Zwanger en corona vaccin

Hoi dames,

Ik ben nu 11 weken zwanger en ik heb nog geen corona vaccin gehad. In eerste instantie wou ik hem niet omdat we bezig waren met zwanger worden en ik bang was dat mn menstruatie zou gaan rommelen wat je veel hoort. Nu twijfel ik dus enorm of ik hem dan nu wel zal nemen of niet, aan de ene kant vind ik het een beetje eng want je weet niet wat je inspuit en hoor nu veel over vrouwen die extreem moe zijn nog lange tijd na vaccin en ook veel vrouwen die harde buiken kregen na het vaccin. Aan de andere kant, er is natuurlijk veel risico als je wel corona krijgt en je zwanger bent. Daarbij werk ik nog in een winkel dus veel contact met mensen, sowieso houden mensen zich al niet aan afstand maar als volgende week die regel eraf gaat word het waarschijnlijk nog erger. Kortom ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen!? Hebben jullie hier ervaring mee of wat raden jullie aan?

Ik ben vooraf gevaccineerd, maar als ik zwanger zou zijn zou ik hem wel halen. Werk zelf in de zorg en heb al te vaak zwangere gehoord die ernstig ziek zijn geworden van een besmetting. Met name omdat je buik al "in de weg" zit voor je longen. En stel je komt op de IC terecht en ze moeten je kindje halen....
Zelf ben ik voorstander van vaccinatie. Maar dat is mijn mening ;)

Is en blijft een hele lastige keuze. Je zult ook van beide kanten verhalen horen..
Denk dat je die keuze alleen zelf kunt maken. Ben overigens van mening dat er tegenwoordig al teveel 2 deling is en dat we elkaar vooral moeten steunen in elkaars keuze!

Mijn zoontje is nu 5 maanden oud en ik kreeg met 37 weken zwangerschap covid. Een half jaartje terug mochten zwangere vrouwen absoluut geen corona vaccinatie.
Ik heb er zelf totaal geen last van gehad gelukkig en mijn zoontje is met 42 weken gezond geboren. Mijn placenta had ook geen afwijkingen.
Dit is mijn verhaal.. Maar zoals ik al zei, er zullen misschien ook andere verhalen zijn. Van zwangeren met complicaties door corona maar ook door vaccinatie..

Persoonlijk had ik toen ook de keuze gemaakt om niet te vaccineren, mocht ik al de keuze tot vaccinatie hebben gehad.

Ik heb me wel laten vaccineren met 27 weken. Dit omdat de nieuwste variant erg besmettelijk is voor zwangere vrouwen en ik tijdens mijn werk met veel kinderen en ouders in aanraking kom. Ik heb het vaccin van Pfizer gekregen en van beide injecties geen bijwerkingen gehad. Ik ben nu 33 weken zwanger en de baby lijkt zich tot nu toe prima te ontwikkelen. Dus het kan ook allemaal goed gaan zonder gekke van bijwerkingen.

Ik heb hem niet genomen tijdens mn zwangerschap omdat ik het mezelf nooit kan vergeven als mijn zoontje iets over zou houden aan een vaccin die ze net even op de markt brachten nog helemáál niks weten wat dit op langere termijn doet.

En nu neem ik hem nog steeds niet ( 11 weken geleden bevallen).
Omdat ik ooit in de proef periode zat van het vaccin voor de baarmoederhalskanker prik.
En dat heeft mij niet veel goeds gedaan.
Dus ik laat anderen graag proefpersoon zijn voor dit vaccin maar mij niet bellen.

Ik heb me op advies van de verloskundige laten vaccineren en ben er heel erg ziek van geweest. Ik ben nog steeds extreem vermoeid en de laatste vaccinatie van Pfizer was 6 augustus. Ze raden het aan omdat je anders heel ziek kan worden maar dat werd ik sowieso al van de vaccinatie. Maar goed, er zijn ook zwangeren vrouwen die geen last hebben gehad van de vaccinatie dus het is lastig hier advies in te geven maar als ik dit had geweten had ik het niet gedaan.

Ik denk dat je het beste zelf goed kan inlezen op verschillende sites en uiteindelijk zelf de keuze moet maken. 
Ik heb na heeel lang twijfelen met 31 weken mijn eerste vaccinatie gehad en met 36 de tweede. Heb nergens last van gehad, alleen 1 dagje een stijve arm. Moe was ik al, merkte daar geen verschil in. Mijn reden om het wel te doen was dat ik niet meer goed in treinen durfde of mensen in groepen te ontmoeten met een angst om wel erg ziek te worden tegen het einde. Ik heb mij uiteraard ook ingelezen over het soort vaccin en dergelijke., maar of het de goede beslissing is zal ik op termijn het beste kunnen zeggen denk ik.
Succes met je keuze!

Terug
Bovenaan