Zwanger en extreem moe

<p>Beste dames"s</p><p>Ik ben nu 18 weken zwanger en echt extreem moe, ik ben heel de dag futloos terwijl ik toch goed eet en genoeg slaap ( rond de 8 uur). Ik heb heel de dag nergens geen puf meer in , en alles is echt teveel natuurlijk gaat alles gewoon door ( werk, huishouden) maar in het weekend heb ik eigenlijk helemaal geen engerie voor iets te ondernemen vaak doe ik dit wel gewoon, ik hoor ook heel veel van mensen dat ik er moe en bleekjes uit zie ,</p><p>Herkent iemand dit ? </p><p>Xx</p>

Zeker herken ik dit, ben 10,5 weken zwanger van een tweeling. En zeker al 6,5 week extreem moe. Ik word er gek van! Lig soms al om half 8 op bed. Doe middag dutjes, en heb geen puf om te shoppen voor de baby’s. Had het mezelf helemaal anders voorgesteld, maar het is niet anders. Hoop dat het 2e trimester beter gaat, maar ben er bang voor ?.
Ben je trouwens al langs geweest bij de huisarts om bloed te prikken?
groetjes,
Ramona

Ik herken het ook. Ben 14 weken zwanger en al 6 weken veel sneller en extremer moe. Voordat ik zwanger was sliep ik ook 8 uur per nacht, maar nu 10-11 uur. Ik merk dat ik dit echt nodig heb en daardoor de dag wel beter door kom. 
Het kan inderdaad ook een teken zijn van ijzer tekort. 

Ik herken het ook ik had dat rond die periode ook en ben uit eindelijk 50% gaan werken tot zwangerschapsverlof. 
Bij mij hielp die extra rust i.c.m. floradix tabletjes (hier pas laat mee gestart omdat mijn HB nog niet te laag was, maar wat voor het ene lijf niet laag is kan voor het andere wel zo zijn) Maar goed in die tabletjes zitten ook de nodige B vitamine en ook dat kan een goede boost zijn. 
Succes met de moeheid ik hoop dat het vlug beter gaat :) 
Groetjes 

Ik ben inmiddels 35 weken en met verlof.
Maar heb me al die tijd heel moe gevoeld.. Had een hb van 9,4. Geen sprake van ijzer tekort dus.
Gewoon aan toe geven.
Nu ik ben verlof ben voel ik me echt beter! 

Ik ben nu 8 weken zwanger en eigenlijk al een paar dagen voor  ik positief testte, werd ik al echt éxtreem moe. Dit was voor mij een teken dat het wel eens raak kon zijn. Ik ben sowieso iemand die veel slaap nodig heeft maar nu is het ook echt extreem. Ik maak soms nachten van 10/11 uur en 's avonds na het werk ben ik weer doodop (wat soms halverwege de middag al begint - ik heb wel een baan waar ik veel moet lopen/bewegen). 's Avonds probeer ik zoveel mogelijk rust te pakken en ook echt op tijd naar bed te gaan, niet teveel te plannen in het weekend en gewoon goed te luisteren naar je lichaam.. blijkbaar heeft het dat nodig om jouw kindje goed te laten groeien! Ik heb nog een beetje de hoop dat het in het 2e trimester beter wordt ?

Ik herken dit ook heel erg. Ik was zwanger van mn eerste kindje dus (toen kon dat nog) vaak sliep ik dan overdag zelfs wel 4uur ofzo zodat ik gezellig kon doen als mn man thuis kwam. Na mn zwangerschap weer aan de pil begonnen en mn dochter is nu 1.5 en sinds ongeveer 2 maanden gestopt met de pil. Nu is het pas over. Eerst kwam het door de zwangerschap en daarna onwetend door de pil. Is écht heel erg vervelend maar je kan er volgens mij echt niks aan doen. Hopelijk zakt het bij jou snel maar bij mij heeft het echt heel mn zwangerschap geduurd dus. Ik gaf er dus gewoon aan toe. Dat kon ook want met 26 weken zat ik al thuis van t werk door omstandigheden. 

Terug
Bovenaan