Zwanger en een angststoornis.

Allereerst van harte gefeliciteerd.
 
ik zelf kamp ook al jaren met een angst en paniekstoornis. Zeker de eerste weken waren voor mij erg spannend, misselijkheid is voor mij een mega trigger. Angst voor flauwvallen of overgeven in bijzijn van anderen. Maar heb toen bij de huisarts medicijnen tegen misselijkheid gekregen en eigenlijk heb ik de rest van de zwangerschap er haast geen problemen van ondervonden. Wanneer ik afspraken had zorgde ik er voor dat ik nooit alleen hoefde, want dat durfde ik inderdaad ook niet zo goed. En inderdaad ook bij de pop-poli onder toezicht. Ook fijn om iets achter de hand te hebben.
 
Ik heb ook een angst stoornis. 
Angst voor gebruikte naalden/bloed,handig als je zwanger bent. Ik ben in de zwangerschap veel blootgesteld aan naalden(had hg tot week 21) en had dan ook altijd een paniekaanval. Ik schaamte me dood naar vooral mijn partner toe. Die vroeg ik dan ook niet mee.. ik had een psycholoog waar ik dit mee besprak en huiswerk deed.
Heb er nog steeds wel last van. Als k even pijn ervaar en er zit een rood puntje dan kan k soms denken dat iemand mij opzettelijk prikt met een naald om infecties over te brengen. 
 
 
Terug
Bovenaan