Zwanger en je werk

Hey Elena,

ik werk ook met verst. gehandicapten alleen heb ik niet echt met agressie te maken gelukkig.
Ik kan me voorstellen dat je hier mee zit want je bent toch kwetsbaar.
Een ander probleem is dat het vaak lichamelijk zwaar werk is en vraag me af hoe lang ik dit vol ga houden.
Heb jij dat ook??

liefs Renee81

Hai Renee81,

Ik heb geen lichamelijk zwaar werk, het zijn lvg' jongeren (voor mensen uit een andere sector: Licht Verstandelijke Gehandicapten) En het enige lichamelijke is dus de agressie. Ik werk op een redelijk terrein met veel groepen, maar als je er goed over na denkt, MCG groepen (Meervoudig Complex Gehand.) kunnen we niet werken omdat dat lichamelijk te zwaar word/is, om midden niveau groepen heb je al gauw dat er 1 client losse handjes heeft, en wij hebben dan 2 LVG groepen en die zijn beide bekend met agressie...

Wat blijft er dan nog over??

Liefs, Elena

heeej...
Nou ik zit bijna in dezelfde situatie als jij..:D
Ik werk ook een groep met verstandelijk gehandicapten die soms flink door het lint kunnen gaan.
Doordat ik 's morgens nogal last heb van misselijkheid heb ik het mijn collega's verteld, ben hier heel blij mee want ze steunen me en ook in situaties van agressie dan weten ze ook waarom je niet bjispringt..;)
De collega's steunen me ook wat betreft de vroege diensten die trek ik momenteel helemaal niet..dus die hebben collega's van me overgenomen, SUPER!!
Als onze manager terug is van vakantie ga ik het gesprek wel aan om te kijke hoe we het verder gaan doen!
Ik ben ook erg aan het twijfelen hoe we het moeten gaan doen....

Liefs Liesbeth

Hallo Liesbeth,

we hebben niet de makkelijkste banen om te combineren met een zwangerschap he hahahah!

Misselijk ben ik niet, maar ik heb wel heel veel buikpijn (darmen, bandenpijn, groeiende buik, noem maar op) dus weet niet hoe ik het ga combineren zo meteen (heb nu nog 2 weken vakantie)

Mijn clienten zijn echt gericht agressief, en proberen je zoveel mogelijk schade aan te doen in zo min mogelijk tijd. Wonden, kneuzingen is er altijd na zo'n gevecht en soms zelfs een botbreuk... Maar dat is de praktijk... In theorie zou ik er wel kunnen blijven, eigenlijk wil ik niet naar een andere groep, maar voor de baby wil ik het wel... Ik sta zo in dubio terwijl het al duidelijk is dat ik weg moet daar...

Ik ga in me vakantie nog even babbelen met mijn teamhoofd, want ik kan mijn buik niet eens meer verstoppen (en ben nog maar 5wkn 5dgn)

Moeilijk hoor!

Liefs Elena

Hoi Elena,

Ik ben nog nieuw hier maar je verhaal is heel herkenbaar!!
Ik werk zelf in de psychiatrie en heb regelmatig te maken met agressie en ook nachtdienst! Net nadat ik wist dat ik zwanger was moest ik nachten draaien en gelijk niet de rustigste (agressie meegemaakt en TS, zelfmoordpoging!) Heb er toen voor gekozen om aantal mensen wel in te lichten ondanks dat het heel pril is, maar dit gaf mij meer rust en zo kunnen collega's rekening houden! Ik handel nog wel maar op een andere manier, bijv bij ons met separeren de deuren of het woord, veiligheid staat voorop!! Ik blijf dan ook zolang mogelijk is op mijn afdeling werken!! Succes ermee!

Groetjes Astrid
(ben nu 6wk5d)

Terug
Bovenaan