Zwanger en heel veel honger

Water drinken is inderdaad wel erg handig. Vergeet ik altijd. Zijn er nog meer dingen die gezond zijn en goed vullen? :)

Heb er helaas ook last van en inmiddels heb ik me eraan overgegeven; 
laatst had ik een afspraak waar ik bijna 2 uur was. Tijdens het gesprek begon ik al honger te krijgen en na het gesprek haastte ik me naar de auto.. vervolgens reed ik met onze (nieuwe) auto tegen een muurtje aan. Ik werd licht in m’n hoofd van de honger.. Sindsdien neem ik altijd wat te eten en drinken mee als ik van huis ga. 
‘S avonds eet ik vaak nog een broodje of leftovers :( Bij mijn vorige zwangerschap was dit totaal niet zo, ik lette veel beter op, was erg weinig aangekomen en was veel gezonder bezig. 

Ik zorg wel dat ik bijna alleen gezonde dingen in huis heb. Extra fruit, cherry tomaten. Wat ik dan ook wel lekker vind. Maar als ik heel eerlijk ben denk ik ook wel altijd aan “lekker eten”. Bijvoorbeeld Mac Donald, chocolade etc. Maar daar geef ik niet vaak aan toe. Ik was de vorige keer in 4 weken 5 kilo aangekomen. Toen schrok ik wel een beetje.

Dat water drinken ga ik ook doen.

en het wordt alleen maar erger als je borstvoeding gaat geven ?
Ik heb het tijdens mijn zwangerschap ook gehad. Inderdaad veel water, groente en fruit. Ik heb sowieso weinig snacks in huis, maar tijdens mijn zwangerschap echt alleen als we bezoek verwachtten. Havermout in de ochtend helpt me nu nog heel erg (dochter is nu 8 weken).
Succes nog even!

Heel herkenbaar. Ik ben nu bijna 27 weken zwanger en ben al 17 kilo aangekomen. ? ik eet de hele dag door. Heb een constante drang naar eten en de de hele dag honger! Mijn hoofdmaaltijden zijn gezond maar daarom heen een extra broodje, koekje, taartje, chipte! Ook eet ik wel veel fruit en probeer me echt in te houden. Maar het lukt me niet. Meest gênante is ook dat mensen er grapjes over blijven maken dat ik zoveel eet en constant wil eten,  dat ik nog stiekem ga eten ook. Vind het verschrikkelijk en kan het helaas ook niet stoppen! Voor mijn zwangerschap was ik al een gigantische jojo wat gewicht en weet heel goed hoe of wat ik moet doen maar de drang is te groot. Heb mij er ook maar aan overgegeven en na de geboorte maar weer keihard er tegen aan en hopelijk dat ik mijzelf beter onder controle kan houden!! 

Tip: lekker van genieten. Komt vast goed ??
fijne zwangerschap. 

Hoiii
Ik herken het ik had dit al vanaf de 4 a 5 weken  dat ik zwanger  was tot aan het eind. 
Alles wat ik at vulde misschien  een kwartier en daarna weer net zo veel  honger.
In het begin  at ik alles wat los en vast zat. Maar ben later in mijn zwangerschap  toch gezonder gaan eten en nog meer water gaan drinken  om maar een vol gevoel  te krijgen.
Fruit met kwark bijv is een goede vuller.?
Probeer het zo gezond mogelijk te houden vooral in je laatste weekjes komen de kilos er makkelijker  aan ?
Naar mijn bevalling  had ik juist helemaal  geen honger meer. 

Nou fijn om te lezen dat ik niet de enige ben haha! 
Het is soms gewoon verschrikkelijk haha. Zodra ik honger krijg moet ik binnen 10 minuten wat eten anders val ik voor mijn gevoel bijna flauw. Soms geen pretje als je geen eten bij de hand hebt!!
Ik heb al de hele zwangerschap alleen maar zin in snoep en gebak.. 1,5 week geleden (met 23 weken) controle gehad en ik was bijna 6 kilo in totaal aangekomen.. dus het valt me nog mee maar ik probeer wel iedere dag mijn groenten en fruit te eten.. maar kan toch echt sommige dingen niet weerstaan!!

Fijn om te lezen dat ik inderdaad niet de enige ben. Ik merk ook steeds meer dat, zelfs als ik geen honger heb of gewoon vol zit, ik alsnog dingen wil eten. Ik lijk wel geobsedeerd met eten :p. Het is echt verschrikkelijk, maar ik kan er niks aan doen. Doe echt mijn best om niet boven de 2000kcal per dag te zitten, maar is zo moeilijk haha!

Terug
Bovenaan