Zwanger en heel veel honger

<p>Hi dames,</p><p>Ik vroeg mij af of meer mensen zich hier in herkennen. Ik ben nu 30 weken zwanger en heb de hele dag door alleen maar honger! Ook als ik goed vullende dingen eet, heb ik daarna gelijk weer honger. Sinds ik zwanger ben heb ik sowieso al meer eetlust, maar het begint echt erg vervelend te worden. Hebben meer mensen hier last van en hebben jullie eventueel tips? :)</p>

Hoi,

Ik heb dit ook heel erg. Bijvoorbeeld vanavond rond 17:30 gegeten, dan bewaar ik me toetje (vla) tot een uur of 19:00, zodat ik minder extra ga snoepen. Alleen heb ik om 19:30 alweer enorme trek. Het is gewoon niet normaal meer. Ik ben trouwens 28 weken zwanger.

Ik heb geen tips helaas haha

Hey,
Je bent niet de enige, ik heb er ook ‘last’ van. Ben 32 weken zwanger.
Mijn tip is: gewoon eten haha, weet alleen niet of dat een goede tip is ?

Herkenbaar! Ik ben nu 22 weken zwanger en eet veel meer dan normaal. Als ik niet elke 2 uur eet word ik ook misselijk. Ik moet zelf nog steeds ‘s nachts eten om te voorkomen dat ik s ochtends moet overgeven. Naast avondeten, soep tussen de middag en tussendoortjes eet ik soms wel 10 boterhammen per dag en nog is mijn honger niet gestild. Ik ben al 11 kilo aangekomen. Nu had ik voor de zwangerschap ook wel wat ondergewicht en ik vind het niet zo erg om wat extra reserves te hebben. Maar ik vind het wel behoorlijk vervelend worden dat ik nergens heen kan zonder eten mee te nemen. Ik eet al vullende dingen zoals Brinta en kwark voor het slapen gaan, avocado’s, eieren etc, maar niks stilt de honger voor langere tijd. Ook ik heb dus geen tips voor je helaas... maar lees wel graag mee voor het geval dat iemand anders dat nog heeft... volgens de verloskundige moet ik er maar gewoon aan toegeven omdat mijn lichaam het blijkbaar nodig heeft.

Same here! Bij de 1e vanaf het begin nonstop honger gehad. Nu net zwanger van de tweede en voordat ik getest had wist ik het al; ik had weer zó'n honger!
Bij de vorige heb ik veel extra fruit en snackgroente gegeten en wanneer het hongergevoel opkwam, eerst een glas water gedronken. Ga ik nu ook weer doen.. Fingers crossed dat het mee gaat vallen met de extra kilo's..

Ik had er zelf weinig last van maar ik heb een maatje meer en als ik niet wilde snaaien of extra eten ging ik de tanden poetsen. Klinkt gek maar het werkt wel,  bij mij althans!  En water drinken inderdaad helpt ook voor een voller gevoel. En probeer gewoon gezondere dingen te snacken.  En soms heeft je lichaam en je kindje het gewoon nodig en moet je er denk ik gewoon aan toegeven. Zolang je het vaak verantwoord doet lijkt het me niet zo erg

Terug
Bovenaan