zwanger en de deur gewezen

Ik zou voor mezelf in deze situatie niet nog een kindje op de wereld willen zetten. Ik zou namelijk niet zeker weten of ik hem/haar kan geven wat het nodig heeft. Tuurlijk leidde is het belangrijkste maar dat brengt geen eten op de tafel en zorgt niet voor een groter huis.
En zo'n klein kindje mag niet de dupe worden van de situatie. Daarnaast zijn er nog 2 kinderen in het spel waar je voor moet zorgen en die genoeg geld kosten
Sowieso zou ik die lul nooit meer willen zien, en daarom ook geen kind van hem op de wereld willen zetten
En daarnaast voor een volgende relatie gaan nadenken over een andere vorm van anticonceptie om niet weer in een dergelijke situatie.

Klinkt hard, zo bedoel ik het niet, maar zo zie ik het.

Succes met je keuze

Beste, 
Van wat ik lees heb je op meerdere essentiele vlakken in je leven een moeilijke keuze te maken (partner, kinderen, werk, woning...). Je kan het niet allemaal in 1 keer oplossen, en ook niet in je eentje, dat is teveel. Het allerbeste advies wat ik je kan geven is een vertrouwenspersoon te zoeken die het allemaal stapje voor stapje kan uitvogelen zodat je uiteindelijk beslissingen kan maken die voor jou en je kinderen het beste zijn. 
Als je niet zo iemand in je omgeving hebt die goed naar jou kan luisteren (zonder hun eigen mening daar ook nog in te betrekken!) zijn er best wat stichtingen die gratis hulp bieden aan alleenstaande moeders. Of bijvoorbeeld een maatschappelijk / sociaal werker via de gemeente (ook gratis). 
Je hebt echt recht op begeleiding hierin van iemand die je vertrouwt! 
Veel succes & sterkte

Lieve zwangere mama,

Wat ontzettend treurig om dit te lezen. Lijkt me heel naar als de vader van je ongeboren kindje je niet steunt. Je zit ook niet in een makkelijk pakket met al 2 kinderen van verschillende vaders. Maar vooralsnog geld de aller belangrijkste vraag: wil jij het kindje? Als jij het wilt dan is er geen twijfel mogelijk. Hij heeft daar niks over te zeggen. Als hij je daar niet in steunt dan is hij het niet waard.

Ik hoop dat je lieve mensen/familie om je heen hebt die jou kunnen helpen en steunen. Voor steun ben je bij ons mede zwangeren natuurlijk ook altijd welkom. Je staat er niet alleen voor! Maar nogmaals, de belangrijkste vraag: wil jij het houden? Alleen dat geldt.

Veel sterkte in deze moeilijke situatie.

Liefs,
Suzanne

Terug
Bovenaan