enkel probleem. 
Nu ben in weer 34 weken zwanger en lig plat op de bank en redt het net naar de keuken en terug. 
Het is echt moeilijk om van tevoren in te schatten hoe een zwangerschap uitpakt, dus vrees dat je er weinig over kunt zeggen. Ga gewoon uit van het beste, dat jij daar blij, zwanger en fit staat te springen met je moeder, als 't tegenvalt kun je je plan altijd nog bijstellen:) 

Dank voor alle reacties! Ik heb voor de zekerheid mijn kaartjes verzekerd haha, geen idee of dat ook geldt voor een zwangerschap maar aangezien het nog even duurt, is een verzekering nooit verkeerd. 
Omdat we zo hyped zijn hebben we 'golden' tickets gekocht, oftewel kaartjes vooraan. Natuurlijk wil ik een moshpit sowieso vermijden, maar 'rustig' staan zit er waarschijnlijk niet in ;). Het concert zelf duurt zo'n 3 uur, dus ik verwacht dat ik er ook zeker 4 á 5 uur moet staan. Maar we gaan het zien, dank voor alle reacties! Nu afwachten.. :) 

Hoihoi!
Mijn vorige zwangerschap ben ik met 38 weken bij Nick en Simon in Ahoy geweest. 3 dagen later ben ik bevallen. 
Heb het allemaal prima volgehouden en het heel leuk gehad!
Ik hoop voor je dat je snel zwanger mag worden en je samen met je moeder en de baby in je buik mag genieten van een super gaaf concert!!

Net even de voorwaarden gelezen van de ticketverzekering die ik erbij heb gekocht, en annuleren wegens zwangerschap wordt ook vergoed! Dus toch blij dat ik die verzekering erbij heb genomen, je weet maar nooit.. ;) 

Terug
Bovenaan