Zwanger en irritaties naar partner

<p>Hoi dames </p><p>Ik ben op dit moment 18 weken zwanger. En dolgelukkig met de zwangerschap , </p><p>Alleen op het moment kan ik echt niets hebben van mijn man! Ik erger me aan zowat alles wat hij doet ! Ik heb het gevoel ook dat hij totaal geen rekening met me houd, in het weekend altijd 2 dagen weg ( drinken en lang leven de lol) en op een feestje als ik aangeef dat ik naar huis wil dan blijft hij altijd nog plakken met een paar drankjes. </p><p>Af en toe zou ik echt gewoon weg willen gaan en er een punt achter willen zetten</p><p>Maar natuurlijk wil ik dit niet , ben al een aantal jaren gerouwd en dit wil ik ook niet voor ons kindje.</p><p>Maar zijn er meer mama"s die dit hebben? Ik weet ook niet of dit door de hormonen komt ik ben op dit moment ook veel boos en verdrietig en dit is natuurlijk ook niet goed voor de baby.</p><p>Alvast bedankt voor jullie reacties :) </p>

Lijkt me erg vervelend. Gelukkig hier geen herkenning. Eerste wat in mij opkomt, heb je dit al eens duidelijk naar hem benoemd? En rustig uitgelegd wat het voor jou betekend als hij zo doet? 

Bedankt voor de reactie,
Ja heb dit al meerder malen besproken en hij zegt elke keer dat hij zoveel mogelijk probeert rekening te houden met me ( alleen merk ik na mijn gevoel er weinig van) het is inderdaad een vervelende situatie

Ohh ik had ook een veel korter lontje (en nog, ik geef nog bv en dochter is pas 3 mnd). Maar ik snap dat je sneller boos en verdrietig bent. Miss denkt je man: nu kan t nog, dat had mijn man wel iig. Ik maakte afspraken over de tijd dat we ergens bleven, ging zelf eerder weg of liet hem alleen gaan. Je moet even kijken wat voor jullie werkt. Ging hij voor de zwangerschap ook altijd 2 dagen? Of wil hij het er nu even van nemen? Wat vind je nu zo rot? Dat hij niet meegaat als jij weg wil of dat ie zuipt (terwijl jij niet mag)? Als je dat weet kan je miss makkelijker kijken wat je ermee doet..

Ik denk dat het goed is om voor je naar een feestje gaat vast aan te geven dat je het niet lang volhoudt. Mocht hij dan al aangeven juist graag tot laat te blijven, kun je nog thuis blijven, of zorgen dat je alleen naar huis kan. Dan heeft hij ook meteen door dat je het echt meent. Ik hoor van heel veel vrouwen dat ze juist die eerste maanden vaak weinig energie hebben, maar anderen hebben dat niet door, want je buik is immers nog niet zo groot.

Mijn man die gaat ook graag naar verjaardagen en hij plant ons weekend helemaal vol. Als ik hier met hem over sprak, raakte hij geïrriteerd. Hij wilde niet zijn sociale contacten verliezen en ik moest verplicht 1 hele dag in het weekend bij m’n schoonouders zitten, terwijl ik dit ook vermoeiend vind.

Uiteindelijk heb ik hem uitgelegd dat het voor mij veel te zwaar is en ik mijn rust nodig heb in het weekend, omdat ik op maandag gewoon weer moet werken. (33 weken zwanger inmiddels) 
Ik laat hem eigenlijk gewoon zijn gang gaan en probeer me er niet aan te storen. En als we naar een verjaardag gaan, spreken we een tijd af dat we naar huis gaan. Voor ons werkt dit.
Persoonlijk denk ik dat je een compromis moet sluiten. Ik begrijp namelijk dat de mannen ook hun leven willen blijven leven en ach, als de baby er eenmaal is nemen ze denk ik hun verantwoording wel. Probeer goed aan jezelf te denken en als jij er geen zin in hebt, doe je lekker je eigen ding.?

Je hoeft toch niet alles samen te doen? Je gaat toch ook niet samen naar de wc?
Ik zou lekker je eigen plan trekken en je man bij zijn ouders laten zitten of de verjaardagen laten afgaan. Zou wat zijn als dat niet meer mag. Heel enge relaties vind ik dat. 

Dames dank jullie wel voor jullie reactie"s tot nu toe.
Ik ga proberen om inderdaad wat meer mijn eigen ding te doen en te doen wat goed voelt voor mij en mijn kleine.
En wat ik inderdaad het vervelendste vind is dat mijn man voor mijn gevoel niet veel rekening met me houd als ik graag naar huis wil,(op een feestje) en dat ik dus bijna elk weekend 2 dagen alleen zit maar ga dit nu proberen op te vullen door zelf ook wat meer leuke dingen te doen denk dat dit voor mij nu de beste oplossing is

Terug
Bovenaan