Zwanger en ineens lust ik geen vlees meer. Wie herkent dit?

<p>Meiden! Ik zoek antwoorden. </p><p>Heb het internet afgestruind maar kan niet echt veel informatie vinden. Als ik het google vind ik alleen maar wat je wel of niet aan vlees mag eten. Het gaat er bij mij juist om dat ik het ineens niet meer WIL of beter gezegd, KAN eten. Nu wil ik al jaren vegetariër worden dus vind het niet heel erg (lukte niet want ik vind het gewoon veel te lekker, dus ben gewoon minder vlees gaan eten). Nu heb ik veel symptomen voorbij zien komen maar dit? Ik ben nu 15 weken en sinds dat ik 6-7 weken ben is avondeten sowieso een ramp. Rijst met sla of 2 aardappels met beetje spinazie was de max. Nu heb ik gisteren (viermoment!) voor het eerst een klein bordje pasta op. Fusili met spinazie en normaliter horen hier spekjes doorheen maar ook dit hoefde ik zelfs niet. Dus manlief kreeg het apart in een bakje erbij.  Zelfs een gebakken stukje kipfilet moet ik niet aan denken.... </p><p>Heeft een van jullie hier ook last van (gehad)? Gebeurt dit vaker bij ons zwangeren? </p><p>Groetjes Claud. </p>

Heel grappig! Dit had ik ook met de zwangerschap van mij eerste dochter. Ik vond het ten eerste vreselijk stinken, en ten tweede ik had er zoooo geen zin meer in. Dit heeft ook na dat ze geboren is nog vrij lang geduurd. Nu ben ik 40 weken zwanger van een jongetje en ik heb er weinig tot eigenlijk niet last van gehad.... heel gek ?

Heel herkenbaar! Ik heb ook geen echte behoefte meer aan vlees. Ben 26 weken zwanger van onze eerste.
Aan kip hoef ik al helemaal niet te denken, laat staan eten. Ik eet mondjesmaat rundvlees, niet veel. Maar ook geen behoefte aan. Verder eet ik gewoon veel groente, vis en eieren. 
Als je er geen behoefte aan hebt, vooral niet forceren. Misschien komt het verder in de zwangerschap terug en zo niet, ook prima toch?! Vooral doen waar jij je goed bij voelt. 

Gelukkig heb ik dat niet, wel had ik dat ik verslaafd werd en nog steeds ben aan tandenpoetsen met heel heeel heel veel tandpasta en het liefste gelvormige. Dit had ik eerste niet. Liefste poets ik me tanden 10x per dag ?

Haha herkenbaar alleen niet met vlees.
Ik lustte echt absoluut GEEN gekookte groente meer.
Bij alleen de geur ging ik al, dan vooral brocolli.

Probeer het wel aan te vullen met andere eiwitten en eventueel een vegetarisch 'vlees' (als dat wel gaat, misschien het idee in je hoofd dat het geen vlees is en het dan wel gaat) en/of vis.

Ik WALG van vlees en vis nu ik zwanger ben. Ik eet alleen maar groente en fruit en dan wat aardappel of rijst o.i.d. maar verder ook niet
 Moet er niet aan denken

Ook herkenbaar, heb echt moeite om een stukje vlees naar binnen te werken. Vis lust ik niet. Dus probeer wel wat naar binnen te werken maar echt met tegenzin. Trouwens zwanger van een meisje. 

Heel herkenbaar, ik eet s avonds met heel veel moeite mee maar lekker vind ik het totaal niet meer. 
En eet ook bijna niks meer van avond eten. 
Brood vind ik daar in tegen heerlijk nu en heel erg maar vettige dingen vind ik ook erg lekker. 

Komt straks wel goed als het kleine prinsesje eruit is ??. 

Terug
Bovenaan