Zwanger en een gaatje!

Hoi,
Vandaag weer bij de tandarts geweest, bleek toch een gaatje te hebben (dacht zelf dat het gewoon ruimte was)
Elke keer als ik zwanger ben heb ik gaatjes, zo vervelend, ik heb nu een noodvulling met kruidnagel gekregen en over 2mnd krijg ik een definitieve vulling, hij wilde met 18wk liever nog geen spuit zetten, zat zo op de grens zei hij!
Nou ja kan gelukkig weer eten met rechts, was nu alles links aan het kauwen!
Nog meer mensen last van gaatjes in de zwangerschap??
Groetjes MJ

hihi toen ik zwanger was van floortje had ik er 4 in een keer.
zo balen want ik ben zo bang voor de tandarts.
Ik moet deze zwangerschap nog op controle zal ergens november zijn denk ik.

gr louise

oww geen spuit? Ik heb de vorige keer een kies laten trekken en zenuwbehandeling gehad in de eerste helft van de zwangerschap..
nu weer een gat laten vullen maar dan zonder verdoving..

Groetjes

Hoi,
Nee het kon niet zonder verdoving, zat te dicht bij de zenuw, de eerste helft zet hij liever geen spuit, vandaar even zo, die noodvullingen zijn super goed, heb hem ooit eerder gehad!
Als een kies per se eruit moet is het wat anders natuurlijk, nu was er ook een alternatief voor handen!
Groetjes

Vreemd dat ze geen verdoving zetten. Ik heb in het begin een gaatje laten vullen en kreeg gewoon een verdoving. De zenuw eronder is gaan ontsteken en 5 dagen later is deze kies getrokken. Uiteraard weer een verdoving. Na bijna 3 weken vreselijke kiespijn heb ik een wortelkanaalbehandeling gehad en hebben ze de onder en bovenkaak zoveel mogelijk opgemaakt voor de ontstekingen die er onder zaten. Week later 2e kanaalbehandeling. En zelfs een foto moeten laten maken. Heb bij iedere behandeling duidelijk gezegd dat ik zwanger was. Gisteren hebben ze de noodvulling eruit gehaald en de laatste kanaalbehandeling gedaan. Nu de definitieve vulling erin en ik heb sinds gisterenavond weer dat heerlijke, pijnlijke pulserende gevoel weer in die kies. Dus hoop niet dat ik nog een keer terug kan. (Ben vreselijk bang van de tandarts) Maar heb nooit last gehad van gekke dingen. Nu met de zwangerschap dus wel en ik mag in december of januari weer terug voor controle.

Hoi Supertje,
Normaal zetten ze zowiezo e eerste drie maanden geen verdoving, daarna ligt het eraan hoe erg het is, in mijn geval wilde hij liever wachten omdat het kon, een onsteking en een kies die getrokken moet worden is natuurlijk wat dringender, voordeel aan die noodvulling is dat er oa kruidnagel inzit, dus mocht er een begin van ontsteking zitten trekt die er nu uit en gaat het dadelijk bij de nieuwe vulling niet ontsteken!
Hopelijk gaat het idd niet opnieuw ontsteken bij je, ik weet hoe pijnlijk dat is, ik heb net na de geboorte van de jongste een ontsteking gekregen zo heftig, dat ik mijn mond niet meer open kon maken, ze konden dus zelfs niet meer dan anti-biotica geven, jeetje als ik er alleen al terug denk!!
Het is wat met die tanden,,brr
Groetjes

Ik heb er echt nog nooit van gehoord dat ze niet verdoven. Mijn tandarts zegt dat het absoluut geen kwaad kan omdat het een plaatselijke verdoving is.
Maar goed, volgens mij zijn tandartsen het wel vaker niet eens!

Terug
Bovenaan