Zwanger en corona-vaccin vanwege risicoberoep

Ik ben nu niet zwanger, wel een zwangerschapswens (via medische circuit). Ik heb afgelopen week al de eerste (Pfizer) vaccinatie via m’n werk (ook in de zorg, ziekenhuis) kunnen krijgen. Ik ben er nu heel blij mee, omdat ik nog niet zwanger ben. Vooral omdat ik het echt niet zou doen als ik zwanger zou zijn, met name vanwege de adviezen van RIVM. Ook al werk ik in het ziekenhuis, ik zou het risico niet nemen.
Ik wacht nu even met de verdere behandelingen tot ik mijn tweede vaccinatie heb gehad. Succes met beslissen!
 
Ik doe het ook niet.
Ik werk al een jaar zonder vaccin en heb nog geen corona gehad.. of ik heb het gehad en geen klachten gehad en ben meerdere malen door de ggd gebeld dat ik iemand behandeld heb met corona..

Ik ken een aantal mensen die corona hebben gehad tijdens hun zwangerschap en weinig klachten hebben gehad en het geen invloedheeft gehad op het kindje.

Over de vaccins hoor je zo veel verhalen over bijwerkingen en er is nog zoveel onbekend dat ik liever risico loop om corona te krijgen dan dat ik me laat vaccineren met iets waar ze nog niet veel vanaf weten(zeker tijdens een zwangerschap)

 
Dag,
ik heb het uiteindelijk wel gedaan. Heb afgelopen dinsdag de 2e vaccinatie (moderna) gehad. Ben nu ruim 26 weken. 
Heb eerder ook getwijfeld. Maar later er alsnog (na uitgebreid overleg verloskundigen, gynaecologen en zelf nazoeken van de literatuur) toch voor gekozen. 
Ook ik blijf na 28 weken nog doorwerken met veel patiëntencontact (in principe geen covidptn, maar zie wel veel mensen op een dag. Dus daardoor wel een verhoogd risico) 
Ik sta nog steeds volledig achter mijn beslissing. Zeker met de oplopende cijfers in de ziekenhuizen.
Succes met het maken van je keuze. 
 
Terug
Bovenaan